Birgitte Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Minstejenta er ett år og har veldig tynt og mykt hår. Det er såvidt begynt å komme over kanten i nakken, og noen enkelte hårstrå ned mot øynene. Er det bra eller ikke bra å klippe? Min svigermor plaprer i vei om at lite hår som liten gir fyldig hår som voksen, og at det blir så fyldig om jeg klipper mest mulig av det lille babyhåret. Men...?
Vimsevips Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Bra eller ikke bra. Ville heller sagt det slik, at om håret hindrer øynene frisikt, er det på tide å klippe. Gjør de ikke det er det helt opp til deg. Fyldig og lite fyldig hår, får man ikke gjort moe med om man klipper aldri så mye, eller aldri så kort er min erfaring. Hår som alt annet er genetisk betinget, har dere tynt hår får junior tynt hår. Har dere tykt hår vil vesla få tykt hår.
Thomasine Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Jeg har hørt at mange pakistanske barn, særlig jenter, blir barbert tidlig fordi de da får en tjukk fin hårmanke!! Og jeg har aldri sett ei pakistansk jente med annet enn mye fint hår!! :D Mine barn har ikke hårmangel, men jeg ville nok klipt bort "fjoner" i den tro at det vokser fram tykkere og sunnere hår.
Gjest Starya Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Har liten tro for at en kraftig klipp gir tykkere hårmanke. Helst får man nok bare inntrykk av det, siden de tynne fjonene forsvinner så brått. Håret ville nok endt opp slik uansett.
Gjest lmari Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Jeg ble klippet helt guttekort av mamma i perioden mellom 2 og 4-5 år - og jeg har veldig tykt hår i dag! Men om det er noen årsakssammenheng - se, det kan diskuteres!!!
Gjest agurk Skrevet 6. februar 2004 #6 Skrevet 6. februar 2004 Lillemann her hadde bare fjon til han ble to, men da begynte det å bli litt hår. Da tok vi og klippa han en gang i mnd for det vaks så ujevnt. Nå har han fått fint jevnt hår. Men om det skyldes klippingen vet jeg jo ikke da Vi klipte han med slik maskin.
-ida- Skrevet 7. februar 2004 #7 Skrevet 7. februar 2004 Jeg klipper fjoner som er blit i veien på min sønn, men noen sveis er det ikke lett å få det til å bli.
Gjest gjesta Skrevet 7. februar 2004 #8 Skrevet 7. februar 2004 Har vondt for å tro at det håret som skal vokse ut i fremtiden faktisk blir tykkere fordi man har klippet bort fjoner som barn. At håret oppleves som tykkere når fjonene klippes bort, er en annen sak..
Gjest Tule ikke i log Skrevet 8. februar 2004 #9 Skrevet 8. februar 2004 hei jeg vil kommentere dettde litt jeg vet litt om dette er fordi jeg kjenner en frisør så lenge fdet ikke har godt så lang tid syns jeg ikke det er noe og bekymre seg for men det som er er at det riktig det med og barbere men de er brutalt, når det er lange fjon vil det ta nering fra annet hår det er slik at hår rotene aktiviseres litt og litt vis du barebere så for alle hårsekken luft og det vil komme mer hår lange det er også det at håret vilo vokse jent og det vil se tykkere ut men om det vil bli tykkr en det vil er uansett det vet jeg ikke jeg tror ikke det er vits i og barbere mange gnager, det og klippe en jente guttekort ti lfire fem åprs alder syns jeg er langt som noen sa her vis jenta vil ha langt jeg synsnesten det er et overgrep vis jenta vil ha hilsen
tigerpus Skrevet 8. februar 2004 #10 Skrevet 8. februar 2004 hei jeg vil kommentere dettde litt jeg vet litt om dette er fordi jeg kjenner en frisør så lenge fdet ikke har godt så lang tid syns jeg ikke det er noe og bekymre seg for men det som er er at det riktig det med og barbere men de er brutalt, når det er lange fjon vil det ta nering fra annet hår det er slik at hår rotene aktiviseres litt og litt vis du barebere så for alle hårsekken luft og det vil komme mer hår lange det er også det at håret vilo vokse jent og det vil se tykkere ut men om det vil bli tykkr en det vil er uansett det vet jeg ikke jeg tror ikke det er vits i og barbere mange gnager, det og klippe en jente guttekort ti lfire fem åprs alder syns jeg er langt som noen sa her vis jenta vil ha langt jeg synsnesten det er et overgrep vis jenta vil ha hilsen Punktum.
Lillebi Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Jeg ble aldri klippet kort da jeg var liten. Hadde tynt går til jeg var rundt 6-7 år, har nå (som voksen) veldig tykt hår!!!
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Klipp i vei, særlig hvis det plager ungen... Min datter hadde ikke et hårstrå før hun fyllte to, i dag er hun ti og har en manke halve skolen misunner henne.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå