Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat oppdaget at jeg ikke synes CC er så grusomt som jeg gjorde tidligere. Så nå har jeg lyst å spise mer av det, men jeg lurer på hva dere bruker å ha det til/ha oppi det?

Har hittil bare spist mager CC med fun light saft, men ønsker å variere det :) Så jeg tenkte vi kunne bruke denne tråden til å dele ulike "oppskrifter"!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg putter i syltetøy og ståper en halv boks som en gås, så vet jeg at det holder som et måltid/lunsj

Skrevet

Her er noen oppskrifter som kanskje kan falle i smak :)

Havregrøt blandet med cottage cheese, litt rosiner, epler etc, kanedl og litt splenda :)

Cottage Cheese, litt vanilje yoghurt, bær og litt nøtter :)

Grovt brød, litt octtage cheese og ett deilig kjøttpålegg med litt paprika og avokado på toppen ;)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg tar halve boksen og kutter opp et Pink Lady eple, og har kanel på. Nam :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg spiser en hel boks cc med en stor banan, blåbær eller jordbær! anbefaler det på det sterkeste :)jeg bruker også å blande en halv boks cc og en helv boks vaniljekesam og ha banan og blåbær eller jordbær i

Anonym poster: a5645e157ae6f06ec8270bf788ffb5f4

Skrevet

Cottage cheese er superdigg med nesten all slags frukt; jordbær, druer, epler, pærer osv. Gjerne med hakkede nøtter (spesielt valnøtter) på :jepp:

Skrevet

Cottage cheese eignar seg også godt til baking og i middagsrettar som pai, grateng osv. Mange bra oppskrifter på tine.no .

Skrevet

Jeg er storforbruker av cottage cheese, så et par tips kan jeg vel komme med. Cottage cheese er vel en av de matvarene jeg spiser mest av :gjeiper:

CC med skyr, yoghurt og oppkuttet eple.

CC med rørte bær og evt sukrin/søtning

CC med banan og kanel

CC med frukt generelt er veldig godt

CC i omelett, i gryteretter, i fylt kylling,

CC på brødskiven med evt banan, makrell i tomat eller skinke og grønt

CC sammen med laks, i salater eller bare en klæsj til middagen

CC i pannekaker

Tilsette cottage cheese i smoothie å spise den med skje er veldig godt

Havregrøt med cottage cheese og bær

Tunfiskrøre: tunfisk, kesam, cottage cheese, krydder du liker (jeg bruker som regel salt, pepper og curry)

Skrevet

..,og med jordbær og sukrin, nam! Hvordan kunne jeg glemme det? Helt klart favoritten! :)

Skrevet

Jeg liker godt keso (eller cc da) med ananas, kiwi eller jordbær oppi. Og sukrin:)

Men jeg lurer på en ting bare;

Sist jeg var hjemme i Noreg kjøpte jeg en boks cc og det smakte så utrolig bittert sammenlignet med den svenske kesoen. Er dette vanlig, eller har jeg bare fått en dårlig boks?

Skrevet

Jeg synes også den er litt bitter (har dog bare spist mager, vet ikke med den originale).

Takk for tips og keem 'em coming! :)

AnonymBruker
Skrevet

BANAN!!!!

Anonym poster: cee5aff6cf93dfa91a95915e4cabc24d

Skrevet

sukrin og kanel :sikle:

bær/frukt og sukrin evnt litt nøtter.

Skrevet

Med banan og kanel på brødskive/knekkebrød.

Blandet med vaniljekesam med eple som er litt varmet i micro og kanel.

Med blåbær, kanel og sukrin.

På proteinpannekake.

I tunfisksalat.

I lasagne.

I havregrøt

Med havre cheerios sammen med blåbærsyltetøy.

I smoothie.

Gjest fjosa
Skrevet

Jeg synes også den er litt bitter (har dog bare spist mager, vet ikke med den originale).

Takk for tips og keem 'em coming! :)

Det finnes vel bare en type CC? Den er jo mager nok i seg selv.

Jeg bruker den i omelett, eller med syltetøy, banan og kanel(og hakkete mandler om jeg har lyst på det på).

Skrevet

Det finnes vel bare en type CC? Den er jo mager nok i seg selv.

Kommet en som er enda magrere.

Gjest fjosa
Skrevet

Jøss, sjekket Tines sider nå. Tror jeg synes den originale er mager nok.. Men må selvsagt testes :)

Gjest Rosaleen
Skrevet

Jøss, sjekket Tines sider nå. Tror jeg synes den originale er mager nok.. Men må selvsagt testes :)

Smaker ikke forskjell på dem, jeg :)

Utrolig kult at det har kommet en enda magrere variant.

Skrevet

Smaker ikke forskjell på dem, jeg :)

Utrolig kult at det har kommet en enda magrere variant.

10kr mer for 2% mindre fett, det synes jeg ikke det er verdt, så jeg holder meg til den vanlige :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...