C-Pow Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Hei, Jeg har akkurat fått booket lokale for mitt bryllup, men han som viste oss rundt sa at for å ha humanetisk vielse så må minst en av oss ha vært medlem av humanetisk forbund i minst ett år. Jeg visste at en av partene må være medlem, men har ikke hørt før at du må ha vært det i ett år før vielsen. Så stemmer dette, eller tok han feil? Han var tross alt kokk, og ikke bryllupsekspert.. Står ikke noe på sidene til humanetisk forbund om ett år heller, står bare at du må være medlem. Nå mener jo jeg ganske sikkert at jeg faktisk meldte meg inn for noen uker siden, like etter vi ble forlovet, men kan ikke finne noe bekreftelses email noe sted. Det er så vidt under ett år til vielsen.... :S Men prøvde å bli medlem igjen (fylle inn skjema på internett), men fikk feilmelding om at fødselsnummeret mitt ikke var gyldig eller noe sånt, så håper det er fordi jeg allrede er innmeldt. Jeg tror virkelig at jeg skal være det, men litt bekymringsfullt at jeg ikke finner noe bekreftelse på det. Sendte dem en email for å spørre. Men inntil jeg får svar fra dem, er det noen som kan svare meg på dette, så jeg får roet nervene så snart som mulig?
Amens Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Nå vet ikke jeg dette sikkert, men jeg tror ikke man må ha vert medlem i ett år. Jeg leste litt om det da vi diskuterte vielsesform og kan ikke huske å ha lest at man må ha vert medlem i ett år...
C-Pow Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2012 Nå vet ikke jeg dette sikkert, men jeg tror ikke man må ha vert medlem i ett år. Jeg leste litt om det da vi diskuterte vielsesform og kan ikke huske å ha lest at man må ha vert medlem i ett år... Takk for svar Nei, er det jeg tror og. Fikk bare litt panikk nå når jeg ikke finner medlemsbekreftelse engang... Kanskje det har vært sånn før men ikke nå lenger. Håper virkelig det!
Gjest Surrehodet Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Kan du ikke bare ringe HEF og spørre? Da får du riktig svar og ikke bare "tror". Lykke til forresten.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Når du melder deg inn i hef, må du gjennom flere step med både utmelding og betaling av kontigent. Hvis du ikke erindrer noe av dette, er det vel sannsynlig at du ikke er innmeldt. Anonym poster: 79f266555e6eb2a20b4b881798d2a096 1
happyzone Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Jeg har akkurat vært igjennom dette. Du må først melde deg ut av statskirken om du er medlem der. Så melder du deg inn i HEF. Når betalingen din for årskontigenten din er registrert får du medlems nr ditt. Så fort du har fått dette nr kan du bestille vigsler. De tildeler ikke vigsler før i Februar,men er førstemann til mølla prinsippet da de setter deg opp på liste over dagen dere ønsker.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Jeg har akkurat vært igjennom dette. Du må først melde deg ut av statskirken om du er medlem der. Så melder du deg inn i HEF. Når betalingen din for årskontigenten din er registrert får du medlems nr ditt. Så fort du har fått dette nr kan du bestille vigsler. De tildeler ikke vigsler før i Februar,men er førstemann til mølla prinsippet da de setter deg opp på liste over dagen dere ønsker. Jeg meldte meg inn i HEF og ut av statskirken i samme prosess. Sidene til HEF administrerer dette på en velig grei måte. Anonym poster: 79f266555e6eb2a20b4b881798d2a096
Evie Skrevet 15. juni 2012 #8 Skrevet 15. juni 2012 Om du må ha vært medlem et år vil jeg tipse deg om unitarforbundet, vi skal bruke dem :-)
C-Pow Skrevet 15. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. juni 2012 Takker for alle svar! Jeg har fått bekreftet at det ikke er noe krav til hvor lenge medlemskapet må ha vart! Lettet... :D 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå