Gå til innhold

Eksamen, angst og konsentrasjonsproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe man kan gjøre når man har konsentrasjonsproblemer og angst rundt muntlig eksamen?

Jeg har til sosial angst og når jeg skal gjøre store ting.. dette har jeg legemelding på, jeg har også hatt konsentrasjonsproblemer siden jeg var liten.. Er dette noe man kan få noe goder/unntak av?

Jeg klarer hverken å konsentrere meg om eksamen eller få inn det jeg skal inn i hodet mitt.. sover ikke på natta og føler meg veldig dårlig pga. dette.

Anonym poster: e033759155af241811ad8f0a29a02675

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe man kan gjøre når man har konsentrasjonsproblemer og angst rundt muntlig eksamen?

Jeg har til sosial angst og når jeg skal gjøre store ting.. dette har jeg legemelding på, jeg har også hatt konsentrasjonsproblemer siden jeg var liten.. Er dette noe man kan få noe goder/unntak av?

Jeg klarer hverken å konsentrere meg om eksamen eller få inn det jeg skal inn i hodet mitt.. sover ikke på natta og føler meg veldig dårlig pga. dette.

Man skal kunne ta muntlig eksamen skriftlig, men det blir en ganske unaturlig situasjon. Du må sitte inne med eksaminator og sensor og svare skriftlig på spørsmålene de stiller. Så det blir akkurat som muntlig eksamen bare at du må skrive i steden for å svare muntlig :)

Anonym poster: 1e5ac0b061c4c16e0f767629448b4a47

AnonymBruker
Skrevet

Man skal kunne ta muntlig eksamen skriftlig, men det blir en ganske unaturlig situasjon. Du må sitte inne med eksaminator og sensor og svare skriftlig på spørsmålene de stiller. Så det blir akkurat som muntlig eksamen bare at du må skrive i steden for å svare muntlig :)

Okei, takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar!

Du får ha masse lykke til!

Jeg vurderte selv å søke om skriftlig muntlig eksamen nå i mai da jeg hadde muntlige privatisteksamner, men droppet det siden jeg syns den situasjonen hadde blitt så merkelig. Selv var jeg redd for at jeg skulle bli så nervøs at jeg ikke klarte å få frem noen ting, og jeg har alltid hatt store problemer med og gruet meg mye til å skulle fremføre noe muntlig og få vurdering på det! Endte med å gjennomføre eksamnene på ordinær måte, og det gikk faktisk veldig bra. Prøv å samle tankene og snakk med deg selv! Fortell deg selv at dette klarer du, du er kjempeflink, eksaminator og sensor ønsker at du skal gjøre det bra og er der for å hjelpe deg, dette kommer til å gå kjempebra osv. Det gjorde jeg dagen før, timene før og rett før jeg skulle inn, og da fikk jeg roet meg litt ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...