She_Leiva Skrevet 13. juni 2012 #1 Skrevet 13. juni 2012 Heisann! (Var litt usikker på om jeg skulle plassere dette på "Forbruker og økonomi" eller "Kropp og helse".) Snart kommer endelig skattepengene som hos meg er merket tannlegebehandling. Jeg har til nå hatt veldig dårlig tannhygiene med tanke på bruk av tanntrå, pussing på kveld før sengetid og å bruke fluorskyll. Har alltid pusset tenne MINST en gang i døgnet, men det er ikke nok. Nå har jeg bestemt meg for å ta ett oppgjør med dette og bli skikkelig rutinert og obs på hygienen i munnen etter helt usakelige smerter og tannpine til tusen. Dette er det jeg VET jeg kommer til å må utføre der: - Trekke råtten visdomstann. - Orden opp med hull i rundt om fem tenner. - Jeg må ha bedøvelse. - Generell kontroll med røntgen. - Opprydning med pussing, fjerning av tannsten o.s.v Jeg ble 20 i April om det har noe å si for prisen (er det noen rabatter og slikt da), men er ikke student? Så, hva tror dere prisen for dette vil ligge på? På forhånd takk for alle svar til en stakkar med litt tannlegeskrekk og MYE regningsskrekk!
KikiEco Skrevet 13. juni 2012 #2 Skrevet 13. juni 2012 Du får ikke noe rabatter når du er 20. Hadde ikke blitt forundret om du må opp i 4000kr
She_Leiva Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2012 Trodde kanskje man hadde krav på noe rabatt ut det året man fyller 20 på offentlig tannhelsetjeneste? Er noe slikt jeg har hørt iallefall.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #4 Skrevet 13. juni 2012 Jeg mener at man betaler 25% av prisen det året man fyller 19 og det året man fyller 20. Men jeg er ikke sikker. Om dette gjelder så er det da kun hos offentlig tannlege. Anonym poster: 2805ffff93320af72ddbcfd45086622f
She_Leiva Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2012 Jeg mener at man betaler 25% av prisen det året man fyller 19 og det året man fyller 20. Men jeg er ikke sikker. Om dette gjelder så er det da kun hos offentlig tannlege. Anonym poster: 2805ffff93320af72ddbcfd45086622f Er noe slikt jeg også mener å ha hørt og isåfall vil det jo lønne seg for meg å ta dette "oppgjøret" så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Ut det kalenderåret du fyller 20 år, får du 75 % rabatt hos Den offentlige tannhelsetjenesten. Anonym poster: 14832c26cfd94239006be24914a98098
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde seks hull (noen litt større enn andre), hadde bedøvelse alle gangene utenom en gang, og det kom på ca 7000,- Men jeg er over 20 da. Anonym poster: 47cdbb249cf6defe052657a78580538f
KikiEco Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Stemmer nok det som blir sagt om dekking av tannlegeutgifter når du er 20, du får rabatt. Trodde det slutta når man var 18, så da er det bare å komme seg avgårde og lykke til :-)! http://sunndalsnett.no/tannlegendin/NyheterDet.asp?ID=139
Minya Skrevet 14. juni 2012 #9 Skrevet 14. juni 2012 Det varierer veldig fra tannlege til tannlege hvilke priser de har. Du må nesten sjekke hos tannlegen din, sekretæren kan gi deg et kjapt overslag over hvor mye det vil koste totalt, men sluttprisen du betaler etter du er ferdig kan være litt annerledes med tanke på hvor ille hullene er, hvor de er plassert, om det er en eller flere flater per hull som må fylles og hvordan visdomstanna må taes. Du får tilbake en viss prosentandel fra trygdekontoret av det du betaler for å ta visdomstanna om den må opereres ut og ikke bare trekkes.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Jeg trakk to visdomstenner, opererte ut to (der betalte jeg bare egenandel, tror det var fordi det ble kirurgi)og borret fem hull i fjor. Dette var fordelt på 6 tannlegebesøk om jeg ikke husker feil. Prisen ble mellom 7 og 8 000. Var 21 år. Anonym poster: 1dd5f076e5a3268ab38dd24433e63324
lintin Skrevet 15. juni 2012 #11 Skrevet 15. juni 2012 Heisann! (Var litt usikker på om jeg skulle plassere dette på "Forbruker og økonomi" eller "Kropp og helse".) Snart kommer endelig skattepengene som hos meg er merket tannlegebehandling. Jeg har til nå hatt veldig dårlig tannhygiene med tanke på bruk av tanntrå, pussing på kveld før sengetid og å bruke fluorskyll. Har alltid pusset tenne MINST en gang i døgnet, men det er ikke nok. Nå har jeg bestemt meg for å ta ett oppgjør med dette og bli skikkelig rutinert og obs på hygienen i munnen etter helt usakelige smerter og tannpine til tusen. Dette er det jeg VET jeg kommer til å må utføre der: - Trekke råtten visdomstann. - Orden opp med hull i rundt om fem tenner. - Jeg må ha bedøvelse. - Generell kontroll med røntgen. - Opprydning med pussing, fjerning av tannsten o.s.v Jeg ble 20 i April om det har noe å si for prisen (er det noen rabatter og slikt da), men er ikke student? Så, hva tror dere prisen for dette vil ligge på? På forhånd takk for alle svar til en stakkar med litt tannlegeskrekk og MYE regningsskrekk! Her er mine "kvalifiserte" gjetninger Trekke visdomstann: mellom ca 1500-2000 (dersom den er grei å få ut, ikke knuser ect.) Fikse hull m/bedøvelse: Rundt 1000-1200 kr pr tann, totalt 5000-6000 Røntgen+ "tannservice": ca 1500,- Totalt: 9.000-10.000 vil jeg tro Gått på samme smell som deg... Nå går jeg til tannlegen hver 6.mnd og har veldig forutsigbare utgifter..det er jo tross alt GRENSER for hvor mye som kan gå galt på 6 mnd
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #12 Skrevet 15. juni 2012 Hvis du bor i eller i nærheten av en by med tannlegeutdanning, kan du ringe og høre om du kan komme inn som pasient der. Det er nok den billigste måten å få behandlet dette på, men det tar ofte mye lenger tid enn hos vanlig tannlege. Du betaler bare for materiale som blir brukt. Jeg gjorde det en gang, og da ble jeg undersøkt først av en utdannet tannlege, og så var det egentlig meningen at jeg senere skulle komme tilbake og bli undersøkt og behandlet av en student som blir veiledet av en ferdig tannlege. Jeg hadde bare litt tannstein, så jeg var ikke "kvalifisert" til å komme tilbake Anonym poster: e4b18ff5af1160902ba3912f1a0b3d55
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #13 Skrevet 16. juni 2012 Nå trakk jeg en visdomsjeksel i går og borret et hull itillegg. Har fakturaen her og dette kostet det: Bedøvelse kr 130 pr sprøyte. Fjerning av tann 670 kr. 880 kr for det stoffet som han la i hullet (tror jeg). Det står på fagspråk, så er litt usikker. Det ble 1835 kr totalt. Ikke så ille synes jeg. Da jeg var på kontroll for 2 uker siden ble det fjernet masse tannstein, og tennene ble renset og det ble penslet på fluorlakk kom det på 795 kr. Hadde jeg vært flinkere med tanntråd, hadde jeg sluppet dette hullet. Nå har jeg kjøpte slike små "greiner" med tanntråd på og kommer til å bruke dette religiøst hver bidige kveld. Anonym poster: e5c035d8d58be39cfe00dc19330aabff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå