Gå til innhold

Glass til festen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lokalet vi leier har 100 rødvinsglass og hvitvinsglass. Mange av disse blir brukt under middagen og vaskes opp for videre bruk etterpå når festen og baren åpner. Allikevel er jo 100 av hver rimelig lite når vi et 50 gjester. Folk setter jo fra seg glass før de får for å bestille seg et glass til (åpen bar - med to "bartendere" hva gjorde dere andre med åpen bar? Kjøpte inn glass fra f.eks IKEA eller vasket opp ofte underveis? Går jo maaange glass til drinker og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har aldri arrangert bryllup/store selskap så jeg vet ikke.

Men er jo veldig kjedelig dersom dere går tomme for glass og må be gjestene vente til de blir vasket. Dersom det er 2 som har ansvaret for baren (og oppvask av glassene) er det ikke sikkert de rekker å vaske nok glass jevnlig.

Kan jo være greit å ha noen glass ekstra for sikkerhetsskyld :)

Vet ikke hva det ligger på i pris på Ikea, eller hvilke glass du ønsker.

Men denne typen blir brukt i vår familie når det er større selskap som konfirmasjoner o.l. Helt greie og veldig billige glass.

http://skeidar.no/search?q=Bankett

Edit: Er jo også en mulighet å ha et "samlingssted" (et bord eller lignende i nærheten av baren) der gjestene kan sette fra seg de brukte glassene. Da er det enklere å samle dem inn til vask, i stedet for å måtte gå rundt å leite etter dem :)

Endret av Snøfnugg88
Skrevet

Glass fra IKEA koster jo ikke all verdens, og det er nok ikke så dumt å ha noen i bakhånd. Å stå med oppvasken midt i bryllupet hørtes stressende ut!

Merker jeg er litt glad for at jeg ikke møter på den problematikken selv..

Skrevet

Om lokalene har sånn fancy industriell oppvaskmaskin, så tar det 5 min å gå fra skitne glass til rene glass. Og det er ikke vanskelig å table siden man tar ut og inn brett, så jeg tror det vil gå greit, men om det er noe du stresser med så kjøp noen IKEA glass så du slipper det.

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt nye glass. Tar jo ikke lang tid å vaske opp om det er industriell oppvaskmaskin. De fleste tar vel også med glasset tilbake til baren når de skal ha påfyll :)

Skrevet

50 gjester og 200 glass? Det vil si at hver gjest kan ha drukket av fire forskjellige glass før det er behov for at glassene har blitt vasket opp, det må da gå bra! :) Så lenge dere har noen som har ansvaret for å rydde inn glass og sette på oppvaskmaskinen så tar det som andre nevner ca 5 minutter å vaske 25 glass. (pluss litt tid for å kjøle ned glassene)

Skrevet

Tror neppe det vil bli noe problem. Mange folk bruker faktisk samme glasset gjennom en hel kveld så lenge de drikker det samme.

Og som flere poengterer, med en indistruell oppvaskmaskin tar det 5 minutter å vaske de.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du trenger ikke kjøpe flere glass, det holder i massevis det du har. Vi derimot måtte kjøpe Champagne glass, for det var det ikke på lokalet vi leier

Skrevet

Det går jo også an at gjestene etterfyller glassene sine istedenfor å bruke nye glass. Da mener jeg at om de drikker rødvin og skal ha mer så fyller man opp det tomme glasset - ikke at man fyller f.eks. gin/tonic i et gammelt rødvinsglass :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...