AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har alltid vært brunette og kunne tenkt meg å prøve meg med blondt hår. Om jeg kler det eller ikke er jeg heller usikker på men det er verdt å prøve. Tør ikke gjøre det hjemme i frykt for å bli gul/orange skade håret mitt alvorlig. Jeg farget håret for mange mnd siden, husker ikke helt når men det var lenge før jul. Jeg tror all fargen er vekke igjen siden jeg ikke ser noe skille når jeg drar opp håret. Vet ikke hvordan blond jeg vil bli men ikke platinablond! Jeg har et par spørsmål. Bleker man eller farger man håret? Kan man bli blond om man har farget hår, må man ta avfarging? Hvor mange behandlinger trenger man sånn ca og over hvor lang tid? Hvor lang tid tar en behandling? Hvor mye koster det ca? Og hva ville du satt som maks-pris? Hva er kald og varm hårfarge? Går det fint å behandle ettervekst selv? Noen som har noen generelle erfaringer?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg har alltid vært brunette og kunne tenkt meg å prøve meg med blondt hår. Om jeg kler det eller ikke er jeg heller usikker på men det er verdt å prøve. Tør ikke gjøre det hjemme i frykt for å bli gul/orange skade håret mitt alvorlig. Jeg farget håret for mange mnd siden, husker ikke helt når men det var lenge før jul. Jeg tror all fargen er vekke igjen siden jeg ikke ser noe skille når jeg drar opp håret. Vet ikke hvordan blond jeg vil bli men ikke platinablond! Jeg har et par spørsmål. Bleker man eller farger man håret? Kan man bli blond om man har farget hår, må man ta avfarging? Hvor mange behandlinger trenger man sånn ca og over hvor lang tid? Hvor lang tid tar en behandling? Hvor mye koster det ca? Og hva ville du satt som maks-pris? Hva er kald og varm hårfarge? Går det fint å behandle ettervekst selv? Noen som har noen generelle erfaringer? Hei! Jeg er hverken frisør eller har noen utdannelse innen dette, så jeg svarer bare fra egne erfaringer. Jeg var faktisk akkurat hos frisør selv og holder nå på å bli blond. Jeg bleker det i striper, fordi om man farger er det fort gjort at det blir ujevn farge. Avfarging sliter veldig på håret. Om du trenger det eller ikke, er vanskelig å si uten og ha sett håret dtt. Dette er en vurdering frisøren må gjøre. Om du har farget håret før (altså, at du ikke har naturlig farge), kommer prosessen til å bli lenger siden farget/stripet hår fra før gjør slik at fargen i håret er ujevn. Jeg farget og stripet håret i fjor, noe som gjorde at jeg hadde ettervekst i sånn halve håret, og mørkere og mørkere utover. Høres verre ut enn det det er altså Men pga dette må jeg ta stripingen i flere omganger, også ofte fordi tuppene generelt blir mørkere. Er fargen din helt naturlig fra bunn til topp, vil alt bli mye lettere. Prisen avhenger selvsagt av dette, men en makspris vil jeg si er rundt 4500,- Dette er en makspris altså. Har du veldig mørkt hår må du nok regne med dette siden stripingen må skje i flere omganger. Du går jo ikke inn til frisøren som brunette og ut derfra som blondine. Det er sunnest for håret å ta det i flere omganger, og det må du for så vidt også. Men dyrt for lommeboken er det/kan det bli! I alle fall om du har litt striper som jeg hadde først. En ting jeg kom på til slutt: Er du brunette med med veldig mørke øyenbryn og mørke øyne, kan det se unaturlig ut med blondt hår, men dette må du jo vurdere selv Jeg vet jo ikke hva slags farge du har! Evnt kan man jo farge øyenbrynene. Lykke til! Edit: Litt skrivefeil Endret 12. juni 2012 av Dreamdrops
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar dreamdrops! Jeg har mørke øyenbryn men de kan jeg farge som du sa. Og grønne øyne. Anonym poster: 29dc7476ed67aa123cb7eec79a69aa15
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar dreamdrops! Jeg har mørke øyenbryn men de kan jeg farge som du sa. Og grønne øyne. Anonym poster: 29dc7476ed67aa123cb7eec79a69aa15 Bare hyggelig! Vel, jeg har også ganske mørke øyenbryn i tillegg til å ha brune øyne, men jeg er naturlig blond. Så kommer selvsagt an på hudtone, osv For blondt hår ser ikke unaturlig ut på meg selv om. Du burde nesten lagt ut før/etter-bilder
Måndagsbarn Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Jeg driver også på med dette; skal bli blond igjen (min naturlige farge) etter mange år med brunt/mørkebrunt/svart hår. Om du ikke brukte permanent hårfarge og det er mange mnd siden du farget det så burde jo fargen være ute. Det er nok best å gjøre slik Dreamdrops foreslår, striper i flere omganger blir ofte penest For min del ville frisøren gjerne kjøre avfarging (siden sort farge i praksis ikke lar seg farge og ikke blir så pent når man bleker), men jeg nektet faktisk plent! Min mørkblonde ettervekst er nå nesten 10 cm lang, så jeg synes ikke jeg skal ødelegge det andre håret mitt med avfarging. Sannsynligvis ender det opp med en grusom oransje eller grå farge, og da har jeg heller litt svartbrunt hår i "enden" med noen striper i og klipper det av når det har vokst! Striper ble det her også, og det begynner å se bra ut:) Det er klart du også kanskje kommer til å føle at håret er litt "halvveis" når det er litt brunt og litt blondt, men det blir bra til slutt! Kur gjerne håret mellom stripingen og ta ellers vare på det som vanlig:) Endret 13. juni 2012 av frøkenfryd
-Turtle Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Jeg har et par spørsmål. Bleker man eller farger man håret? - Dersom du ikke har noe hårfarge i håret, så kan det farges lyst. Det blir mer naturlig, og sliter mindre på håret. Vil absolutt anbefale det! Men dersom du har noe farge i håret, må det blekes siden farget hår ikke kan lysfarges. Kan man bli blond om man har farget hår, må man ta avfarging? - Hvis håret er veldig mørkt /farget mange ganger over hverandre kan det være nødvendig med avfarging. Men eller vil det fungere å bleke det. Hvor mange behandlinger trenger man sånn ca og over hvor lang tid? - Du bør stripe det, for å få finest resultat. Over hvor lang tid blir vanskelig å svare på, da jeg ikke vet hvordan håret ditt ser ut nå, og om det tar til seg farge/bleking fort. Men du må nok belage deg på å ta noen behandlinger. Du bør også vente noen uker mellom hver gang, og kure håret godt:) Hvor lang tid tar en behandling? - Vanskelig å svare på. Kommer helt ann på hvor rask frisøren er, og hvilken metode som brukes. Pluss at det er VELDIG stor forskjell på hvor fort håret til folk tar til seg bleking o.l. Virketiden på lysfarging er som regel lengre enn bleking, så om du skal farge det lyst, må du nok sitte litt lenger i frisørstolen : -) Men det er absolutt verdt det! Bedre å gjøre det langsomt enn fort og gæli Hvor mye koster det ca? Og hva ville du satt som maks-pris? - Kommer igjen ann på hvilken metode som blir valgt. Om det er stripehette eller folie, bleking eller lysfarging, og hvor mange omganger du trenger. Det kan også være stor forskjell på prisen hos de forskjellige frisørene. Om du gjør det hos lærling vil du spare mye. De får uansett hjelp, så det er trygt =) Hva er kald og varm hårfarge? - Er du varm blond, så vil blondfargen ha et lite gulskjær. Er du kald blond, vil det gå mer over mot hvitt/grått. Går det fint å behandle ettervekst selv? - Vel... jeg holder på å utdanne meg til frisør, så jeg anbefaler det ikke =P Blondiner som fikser etterveksten selv, har gjerne en ettervekst som er mye gulere enn resten av håret. Lite lekkert. Noen som har noen generelle erfaringer? - Jeg har gått fra mørk til lys flere ganger, og det som har funket for meg er å ta hettestriper med bleking i tja.. 4 omganger kanskje Jeg passer på å kure det godt også! Bleking er ikke det beste for håret, for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Takk for svar folkens - turtle, hvor lang tid brukte du på å bli lys? Jeg er bare litt redd for om noen tar skampris for jeg aner ikke hva slikt koster men 4500,-(maks) som dreamdrops sa kan være et utganspunkt. Pørvde å legge opp bilder men de var for store, er ikke så flink på å få dem "mindre" Anonym poster: 29dc7476ed67aa123cb7eec79a69aa15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå