Gå til innhold

Dusjing etter trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med vasking av hår etter trening? Jeg blir så ufattelig svett så jeg MÅ vaske det, men når jeg trener 3-4-5 ganger i uken blir det veldig mye å vaske håret, og det sliter jo veldig på det. Prøver å spare :sjenert:

Hva gjør dere? Bruker du en spesiell skånsom shampoo eller har du et magisk triks for å få håret til å se mindre svett og fett ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skyller godt håret uten sjampo.

Skrevet (endret)

Ville brukt en mild sjampo uten sls....(sodium laureth sulfate). Det er stoffet i sjampoen som gjør at det skummer, det er veldig uttørkende for hår og hud.

Endret av Liquorice
Skrevet

Tørrshampoo redder dagen, alltid <3

dusjer håret 2 ganger i uken, dusjer kroppen 4 ganger i uken.

Gjest Daenerys
Skrevet

Dusjer håret hver dag uansett, så jeg dusjer etter trening. Bruker shampo uten sls, det har hjulpet veldig på hodebunnen min.

Skrevet

Vasker ikke håret etter hver treningsøkt nei. Bruker tørrshampo og vasker håret 3 kanskje 4 ganger i uka.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg svetter ikke så veldig i håret så jeg vasker det ikke etter trening.

Skrevet

Av og til skyller jeg det bare, men det ser egentlig ikke så fint ut etterpå. Da blir det ofte tørrsjampo etterpå. Bruker også sjampo uten SLS, noen dager tar jeg bare én runde med sjampo, andre dager blir det to pluss balsam. Vet ikke hvor smart det er, men jeg sparer litt tid i det minste.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke gode shampooer er uten sls?

TS

Anonym poster: 7f6edd7069051860e6cf9fe608ad7fed

Skrevet

Jeg bruker sjampo fra John Masters Organics og Green People, begge uten SLS. De har en del forskjellige typer, avhengig av hvilket hår du har. Fås billig på Feelunique! :)

Gjest Anuket
Skrevet

Er det mulig å finne disse i vanlige butikker? :klo:

Skrevet

Tørrshampoo redder dagen, alltid <3

dusjer håret 2 ganger i uken, dusjer kroppen 4 ganger i uken.

Jeg gjør også som OhMickey, vasker håret 2-3 ganger i uken og bruker tørrsjampo! Håret mitt har aldri sett så bra ut, og tørrsjampoen lukter deeeeilig:)

Siden jeg svømmer 2 ganger i uken, pleier jeg å vaske håret etter svømmingen uansett. I tillegg dusjer jeg jo etter annen trening, men dropper altså å vaske håret da og bare bruker tørrshampoen:)

Skrevet

Er det mulig å finne disse i vanlige butikker? :klo:

John Masters Organics selges i frisørsalongen Balanzera på Grünerløkka i Oslo. Der har de helt sikkert andre shampoer også, som er uten sls.

Gjest Anuket
Skrevet

Takk for tipsene, jeg bor i Bergen så finner sikkert noe her også :ler:

Jeg har aldri brukt tørrshampoo før, skal man bare ha det i håret uten vann? :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de fra Batiste sin lukter helt forjævlig. Det er altfor sterk lukt og jeg føler meg skitten.

Men Anuket, du skal ha den i tørt hår. Den absorberer fettet i håret slik at det ser nyvasket ut, og så får du mer volum. Husk å kjøpe en tørrshampo med farge om du er mørkhåret.

Anonym poster: a722fd1bd4b689fa9c75cd8f59c46099

AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt en mild sjampo uten sls....(sodium laureth sulfate). Det er stoffet i sjampoen som gjør at det skummer, det er veldig uttørkende for hår og hud.

Jeg har brukt flere sjampoer uten SLS og det har likevel skummet. Og hodebunnen ble helt ødelagt.

Det jeg gjør ts er å skylle håret godt med bare vann og så har jeg litt balsam i tuppene. Vasker håret med sjampo 3-4 ganger i uken, men ønsker å kutte ned til 2-3 etterhvert.

Skrevet

Jeg synes de fra Batiste sin lukter helt forjævlig. Det er altfor sterk lukt og jeg føler meg skitten.

Men Anuket, du skal ha den i tørt hår. Den absorberer fettet i håret slik at det ser nyvasket ut, og så får du mer volum. Husk å kjøpe en tørrshampo med farge om du er mørkhåret.

Det finnes andre som lukter annerledes da, som man også finner på Vita! Min opplevelse er at Batiste (den for brunetter) lukter friskt og godt, mens jeg har prøvd den fra f.eks Lee Stafford og synes den lukter mann og føles ekkel:p Smaken er som baken, men det finnes et hav av utvalg^^

Tørrshampo skal brukes i tørt hår ja, spray det der håret er fett (som regel hårrøttene) og gni det inn:)

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes andre som lukter annerledes da, som man også finner på Vita! Min opplevelse er at Batiste (den for brunetter) lukter friskt og godt, mens jeg har prøvd den fra f.eks Lee Stafford og synes den lukter mann og føles ekkel:p Smaken er som baken, men det finnes et hav av utvalg^^

Tørrshampo skal brukes i tørt hår ja, spray det der håret er fett (som regel hårrøttene) og gni det inn:)

Jeg har vært igjennom en del av utvalget for brunetter, men har ikke funnet en lukt som jeg likte. Vi måtte jo lufte ut hele leiligheten her når jeg hadde spraya. Nei huff, og så lukter den skikkelig "falsk" også.

Gjest Anuket
Skrevet

Takk for tipset! :jepp: Får se om jeg tester det ut etter hvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...