Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle, håper dere kan hjelpe meg. Lurer på litt nå ang offshore jobb.

Jeg holder på med Kurs IMO-60 nå (for å jobbe på sjøen).

Tenkte å bli sånn som vasker, rydder og hjelper med å dekke til mat osv.

Noen sier at jeg trenger vaskekurs og "experience" fra tideligere vaskejobber..

Er dette nødvendig? Jeg tar trossalt dette kurset for 16 tusen kr, for å komme meg på offshore. Har ingen utdannelse innen vasking, eneste utdanning jeg har er litt Helse og Sosial VG1 og litt Design og Håndverk VG1, men besto ingen av dem, så har jeg tatt Stillaskurs, men fant ingen jobb der + ombestemmte meg, vil ikke jobbe offshore med stillas. Og akkuratt nå jobber jeg på Meny hvor dem sier jeg er en kjempe flink jente som er flink til å rydde, holde orden, skape glede osv. Så har liksom en som er sjef der som Offshore båtsjefen kan ringe og høre hvordan jeg er. Er det nok?

Er 19 år btw, snart 20.

Takker for alle svar!:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det er et krav om at du skal ha fagutdanning i rengjøring for å kunne bli ansatt, men på en annen side så er det jo mange om benet på slike jobber- og da vil nok de mer erfaring og/eller utdanning (og de som kanskje er noen år eldre enn deg) komme foran i køen. Samtidig kan du jo bli sett på som billigere arbeidskraft enn de med utd.

Bra at du har kontakter da hvertfall :-)

Skrevet

Tenkte siden jeg er ung og sprek, ikke alle dem med utdanning er så unge lenger :P Men vet ikke jeg! Bare håper ikke de 16 tusen går rett i do...

Gjest Maneater?
Skrevet

Tenkte siden jeg er ung og sprek, ikke alle dem med utdanning er så unge lenger :P Men vet ikke jeg! Bare håper ikke de 16 tusen går rett i do...

Burde kanskje sjekket mulighetene før du tok et kurs til 16.000 kr?! :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Joda, men en på rundt 25 er også ung og sprek.

Du vil uansett ikke tape noe på å søke, og det er som sagt positivt med kontakter.

Skrevet

Joda, men en på rundt 25 er også ung og sprek.

Du vil uansett ikke tape noe på å søke, og det er som sagt positivt med kontakter.

25 er ungt, tenkte på... 35-40 + jeg da :P

Skrevet (endret)

Burde kanskje sjekket mulighetene før du tok et kurs til 16.000 kr?! :gjeiper:

Jau, men ei jeg kjenner, sa dem trengte folk fort som bare det, hun søkte nettopp jobb, var borte i 1 mnd, kom hjem i 1 uke, og rett ut på sjøen igjen! Så etter jeg hørte det, meldte jeg meg på kurset 2 dagar etterpå .. :) Vil ikke jobbe på Meny resten av livet mitt heller.. : /

Så jeg tenkte bare for meg selv - GO for it!

Endret av Caramellis
AnonymBruker
Skrevet

For å gå jobb offshore så må du ha minimum ett fagbrev. For det er veldig mange om beinet når det kommer til jobber ute. Det er kanskje noe enklere på skip der de ikke har den relativt luksuriøse offshoreturnusen og de relativt luksuriøse offshore-tilleggene.

Anonym poster: 6f200989dba90f6dd459dcfc5186affb

• Liker 3
Skrevet

Skal ikke på plattform, skal på skip. Det er det jeg tar kurs for nå.

Skrevet

Ettersom å ha hørt rundt at det er så mye bedre å jobbe på plattform, enn skip, så angrer jeg på at jeg tok Sikkerhets kurs IMO-60 nå.. Men men! gjort er gjort..

Skrevet

IMO-60 + helivelt blir det samme som GSK, så dersom du booker deg på helivelt i tillegg, så skal du per definisjon ha det som trengs sikkerhetsmessig.

På den andre siden så tror jeg for å være ærlig at du bare kan glemme en jobb på plattform når du ikke har en eneste fullført utdanning og ikke har et eneste fagbrev. Det er så stor rift om jobbene at de kan velge på øverste hylle. Og når de kan det så sier det seg selv at de velger de med papirene i orden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gubben min driver for seg selv offshore med diverse kompressor arbeid og kjelepass. Han har hatt veldig lite å gjøre siste året grunnet omorganinsering i en del av de bedriftene som har brukt å leie han inn... Så han har søkt på flere sike vaske og hjelpestillinger for å ha nok jobb. Hittil har han ikke fått noen av de jobbene.. Og de som jobber på den riggen han er på akkurat nå har visst kjempet godt for å få de jobbene. De har også en laaang liste med tilkallingsvikarer til diverse jobber på båt og rigg..

Men du kan jo være heldig?

Anonym poster: 0b45105cd61c10bff861b0b61d78cd02

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke fagbrev for rengjøringspersonalet? Så et kurs hjelper nok lite.

Anonym poster: 89a70598ea20fb5e8cd9f89ebe6c0896

AnonymBruker
Skrevet

Offshore - plattform, har vi eget catering selskap som går vanlig crew shift og tar seg av alt som har med mat å gjøre. Vi har også eget rengjøringselskap. Din beste sjangse er nok å få deg jobb i et rengjøring-selskap som har medarbeidere som arbeider offshore.

Anonym poster: 8a20865f08055bc928020c42c5482331

Skrevet

På plattform så må alle som regel ha fagbrev, i enten vasking eller noe annet du skal jobbe med, men nå snakker jeg om å jobbe på båt da, tror dem er litt "snillere" på det der..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber offshore, og har ikke dette kurset! Har føstehjelpskurs og sikkerhetskurs.

Derimot er det bra om du har erfaring fra service og/eller renhold. Jeg har flere år som bartender, serviør og personlig assistanse for utviklingshemmede.

Mange som har tatt kursene tar seg også jobb på båt for å styrke kompetansen sin :)

Håper det hjelper! Det er bare til å søke på!

Anonym poster: 656a26c436150e7c53847f8093c428f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...