Gå til innhold

Singelforumet og samlivsforumet så latterlig overfladisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke er det viktig å vite hva de heter. Det er ikke lov å legge seg borti hvor mye flørting typen/dama har med andre. Føler du deg usikker er det bare å snoke på mobilen eller pc'n hans. Inviter gjerne en 3. 4. eller 5. part inn i senga siden vi er så frigjorte. Facebook betyr alt. Glem felles verdier, interesser og ambisjoner, det viktigste er hvordan partner ler eller ser ut når h*n smiler. Utseende teller ca 90 %, de resterende 10 % trenger bare å være greit nok.

Yes, dette er mye man har observert av å lese diverse tråder her inne. Hvis dette er den generelle oppfatningen og holdninger folk går rundt med, er jeg ikke særlig gira på å få meg dame. Da forblir jeg heller singel. :jepp:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet

Du har et poeng i denne generaliseringen, men som jeg skrev i en annen tråd her en dag, så tror jeg det er veldig lett at ytterpunktene skiller seg ut i en tråd. Jeg skal være enig i at det er en del temaer som går igjen, og der trådenes utvikling og hvilke argumenter som kommer opp, til dels er meget forutsigbare.

Men jeg tror det er en del temaer som engasjerer fordi de krever lite energi å diskutere også. Det kommer jo an på hva folk faktisk ønsker å prate om, noen er her kun for å koble av med lettere temaer, uten at det er noe galt i det.

Det betyr ikke nødvendigvis at det er det eneste folk interesserer seg for eller verdsetter i andre mennesker, men det er noen meninger som er lettere å formulere enn andre. Jeg tror at det for mange oppleves som lettere å skrive om hvilken type utseende de liker, enn hvilke dypere verdier de verdsetter og ser etter i et forhold, og andre kvaliteter de ønsker i en partner. Det blir mer personlig for mange å dele og formulere sånt, tror jeg.

Jeg føler jeg har sagt mitt om utseendefokuset på KG for en stund,så jeg skal nøye meg med å si meg enig i at jeg synes det er vel mange tråder om det, ja.

Men det går jo alltids an å starte tråder med andre temaer da, eller se utenfor disse to underforumene, der man gjerne er innom mindre "overfladiske" temaer.

• Liker 1
Gjest notetur nomen
Skrevet

Ikke er det viktig å vite hva de heter. Det er ikke lov å legge seg borti hvor mye flørting typen/dama har med andre. Føler du deg usikker er det bare å snoke på mobilen eller pc'n hans. Inviter gjerne en 3. 4. eller 5. part inn i senga siden vi er så frigjorte. Facebook betyr alt. Glem felles verdier, interesser og ambisjoner, det viktigste er hvordan partner ler eller ser ut når h*n smiler. Utseende teller ca 90 %, de resterende 10 % trenger bare å være greit nok.

Yes, dette er mye man har observert av å lese diverse tråder her inne. Hvis dette er den generelle oppfatningen og holdninger folk går rundt med, er jeg ikke særlig gira på å få meg dame. Da forblir jeg heller singel. :jepp:

Også har du glemt løsningen på alle problemer: Dump ham/henne.

• Liker 3
Gjest Søgni
Skrevet

Også har du glemt løsningen på alle problemer: Dump ham/henne.

Mja. Jeg synes det er mange som foreslår andre løsninger også, jeg da. De som oftest skriver "dump ham/henne" er de som ironiserer, etter min erfaring :)

• Liker 1
Skrevet

Det fleste yngre folk er latterlig overfladiske. Noe de fleste av disse igjen vokser mer eller mindre av seg med årene.

Men vi lever i et rimelig psyko samfunn nå for tiden - ingen som helst tvil om det.

Skrevet

Joa, er ikke uenig. Men nå er det jo også de overfladiske kommentarene man legger mest merke til. Til tross for all idioti jeg har kommet over på KG, synes jeg også det er mange som skriver seriøse, nyanserte og hjelpsomme svar.

Gjest Anna.S
Skrevet

Samlivsforumet er jeg ikke inne på så ofte, så jeg kan bare si hva jeg oppfatter om Singelforumet.

Når man er 20 år tenker man ikke så mye over resten av livet. Man lever i nuet og det som betyr noe er altså her og nå. Dermed blir det også slik at man ikke tenker over dypere ting ved personen enn det man er tiltrukket av når man treffes. Altså utseende.

Vi over 30 her inne tenker nok litt anderledes enn det, men det drukner nok i det overfladiske.

Jeg regner med at du ikke er så heldig med utseende ditt, siden du ikke takler at andre er så opptatt av det, men ikke bry deg. Om 5 år er det andre ting som betyr mer enn utseende for de fleste :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Singelforumet er jo steike artig, på samlivsforumet er det jo bare syting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...