Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Fibroadenom i puppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har to fibroadenomer (bindevevsknuter) i puppen og den ene gjør veldig vondt.

Er det vanlig å ha vondt hele tiden?? noen med samme problem????

Har ikke veldig lyst til å operere, for er redd for at puppen skal bli stygg etter en operasjon. er i 20 årene.

er det noen her som har operert bort fibroadenomer som kan fortelle om hvordan operasjonen foregår?

Takk på forhånd :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har operert bort 2 stk... Opererte bort når jeg var 22. Den ene satt i underkant, så de skjærte seg inn langs underkanten, og den andre satt midt under areola, og da skjærte de langs fargekanten for å gjøre arrene mindre synlige. Om du er flink å skjermer for solen de 2 første årene etterpå blir arrene minimale.. Mine arr syntes nesten ikke nå, nesten 7 år etter...

Om puppen din vil se unormal ut etterpå spørs hvordan de er fra før.. Er de småe, og en stor kul fjernes vil de jo naturligvis bli noe mindre og kanskje få ett innsøkk, men det kan en plastisk kirurg rette opp i. Mine pupper og kuler var relativt store (75E) så jeg slapp heldigvis unna deformasjoner.

Hvordan operasjonen foregår aner jeg ikke (jeg lå jo i narkose), men tiden etterpå var ganske smertefull. For fy søren å vondt det er å skifte bandasjer! For ikke å snakke om når det gror! Eller når kjæresten skulle prøve å ta på! Brukte flere måneder fra operasjnen til han fikk ta på puppen igjen, og da var den overfølsom :fnise:

Kjøp en sportsBH som er så stram at det klemmer skikkelig, det hjelper deg både til å få penere arr, samt at det trykker imot litt av smerten... Bruk sporttsBH-en lenge, så øker du sjansene for at arret blir penere.

Anonym poster: 8937831383318ba040a17fe5ade90bd6

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar.

Jeg har ganske små pupper, og den ene ligger rett under brystvorten, så jeg er litt redd for at det kommer til å bli innsøkk :(

hørtes ikke deilig ut etter operasjonen akkurat :P

Jeg har så vondt i puppen så kjæresten får ikke ta på den. stakar! det gjør drit vondt...

Må kanskje bare bite i det sure eplet og ta operasjonen.. :(

har aldri operert før så kommer til å grue meg noe SYKT!

Anonym poster: 0960afaf608a5460dd7fc651d988fec7

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har atter en gang vært og tatt nåleprøver av mine fibroandenomer og nå vil de opere dem ut. Flott, midt i ferien. Jeg bare lurer på: Er det dagkirugisk eller? Bare så jeg vet hva jeg har å forberede meg på. Har 3 timers kjøring en vei til sykehus liksom *stønn*

Skrevet

Hei

Jeg har også vært plaget med smerter i brystet som etterhvert viste seg å være fibroadenomer. Var ikke vondt hele tiden, men stakk og verket skikkelig (!!!) innimellom. Min vokste seg nokså stor (5-6 cm) og det viste seg under operasjonen å være hele 5 fibroadenomer.

Jeg valgte operasjon uten narkose, dagkirurgi. Møtte opp fastende på formiddagen, snakket med en hyggelig sykepleier og fikk beroligende tabeletter. Selve operasjonen var selvfølgelig helt smertefri, men kjente endel "dytting" og bevegelse. Hadde musikk i ørene, så merket lite til noe egentlig. Kulene lå rett over brystvorten, så de åpnet rundt areola. Var ferdig etter en time.

Etter operasjonen reiste jeg rett hjem (samboer kjørte). Vi bor 2 1/2 time unna sykehuset. Fikk med meg smertestillende jeg skulle ta samme dag. Tok paracet de to neste dagene og så ingenting. Var sykemeldt 3 dager (+ helg).

Hadde lite vondt etter operasjonen. Måtte ikke bytte noe bandasje e.l. da jeg hadde en slags plasterlapp på som skulle sitte på helt til den datt av. Innen den datt av var såret så og si grodd. Jeg gikk med vanlig bh, men kjøpte ammeinnlegg for at det skulle være mykt og tilfelle det kom noe blod.

Fikk et hulrom på nesten 9 cm i brystet og var veldig redd for at det skulle se rart ut (bruker 75C). I begynnelsen var brystet nokså hovent etter operasjonen, når hevelsen gikk ned så den akkurat ut som før. Vevet fyller seg godt ut i ung alder. Jeg var 21/22 når jeg opererte.

Har nå ett arr som nesten ikke syns i det hele tatt, lite smerter og er veldig fornøyd med å ha fått ut faenskapen :P

Lykke til med operasjon :)

Skrevet

Takk. Kjekt å litt info :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan har det gått med deg? :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Den svære kulen viste seg å være 4 små, så jeg behøver ikke fjerne de hvis de ikke vokser eller er til sjenanse sa den svært hyggelige kirurgen. Skal til oppfølging om et år, så da håper jeg at beskjeden blir den samme. Vokser de må de ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...