Gå til innhold

Må vi ha med barna hennes på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som har et fantastisk forhold til en kvinne. Jeg ønsker å dra på en romantisk ferie med henne, der all min oppmerksomhet blir rettet mot romantikken, og mitt fantastiske forhold med henne. Jeg vil at personalet på hotellet skal legge roser på hotellsengen, at de skal komme med champagne når vi spiser middag, og jeg vil at hun skal føle seg som en prinsesse når vi er på reise sammen. Jeg vil at reisen skal gå til middelhavet, der vi kan føle oss som tenåringer igjen. For det er nettopp det jeg føler meg som sammen med henne.

Men hun mener absolutt at barna hennes må være med på alle reisene vi tar, er det greit om jeg bestiller reisen den uken de er hos faren sin?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hennie
Skrevet

Ja selvfølgelig er det greit:)

• Liker 3
Skrevet

selvfølgelig er det greit. Jeg forstår at hun kanskje synes det er leit om barna ikke får være med, men slik er det når en er skilt og finner en mann/dame på ny. Barna kan ikke alltid være med. Og det er faktisk sunt.

Dette trenger dere ikke fortelle barna en gang. Enkelt og greit.

Bestill reisen og nyt den for allt det er verdt :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om du spanderer så kan hun ikke forlange å få med seg ungene nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener alle har godt av å bare være kjærester innimellom, så jeg synes det høres litt merkelig ut at hun mener barna absolutt må være med.

Kom nettopp hjem fra en herlig uke, uten barn, i Hellas sammen med min kjære. Jeg svever enda. :rodmer:

• Liker 10
Skrevet

Kommer litt an på alderen på barna, ferieløsninger osv. Men i utgangspunktet skal det gå greit å reise uten unger.

Skrevet

Ei veke åleine er jo bra for alle, om ein har felles barn eller ikkje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til at barna må være med, så lenge turen går mens de er hos far.

Intet er vel så herlig som en romantisk ferie med kunn kjæresten??

Men jeg antar mor vil ha dårlig samvittighet fordi barna "går glipp" av en sydentur, og at hun da bruker feriedager som hun ikke kan bruke sammen med barna...

Ta en prat med henne, og minn henne på at hun har godt av å komme seg litt bort uten barna også!

Gjest Epleskrotten
Skrevet

Enda en steforeldretråd... :daane:

Hva er problemet med det da? Det er jo omtrent like mange steforeldre som foreldre der ute. Naturlig at de også er godt representert her på forumet. Og det er nok på mange måter flere utfordringer ved å være steforeldre enn ved å være foreldre, så det er ikke det minste rart at steforeldre spør om råd her.

Til TS:

Jeg synes det er greit å reise uten barna iblant, så lenge det også blir turer med barna. Man trenger å ta vare på hverandre som par også. Men om kjæresten din har sterke motforestillinger så er det neppe lurt å bare bestille turen mot hennes vilje. Jeg tviler på at dere får en særlig god tur ut av det. Så bruk heller litt mer tid og tålmodighet på å la henne venne seg til tanken på at det er greit å reise uten barn også. Kanskje dere samtidig kan planlegge en fin tur sammen med barna?

• Liker 5
Skrevet

Jeg er en mann som har et fantastisk forhold til en kvinne. Jeg ønsker å dra på en romantisk ferie med henne, der all min oppmerksomhet blir rettet mot romantikken, og mitt fantastiske forhold med henne. Jeg vil at personalet på hotellet skal legge roser på hotellsengen, at de skal komme med champagne når vi spiser middag, og jeg vil at hun skal føle seg som en prinsesse når vi er på reise sammen. Jeg vil at reisen skal gå til middelhavet, der vi kan føle oss som tenåringer igjen. For det er nettopp det jeg føler meg som sammen med henne.

Men hun mener absolutt at barna hennes må være med på alle reisene vi tar, er det greit om jeg bestiller reisen den uken de er hos faren sin?

I utgangspunktet er det helt greit å reise på tur alene noen ganger. Derimot virker det som om dere har snakket om dette før? Og at hun da har sagt at hun ikke vil bruke ferien uten barna? Da blir det jo egentlig litt tullete å bestille, når hun har gitt uttrykk for at hun ikke har lyst.

Men ta en prat til med hun, og minn henne på at dere har godt av en kjærlighetsferie uten barn :)

• Liker 4
Skrevet

Ser ingen grunn til at barna må være med, så lenge turen går mens de er hos far.

Intet er vel så herlig som en romantisk ferie med kunn kjæresten??

Men jeg antar mor vil ha dårlig samvittighet fordi barna "går glipp" av en sydentur, og at hun da bruker feriedager som hun ikke kan bruke sammen med barna...

Ta en prat med henne, og minn henne på at hun har godt av å komme seg litt bort uten barna også!

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er ok at foreldre som bor sammen tar en uke uten barna, men skilte foreldre på ferie med ny partner uten barn: det er fullstendig uakseptabelt. Barna kunne komme til å føle seg uønsket!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ok at foreldre som bor sammen tar en uke uten barna, men skilte foreldre på ferie med ny partner uten barn: det er fullstendig uakseptabelt. Barna kunne komme til å føle seg uønsket!

Du tuller nå, ikke sant? :skratte:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si meg helt enig i dette, men det er likevel noe sannhet i det. Barn som bor to steder kan fort havne i en situasjon der de føler at de egentlig ikke hører til noen av stedene.

Hva med en helgetur med din kjære og så planlegge en familieferie et par uker før/etterpå? Det vil varmet et mammahjerte og gi henne anledning til å nyte turen uten dårlig samvittighet.

• Liker 2
Gjest Petra
Skrevet

Jeg ville ikke brukt en uke av ferien min uten barna mine.

En langhelg er ok, men den lille ferien jeg har brukes sammfn med barna.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

This was a new vending

Artig å se på svarene her, for i dette tilfellet er det helt greit med alenetur for de voksne, men hadde det vært en stemor som hadde skrivd innlegget, ja da hadde det blitt ramaskrik om at selvsagt skulle stebarna vært med :skratte:

Anonym poster: f3cf963dac07c39f95bbe7b3454f4252

• Liker 6
Gjest regine
Skrevet

This was a new vending

Artig å se på svarene her, for i dette tilfellet er det helt greit med alenetur for de voksne, men hadde det vært en stemor som hadde skrivd innlegget, ja da hadde det blitt ramaskrik om at selvsagt skulle stebarna vært med :skratte:

Anonym poster: f3cf963dac07c39f95bbe7b3454f4252

Det tenkte jeg og......

Gjest annemor30
Skrevet

Fiks barnevakt FØR du bestiller biletter så er det okei;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra for forholdet at dere tar en tur uten barna, så det synes jeg du kan gjøre. Barna får være med på en annen ferie sammen med dere, og en med faren

Anonym poster: 3aa0a66956e7fbbda1a04014e1bc2558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...