AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 hvorfor faen gjorde de det da? trodde bare de ringte på referanse når det var "min" tur, ikke at de ringte rundt på flere kandidater, for så å gi tilbud til en annen. Jeg fikk beskjed av referansen at han hadde "intet" negativt å berette om meg. har noen lignende historier?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 hvorfor faen gjorde de det da? trodde bare de ringte på referanse når det var "min" tur, ikke at de ringte rundt på flere kandidater, for så å gi tilbud til en annen. Jeg fikk beskjed av referansen at han hadde "intet" negativt å berette om meg. har noen lignende historier? Det er såvidt jeg vet helt vanlig å ringe referansene til flere kandidater. Hvorfor skulle de ikke det? 2
Eudyptula Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 I ansettelser jeg har vært involvert i, har arbeidsgiver ringt referanse på flere av de aktuelle kandidatene, ja.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Er jo helt vanlig det, å ringe referanse, ansetter etter hvilke svar en får
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 hvorfor faen gjorde de det da? trodde bare de ringte på referanse når det var "min" tur, ikke at de ringte rundt på flere kandidater, for så å gi tilbud til en annen. Jeg fikk beskjed av referansen at han hadde "intet" negativt å berette om meg. har noen lignende historier? Du misforstår hva referanser er brukt til.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Det blir litt som å si "Hva?? Jeg var på intervju, og de ga jobben til noen andre??". Klart de sjekker flere kandidater. 1
kaprifolen Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Herregud, jeg sjekker ofte opp referanse før jeg har hatt folk på intervju også, jeg! Dette hvis det er mange gode kandidater, gjerne kombinert med hastverk med å ansette. Da skaper man seg et lite inntrykk før intervju. Alle skal ha minst to referanser hos meg, og da tar keg kanskje en før og en etter intervjuet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå