AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Inspirert av alle "hva skal jeg ha på meg?" trådene og hysteriske bruder tråden. Er det noen som har opplevd at gjester har på seg "upassende" antrekk? Hvorfor var det upassende? Og hva var det de hadde på seg?
Skina Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har vært i bryllup der en mann og en dame, et par, kom i dongeribuke og en slitt t-skjort. Det passet dårlig siden kleskoden var galla. 2
Amens Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 I ett bryllup så jeg at en av gjestene som kom til kaffe gikk med slitte jeans og UGG`s... Greit nok å ikke ville tømme lommeboka på ett nytt antrekk når man er invitert til kaffe, men akkurat det synes jeg var litt over streken... 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Jeg var i et bryllup i fjor der en gjest hadde på seg rosa stroppeløs prinsessekjole med tyll. Synes den kunne ha vært en brudekjole hvis den var hvit... I tillegg var temafargen i bryllupet rosa, vet ikke helt hva hun prøvde på gitt... 3
kaprifolen Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Det var faktisk TO damer i hvitt i vårt bryllup! Nå er ikke jeg typen til å bry meg så mye om det selv, men stusset allikevel på at voksne, veloppdragne folk bryter den regelen. Ellers var jeg gjest i et bryllup hvor brudgommen kommer fra en ekstremt harry familie. Bobilen til hans far med familie, var parkert rett utenfor festlokalet. Lillesøsteren gikk i singlet og sarong, med crocs, ustelt hår, ca 12 år! Far sjøl var ubarbert i fett hår, flekkete dress med mismatch bukse og jakke, for kort slips og farget, slitt skjorte. Stemor var såvidt jeg husker ok kledd, om enn litt sånn "stappa" i beste whitetrash-stil. Så veldig lekkert ut på bilder, med brudens familie i smoking, gallakjoler, bunader og hvite tyllkjoler/sjakett på de små.... 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde på meg en kort, glitrende sort paljettkjole i et formiddagsbryllup. Hadde også veldig høye hæler. Skjønte fort at det var helt feil da jeg så at de andre gjestene var kledt i klassiske kjoler, drakter i friske farger og hatter ... 9
Portvinpiken Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Det var faktisk TO damer i hvitt i vårt bryllup! Nå er ikke jeg typen til å bry meg så mye om det selv, men stusset allikevel på at voksne, veloppdragne folk bryter den regelen. Ellers var jeg gjest i et bryllup hvor brudgommen kommer fra en ekstremt harry familie. Bobilen til hans far med familie, var parkert rett utenfor festlokalet. Lillesøsteren gikk i singlet og sarong, med crocs, ustelt hår, ca 12 år! Far sjøl var ubarbert i fett hår, flekkete dress med mismatch bukse og jakke, for kort slips og farget, slitt skjorte. Stemor var såvidt jeg husker ok kledd, om enn litt sånn "stappa" i beste whitetrash-stil. Så veldig lekkert ut på bilder, med brudens familie i smoking, gallakjoler, bunader og hvite tyllkjoler/sjakett på de små.... Hehe ser for meg den broren og familien til han fyren i "Hjelp vi reiser på ferie" (husker ikke helt hva de heter). 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde på meg en kort, glitrende sort paljettkjole i et formiddagsbryllup. Hadde også veldig høye hæler. Skjønte fort at det var helt feil da jeg så at de andre gjestene var kledt i klassiske kjoler, drakter i friske farger og hatter ... Hehe ble du flau? I min slekt har vi høy takhøyde for hva folk har på seg og alle forsøker å gjøre så godt de kan. Men jeg har sett på bilder og sånt fra andre bryllup at jenter har på seg altfor korte kjoler. Det passer bare ikke med lårkort (eller kortere!) i bryllup. 7
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Ellers var jeg gjest i et bryllup hvor brudgommen kommer fra en ekstremt harry familie. Bobilen til hans far med familie, var parkert rett utenfor festlokalet. Lillesøsteren gikk i singlet og sarong, med crocs, ustelt hår, ca 12 år! Far sjøl var ubarbert i fett hår, flekkete dress med mismatch bukse og jakke, for kort slips og farget, slitt skjorte. Stemor var såvidt jeg husker ok kledd, om enn litt sånn "stappa" i beste whitetrash-stil. Så veldig lekkert ut på bilder, med brudens familie i smoking, gallakjoler, bunader og hvite tyllkjoler/sjakett på de små.... å, høres ut som det er min familie min familie du snakker om! Yey! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Hehe ble du flau? I min slekt har vi høy takhøyde for hva folk har på seg og alle forsøker å gjøre så godt de kan. Men jeg har sett på bilder og sånt fra andre bryllup at jenter har på seg altfor korte kjoler. Det passer bare ikke med lårkort (eller kortere!) i bryllup. Virkelig?? Hva er du redd for? At mannen skal synes bena til de andre er penere enn dine? 11
Kirby Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Vi hadde to gjester hvor den ene gikk i tights og tunika, og mannen gikk i cargoshorts (!)...
Sunshower Skrevet 12. juni 2012 #12 Skrevet 12. juni 2012 Jeg var i et bryllup i fjor sommer der en av damene hadde på seg en knallrød latekslignende kjole (så ut som den var kjøpt i sexbutikk eller lignende. Den var lårkort og hadde helt åpen rygg med knyting ned til korsryggen. Jeg synes nå det var et litt merkelig valg... Men hver sin smak 5
Navnemjau Skrevet 12. juni 2012 #13 Skrevet 12. juni 2012 Brudens forlover. Knallrød minikjole i silke. Utringning til navlen. Hun hadde også bleket hår, silikon i front og poserte herrlig på fotografbildene 24
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #14 Skrevet 12. juni 2012 Svigermor hadde på en ballkjole som godt kunne vært brudekjole bare at den var knallrød med masse stener og paljetter i vårt bryllup. Ble litt paff må jeg inrømme... 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Et vennepar av oss kom, han hadde på seg dress, hun hadde hvit overpynta selskapskjole som så vidt dekket trusa, greit at hun er tynn, men når man er 45 er det litt mer vett. Sønnen på 20 kom i møkkete t-shorte, skinnvest og ola bukse. Anonym poster: f377d1503981aac860b5b575d36a68f1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 I bryllupet til noen slektninger så kom det et par som så ut som de kom rett fra jobb. Han i beige bukser, orange t-skjorte og en åpen rutete skjorte over. Hun hadde på seg en brun strikkekjole og støvletter. Når resten av selskapet var i bunad, flotte kjoler og mørk dress så så det unektelig svært hverdagslig ut. Jeg har nok vært litt "odd one off" i et bryllup jeg også. Nesten alle hadde bunad, det var en gammeltante og meg som ikke hadde det. Jeg hadde til gjengjeld en knall rød, knekort kjole med litt gullpynt på. Til mitt forsvar så var jeg HØYgravid, og det var den eneste kjolen jeg fikk på meg... Anonym poster: af8a193ecb2aaafd5a217b795ea29579
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Nå var vel dette ikke akkurat en invitert gjest men eksdama til brudgommen dukka opp på kvelden iført hvit brudekjole. Hun var ikke akkurat kommet over ham nei... 36
Kvist Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Moren min hadde knallrosa kjole i mitt bryllup, forsåvidt greit det, og hun kler veldig godt sånne farger. Problemet var bare at fargen var så knall og stoffet var i tillegg blankt, skinnene og metallisk i overdelen så alle bilder som hun er med på ble helt rare når de var tatt med automatikk i kameraene. Man ser noe skinnende sjokkrosa noe, og resten er mørkt, uklart og brunaktig... selv hodet og armene hennes forsvinner i det mørke Hun kunne i følge bildene heller ha hatt refleksvest på seg :gjeiper: Men dette oppdaget vi jo ikke før vi hadde samlet inn gjestenes digitale bilder og så på dem da vi kom fra bryllupsreise. Sett med øyne og ikke kameralinse så hun fin ut. 5
augustbrud2013 Skrevet 13. juni 2012 #19 Skrevet 13. juni 2012 Nå var vel dette ikke akkurat en invitert gjest men eksdama til brudgommen dukka opp på kvelden iført hvit brudekjole. Hun var ikke akkurat kommet over ham nei... 4
Sessipn Skrevet 13. juni 2012 #20 Skrevet 13. juni 2012 Tja.. Har vært i et "bryllup" der bruden hadde på seg tights og en helt hverdagslig tunika. Brudgommen hadde bukse og skjorte. Det som gjorde det hele veldig merkelig var at i invitasjonen var kleskoden galla. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå