Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år. I dag fikk vi vite hva vi skulle opp i på muntlig eksamen. Og vi skal fremføre det om to dager. Det som er er at jeg føler meg så dårlig. Jeg har nesten ikke jobbet noe med det, men jeg føler meg heller ikke stresset. Jeg er så slapp og kvalm. Når jeg kom hjem fra skolen måtte jeg bare kaste fra meg sekken og løpe på do og spy. Det var ikke mye, men jeg kjente at det måtte opp.

Så jeg lurer på om noen av dere har blitt syke til en eksamen før, og såfall er det bare å dra til legen og forklare hvordan jeg føler meg å få en legemelding eller må det vise på blodprøver eller noe at jeg er syk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble du syk da du fikk vite om eksamen? Er det en reaksjon fordi du gruer deg?

Vanligvis vil oppkast gå over ganske raskt, med mindre det kommer av nervøsitet.

Du kan sikkert få sykmelding av legen, og du trenger ikke ta tester for å få det. Men eksamen må du ta, enten nå eller senere.

Snakk med noen om dette, og få noen til å tenke sammen med deg.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

I så fall bør du sjekke opp hvordan det er med utsatt muntlig eksamen, for i verste fall må du vente hvertfall et halvt år, og da blir det et helt år til du kommer inn på høyskole/universitet osv.

Anonym poster: 14d3893f066c3f299f80ab53035ee0a1

AnonymBruker
Skrevet

men da vi hadde skriftelig eksamen sa lærerene til venninna mi at det var ikke noe problem om hun ikke var der så lenge hun hadde legemelding.

Jeg begynte egentlig å føle meg dårlig dagen før vi fikk vite det, men det blir bare verre og verre.

Anonym poster: cb5d77e9144aad144856fec36d3c6c20

AnonymBruker
Skrevet

Er du syk, så er du syk. Da drar du til legen på eksamensdagen og skaffer legeerklæring. Samtidig ringer du skolen og varsler om at du er syk (så eksaminator og sensor slipper å vente på deg forgjeves). Siden du er 16 år, går du vel i 10.klasse eller VG1? Da vil det ikke ha noen konsekvenser for deg tror jeg, men det vil nok stå på vitnemålet ditt.

Ellers synes jeg eksamen er en så viktig ting at jeg for min del skal være VELDIG syk for at jeg ikke går på eksamen. Derfor har jeg heller aldri vært borte fra eksamen, selv om jeg både har hatt senebetennelse i høyrearmen, vært spysyk og hatt streptokokker og feber på eksamen.

I tilfelle du er frisk igjen på eksamensdagen din, vil du ikke få legeerklæring fra legen. Så det lureste du gjør nå er å forberede deg så godt du kan, og så se an formen på eksamensdagen.

Anonym poster: 2bb531e9ee2edd106dca2331d3e9527d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...