Gå til innhold

Venlafaxin Krka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I de siste 6månedene har jeg gått på "lykkepiller" for angst/depresjon.

Nå i det siste føler jeg at det går såpass bra med meg at jeg vil slutte med pillene.

var på 75mgx2 dagen, trappet ned, og nå tar jeg ca 1 pille hver 2-3 dag, men SÅ kommer svimmelheten/kvalmen,skjelvingene bare rett og slett abstinensene. Jeg synes egentlig svimmelheten/ørheten følelses at hodet ikke "sitter" helt fast er det værste symptomet.

Noen som har erfaringer med avvenning av slike typer medisiner?

Hvor lenge trappet du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på grunn av medisinene du føler deg bra :gjeiper: tro meg! Slutter du, så går det tilbake til det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skaret

Jeg trappet ned på de samme medisinene som deg over fire-fem uker og begynte samtidig med noen andre i stedet. Den første dagen jeg slutta helt, var jeg et vrak. Svimmel, skjelven, kvalm og forvirra. Heldigvis ble det fort mye bedre, abstinensene var borte innen en uke.

Men er du sikker på at du skal slutte allerede? Tror anbefalingene er å fortsette med medisinene i 6 mnd ETTER at man begynner å føle seg bedre. Da er sannsynligheten større for å holde seg frisk i ettertid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Trapp ned kjempe sent! Legene mener ofte en kan trappe ned fortere enn det en bør. Selv brukte jeg 4 mnd med å trappe ned 5 av kulene som er inne i kapslene om dagen og selv dette var visst for raskt for meg. Vær veldig obs på depressive symptomer, da det kan skje at man faller inn i en dyp depresjon når man slutter på slike medisiner. I tillegg hvis du opplevde økte selvmordstanker/selvskading i opptrappingen av medisineringen kan dette også forekomme i nedtrappingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trapp ned kjempe sent! Legene mener ofte en kan trappe ned fortere enn det en bør. Selv brukte jeg 4 mnd med å trappe ned 5 av kulene som er inne i kapslene om dagen og selv dette var visst for raskt for meg. Vær veldig obs på depressive symptomer, da det kan skje at man faller inn i en dyp depresjon når man slutter på slike medisiner. I tillegg hvis du opplevde økte selvmordstanker/selvskading i opptrappingen av medisineringen kan dette også forekomme i nedtrappingen.

Jeg er på hver 3 dag med pillene nå :)

Har ikke følt meg så bra som jeg gjør nå på i allefall 10 år.

Den ulempen jeg har med medisinene nå er egentlig mest at jeg blir dautrøtt!

Hadde ikke økt depresjon eller selvmordstanker når jeg startet på dem heller :)

(Jeg fikk depresjon og angst ifra 1år på medisiner for ADHD, var på concerta 60mg og etterhvert over på ritalin HØY dose...Jeg gikk i konstant rus i nesten ett år før jeg fant ut at jeg ikke ville ta mer av de. Var bare 16 år da jeg fikk beskjed at jeg måtte ta de. Utviklet seg til kraftig depresjon og angst istedet =/)

Jeg tror ikke at det er medisinen som gjør meg lykkelig. Men rett og slett fordi jeg har begynt å jobbe igjen etter 2 år med søking og bare avslag. Man blir veldig deprimert av bare det =/ Nå som jeg er ute igjen føles livet bare helt herlig, jeg har en grunn til å stå opp hver morgen, kommer hjem lykkelig og bare håper på at neste dag skal starte så fort som mulig :fnise:

Anonym poster: f1c0b561fcea6c65b24e9d2d6e8fee8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...