aviccii Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hva har vært mest utslagsgivende for ditt vekttap? enten av matvaner eller trening...? For min del var det skigåinga i vinter som satte fart på forbrenninga, samtidig med at jeg har spist mindre og sunnere.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Slutta å spise.. Anonym poster: b965a0eb70c6a4d0a7ee41bbc19e71fa
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Begynte å spise mindre posjoner til hvert måltid. Det gjorde også stort utslag da jeg innså at "spisedagen" og helgedrikkinga mi lå på ca 3000 ekstra kcal.. Og at jeg dermed ikke gikk i kaloriunderskudd selv om jeg spiste 500 kcal mindre pr ukedag, fordi jeg tok det igjen i helga! Hjelper ikke å spise mindre i uka når man fråtser i helga, nei.. Endret 12. juni 2012 av Kevlarsjäl
Zakuro Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Et moderat kaloriunderskudd(la meg til noen nye, gode vaner i farta), og cardio, intervall og styrke:)
aviccii Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2012 Begynte å spise mindre posjoner til hvert måltid. Det gjorde også stort utslag da jeg innså at "spisedagen" og helgedrikkinga mi lå på ca 3000 ekstra kcal.. Og at jeg dermed ikke gikk i kaloriunderskudd selv om jeg spiste 500 kcal mindre pr ukedag, fordi jeg tok det igjen i helga! Hjelper ikke å spise mindre i uka når man fråtser i helga, nei.. Der har nok jeg mye å hente ja, for at vekta skal rase raskere...
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Å spise mer fiberrikt. Viste seg at jeg ikke tålte hvitt hvetemel, og magen ble treg og forbrenninga lav. Da jeg begynte med grovt brød/knekkebrød, havregrøt, magert pålegg, frukt og grønnsaker, samt ikke rødt kjøtt til middag så ofte, heller kylling og fisk, så ble forbrenninga mi veldig høy. Også det å kutte ned på søtsaker i ukedagene, begynte å spise nøtter og youghurt i stedet hjalp. Hvis man er søtsugen, så spiser jeg 3-4 ruter av melkesjokoladen, i stedet for å grafse i meg hele. I tillegg begynte jeg å gå en times tur hver dag, og meldte meg på svømming. Ble veldig tynn etterhvert ja Anonym poster: bed3d302747a812917938c3c9f274bcf
Zinnia Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 For meg funker det veldig fint å sette inn mange små tiltak. Det er ikke alltid jeg følger alle disse reglene på en gang, men har prøvd alle på ett eller annet tidspunkt og hatt nytte av det: - øke treningsmengden; spesielt da jeg trente opp styrke der jeg manglet og la på mer jogging. - kutte all unødig snacks; tar valgene i butikken, og lar vær å kjøpe noe jeg kunne komme til å angre på, for jeg vet at hvis det er i hus så blir det spist. - lage mest mulig mat selv, full kontroll på hva alt inneholder (putter aldri hvete, sukker, gjær eller butikksalt i noe jeg lager) - finne sunnere alternativ for de tingene jeg spiser hver dag. For eks kutte alt av smør/majones på brød og knekkebrød utenom lørdag, og bytte ut kaffemelken med magrere og usøtet variant, og heller bruke stevia. - ta mindre porsjoner av gangen, og enkelte ganger telle antall tygg (20-30 for hver bit). Dette er kun for å bli mer bevisst spisingen, kjenne etter, roe ned, og ikke minst fordøye maten skikkelig. - drikke sitronvann, og masse rent vann. - vurdere ordentlig om jeg er sulten eller ikke før hver gang jeg spiser. Om jeg er i tvil, så tar jeg et glass vann og venter til jeg er helt sikker på at det er sult jeg føler. (Dette pga av at jeg har en lang historie med emotional eating, har brukt mat både som trøst og belønning, og måtte derfor lære meg å kjenne forskjell på emosjonelt og fysiologisk matbehov). - Ha en avslappet holdning, og bestemme meg for å tilgi meg selv med en gang om jeg sprekker. Da er det mindre sjangse for at jeg gjør det, og jeg fortsetter med en gang igjen uten å gjøre noe nummer ut av det. - Har mange ganger lest tips om å fortelle venner og familie om livsstilsendring for å få støtte, og skape en forpliktelse man må følge opp. For meg er det motsatt, jeg tenker at dette skal bli en naturlig livsstil, og jeg ønsker derfor ikke å bli "forstyrret" i prosessen, eller skape noe oppmerksomhet rundt det. Det er mitt eget lille prosjekt, som jeg selv bestemmer fullt og helt over og holder for meg selv, for meg skaper det motivasjon og mestring, og mindre stress rundt det. 2
Gjest Bell Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Et jevnere kosthold var utslagsgivende for min del! Jeg har alltid vært en superslanker (som spiste ALT for lite mat) som var veldig sunn i ukene, og fråtset en del i helgene. Det strenge regimet jeg holdt på med i ukene gjorde også at jeg sprakk oftere på kveldene.. Nå spiser jeg flere måltider i ukene, men fortsatt sunn mat og koser meg med "halv-fornuftige" mengder med godt og usunt i helgene Spiser også mer proteiner enn før. Kylling, hvit fisk og litt mer egg enn før. Er overbevist om at dette også hjelper på..
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Ble smelt på tjukken Anonym poster: 2d5958c3fc394b41dcc26508c47fee7a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 Skilsmisse. Anonym poster: 0860fa08fab3f0b840250ab3ff7e5cf1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Vektoperasjon Anonym poster: ad564af318a5b7d4f0bd0a1bd17f6def
Supera Skrevet 13. juni 2012 #16 Skrevet 13. juni 2012 LCHF. Minus 27 kg så langt uten å jobbe for det. Alt som trengtes var riktig mat som metter og som spiller på lag med kroppen min. Jeg spiser lovlig mat til jeg er passelig mett og spiser igjen når jeg er sulten. Trener som før. Før gikk jeg opp 5 kg i året. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #17 Skrevet 13. juni 2012 Personlig Trener og kostholdsplan. Anonym poster: b0de5d7f729a39f7c1e338ab4e46fe15
Bonito Skrevet 13. juni 2012 #18 Skrevet 13. juni 2012 Kjøpte hund! Ble relativt frisk fra spiseforstyrrelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå