Gå til innhold

Skaffe vaskehjelp?

Naken

Anbefalte innlegg

Er så lei av å krangle om hvem som skal gjøre hva, når og hvordan, hjemme!! Aaarg!!!! :murvegg::sinna:

Det hadde vært så utrolig deilig å ha en vaskehjelp, en gang i uken, og så slippe hele det maset, og alle konfliktene som kommer ut av det!

Så kunne vi heller ha brukt den tida på

Har noen av dere erfaringer med vaskehjelp, som dere kan dele med meg?

Tenker jo først og fremst på pris, men også andre praktiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Få det da. Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn terskel å få det. Når man tenker på alt det andre man bruker noen hundre på i løpet av en måned som er absolutt nytteløst, så er hushjelp en ufattelig god investering.

Jeg er ikke i tvil i det hele tatt, den dagen jeg har fast og grei inntekt skal jeg belønne meg selv med hushjelp og slippe den diskusjonen der. Glem samlivsterapi, glem romantiske middager og KK-tips om godt sexliv. Bruk heller pengene på hushjelp, jeg er sikker på at statsstøtte til det hadde redusert antall skilsmisser her til lands betydelig... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har hatt vaskehjelp, og det er mye som skal forandre seg i mitt liv før jeg gidder å ha det igjen. Vaskehjelp er oppskrytt!

Problemet her i huset er ikke nødvendigvis vaskingen, men ryddingen. Det kan det bli mye krangel av her i gården. Ingen av oss har støv på hjernen, men vi liker å ha det noenlunde rent på golvet og på kjøkkenbenken og på badet. I entre, soverom og barnerom overser vi glatt støv og sand, vinduene blir jo så gradvis skitne at de legger vi ikke merke til.

Det jeg vil si er at før du får vaskehjelpen inn i huset, så bør det være klart til å vaske. Du bør rydde og re opp sengene før du kan forvente at noen gidder eller er i stand til å vaske huset ditt. Å betale noen for å flytte rundt på rotet ditt, for at de skal forsøke å få orden i dine sysaker, nei det er irriterende. Fremmede er ikke de rette til å ta seg til mitt rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det må vel være ryddig før man vasker uansett. Akkurat det kan ha en ganske motiverende effekt spør du meg. Dessuten, hvis det ser så jævlig ut at man ikke kan få besøk når som helst ser det FOR jævlig ut. Målet mitt er å kunne få overraskelsesbesøk når som helst.

Hvis man rydder sammen etter seg, får man i belønning at noen kommer og vasker. For meg er vaskingen noe skikkelig dritt, og jeg betaler mer enn gjerne noen for å gjøre det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var vaskehjelp noen spurte etter. Ryddehjelp ble ikke nevnt med et ord.

Det er ganske vanlig at man har det i dag. Hører bare fornøyde folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaskehjelp og den beste investeringen ever :D Regner med at jeg får på nakken av Pirot :D , det er en polsk damen. Jeg kunne ikke gjort det bere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det var ikke galt..

Er det "svarte" det, eller "proffe"?

Hvor lang tid bruker de på en vanlig ukesrengjøring, tror du? To-Tre timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så ille.

Regner med å bruke 3 -4 timer pr gang. Men da vasker hun ALT, til og med inni i kjøkkenskapene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister kraftig det her, ja!

men inni kjøkkenskapene hver uke! Du må ha verdens reneste kjøkkenskap :ler: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte inn en forespørsel, jeg, bare for moro skyld. Skal ikke ha vaskehjelp under noen omstendighet, er bare nysgjerrig..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppfordrer jo til å sende forespørsel, og dette så jo fristende ut. Modern hadde klikka hvis hun hadde hørt om noe sånt, men mammaer trenger da ikke vite alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppfordrer jo til å sende forespørsel, og dette så jo fristende ut. Modern hadde klikka hvis hun hadde hørt om noe sånt, men mammaer trenger da ikke vite alt...

:sjarmor::ler2:

Så sant, så sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Du kan jo prøve www.citymaid.no

Jeg har dårlig erfaring med city maid.

Har vask 1 gang per uke og opplever til stadighet at de ikke vasker ordentlig.

Nei, jeg er ikke pirkete!

Et eksempel; de vasker seg "ut av huset" hvis dere forstår.. og denne gangen hadde de tydeligvis hengt ut den ene rya til lufting og glemt å legge den på plass etter vask, så da har de gått inn igjen MED sko!! Det var møkkete spor innover i gangen.

Dette førte til at jeg kuttet ut city maid.

Virker som det er stor gjenomtrekk der også. Man får et fast team til å vaske, men i løpet av en mnd hadde jeg 4 forskjellige team!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaskehjelp en gang i uken, og hun er gull verdt. Jeg rydder kvelden før - for rydding vil jeg ikke at hun skal bruke tiden sin på. Hun er her i 3,5-4 timer pr. gang og jeg betaler 600,- svart.

Damen gjør en god jobb, og selv om jeg enkelte ganger kunne ha påpekt ett eller annet smått gjør jeg det ikke. Tror nemlig ikke det nytter å være petimeter skal man ha andre til å gjøre drittjobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hushjelp, og vi lurer på hvorfor vi ikke gjorde det før. Betaler 100 kr timen, og er veldig fornøyd. Selvfølgelig må vi rydde først, men vi har det aldri så rotete at det er noe problem. Det er ikke bare gulvvask, men og støvtørking, vindusvask, vask av dusj, vask av dører etc. Selvfølgelig vaskes ikke dørene hver uke, men ved behov. Dette gjør at vi sparer mye tid, og det er enklere å holde huset iorden resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...