Gjest Mali84 Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Ser jo jeg kanskje har lagt dette i feil tråd men håper noen kan komme med noen tips og råd likevel )
Armitage Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Litt vanskelig å si uten å ha sett tilstanden leiligheten var i. Hvor lang tid brukte dere på å rengjøre? Jeg ville ihvertfall ha regnet på timeslønn for et rengjøringsfirma og lagt til smusstillegg. Synes kanskje over 6000kr høres litt i overkant ut. Men som sagt. Jeg har ingen anelse om hvilke tilstander det var og det blir litt vanskelig å si utifra en vag beskrivelse. Selv har jeg jobbet som kommunal renholder i mange år. Men private firmaer tar vel enda mer for en husvask. Kanskje du kan ringe et frima og bare forhøre deg om hvor mye de ville ha tatt for en slik jobb? 1
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Takk skal bare si at det må ha vært tidligere narkomane som har bodd her. Det var grusomt. Brunt og ekkelt og avføring enkelte steder. Tror ikke det har vært rengjort på mange måneder sånn det så ut.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 hei, kanskje jeg kan hjelpe vi betalte nettopp for utvask av leilighet ved utflytting og brukte proffesjonell vaskefirma, de tok 3200,- for utvasken og den fortjente de. så syns halvparten av leia de er OK 1
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ville forlangt det samme som et renholdsfirma ville kostet. Vi betalte 6-7000 for flyttevask av et helt hus for et par år siden, så en hel månedsleie er kanskje litt mye avslag. Samtidig: hvis leiligheten virkelig var så ekstrem som du beskriver (m.a.o. mer desinfeksjon enn renhold) er ikke en halv månedsleie tilstrekkelig, heller.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #6 Skrevet 13. juni 2012 Ingenting. Dere godtok forholdene i leiligheten i det dere tok over leiligheten uten anmerkning. Og dersom dere skulle kommet noen vei med dette, så skulle dere varslet utleier med én gang dere så hvor møkkete det var, slik at utleier hadde fått en mulighet til å rette på mangelen (dvs vaske selv). Alle arbeider i forhold til husleieloven tilsier at dersom man velger å ta over som dere gjorde, og rette mangel selv, så har man kun krav på å få dekket reelle utgifter, dvs. vaskemidler og andre rengjøringsprodukter som var strengt nødvendige for å få leiligheten beboelig. Men dere har som sagt heller ikke krav på å få dette dekket når dere tok saken i egne hender i stedet for å klage på mangelen umiddelbart. Anonym poster: 90af9e48b4e5430f1777c0dc09ca7f5d 5
marielle171 Skrevet 13. juni 2012 #7 Skrevet 13. juni 2012 Jeg tror AB#6 har rett. Dere burde ha varslet eieren med engang. Nå er det for seint. Da vi var på visning for en stund siden, var også leiligheten skitten. De sa eieren som viste oss rudnt også. Vi tok leiligheten likevel, og i kontrakten stod at ved utflyttning skulle leiligheten være slik som vi fikk. Så det gjorde vi. Vi nektet å vaske leiligheten da vi flyttet ut, og huseieren sa ingenting om det heller.
Glynis Skrevet 13. juni 2012 #8 Skrevet 13. juni 2012 Jeg ville sagt i fra dag 1 og krev umiddelbar grundig rengjøring av et firma. Da hadde jeg slippet å gjøre det selv og utleieren hadde automatisk dekket utgiftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå