AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Jeg lurer litt på om jeg mulig går på en skikkelig skattesmell, eller om hva jeg egentlig gjør i det hele tatt. Jeg jobba sommeren og deltid fra og med august- desember i fjor. I år har jeg jobba samme sted, også deltid(nesten hele tiden). Jeg har ikke levert inn noe skattekort, men på lønnspapirene mine så står det at jeg har skattetabell 7100, og betalte 36% skatt i mai . Betyr det at jeg betaler den skatten som jeg skal? Har jobben selv "lagt" inn en skattetabell for meg? Jeg har jo ikke gitt dem noen ting. Håper noen kan hjelpe meg med å forstå litt mer Håper ikke jeg får noe baksmell..
Sol79 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Hvorfor i alle dager leverer du egentlig ikke skattekortet ditt? Jobbn din har antagelig ringt Skatt Øst og fått info om skattekortet ditt der, noe jeg egentlig syns er synd da sløvhet gjerne kan straffes med 50% skattetrekk om det var opp til meg. Endret 12. juni 2012 av Sol79 1
Athene Skrevet 13. juni 2012 #3 Skrevet 13. juni 2012 Jobben får overført skattekort elektronisk fra Skatteetaten. Men etter Skattebetalingsloven kan ikke disse brukes. Leverer ikke arbeidstager skattekort skal det trekkes 50%, så her bryter arbeidsgiver loven. Hadde en liten runde med egen arbeidsgiver for en stund tilbake, så her har jeg blitt godt kjent med lovverket. Sier lønns- og trekksoppgaven din for mai at du betaler 36% gjør du det, og har sannsynligvis gjort det hele året. Men du vet jo hva du har i lønn i året/måneden, og du ser hva du får utbetalt, så det er jo lettere for deg enn for oss å gjette seg frem til hvor mye skatt du blir trukket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå