Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg studerer bachelor i økonomi og administrasjon, men vil bli revisor. Noen som vet hva som skal til for å oppnå dette? Er det noen fag jeg kan ta ved siden av økad studiet, eventuelt når jeg er ferdig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg studerer bachelor i økonomi og administrasjon, men vil bli revisor. Noen som vet hva som skal til for å oppnå dette? Er det noen fag jeg kan ta ved siden av økad studiet, eventuelt når jeg er ferdig?

Det er en del fag du må ta utenom da, som rettslære, offentlig regnskap og budsjettering i stat og kommunne osv.

AnonymBruker
Skrevet

Du må vel ha B i snitt for å komme inn på revisor? Eller jeg er litt usikker. slik jeg har forstått det er revisor en spesialisering på 2 år etter bachelor i økad. og tror ikke det tilbys overalt.

Ei venninne gikk bachelor i økonomi og administrasjon på en vanlig høyskole, for så å søke seg til Master med retning revisor på NHH i Bergen. Dette tar 2 år. Tror du må ha et snitt på C for å oppnå revisorgraden.

Du må jo nesten sjekke litt selv egentlig, slik som alle andre :P

Skrevet

Du må vel ha B i snitt for å komme inn på revisor? Eller jeg er litt usikker. slik jeg har forstått det er revisor en spesialisering på 2 år etter bachelor i økad. og tror ikke det tilbys overalt.

Ei venninne gikk bachelor i økonomi og administrasjon på en vanlig høyskole, for så å søke seg til Master med retning revisor på NHH i Bergen. Dette tar 2 år. Tror du må ha et snitt på C for å oppnå revisorgraden.

Du må jo nesten sjekke litt selv egentlig, slik som alle andre :P

revisor er en egen bachelor.. så kan du bygge på med 2 år og master for å bli statsautorisert revisor..

jeg burde skjekke ut selv ja.. å spør om andre har erfaringer med dette var dumt av meg, beklager..

Skrevet

Det er en del fag du må ta utenom da, som rettslære, offentlig regnskap og budsjettering i stat og kommunne osv.

takk for svar:)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette kan jeg i hvert fall litt om! Hvis du tar bachelor i øk.adm. på en offentlig høgskole tilbyr de ofte fordypning i revisjon, dvs. at du ender opp med en bachelorgrad i revisjon. Dette innebærer at du tar alminnelig revisoreksamen på tredjeåret. Det er fire store eksamener i henholdsvis juss (15 poeng), revisjonsmetodikk (20 poeng), årsregnskap (15 poeng) og skatterett (20 poeng). For å kunne bli godkjent revisor må du ha karakteren C i alle de fire fagene. Jeg bør vel muligens advare om at bedømmingen på disse gjerne er streng, og at mange ender opp med å måtte ta opp ett eller flere fag året etter, men om du er en normalt dyktig student som jobber godt med faget er det ikke noe problem å klare det på første forsøk! Med fordypning i revisjon og gode karakterer forøvrig vil det ikke være noe problem med å få jobb, slik jeg har oppfattet arbeidsmarkedet for revisorer i dag. Dog vil nok de fleste arbeidsgivere i løpet av noen år kreve at du tar mastergrad. Den kan du også ta rett etter bachelorgraden. NHH og BI er de eneste som tilbyr master i regnskap og revisjon i Norge. Jeg tror du må ha et snitt på midt i mellom B og C for å komme inn på BI, men på NHH avhenger det av hvilken bachelorgrad du har. For de med bachelor i revisjon er det egne inntaksregler som virkelig er verdt å merke seg! Mer om inntakskrav finner du på nhh sine nettsider. Lykke til! :)

Anonym poster: bdaa89ade4e987c09fad4e9241a4417b

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Nam! Mannlige revisorer. :wow::spise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...