AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hei Jeg sendte inn en klage på teaterinstruktøren til mitt barn. Grunnen til at jeg gjorde det var at instruktøren, under en reise hadde blitt kjempesint på datteren vår og skjelt henne ut. Han hadde kalt henne masse stygge ting, blant annet "din jævla sau, hestkuk...". Dette var fordi hun hadde glemt noe i bussen. Da hun skulle hente det var det borte, dette måtte hun si til instruktøren, da skjedde dette. Det viste seg etterpå, på tilbaketuren at det var en annen voksen som hadde funnet det hun lette etter og lagt det under et sete, derfor fant hun det ikke når hun kom tilbake i bussen. Instruktøren fikk vite dette, men hadde ikke beklaget seg til datteren vår. Vi fikk, via noen andre, høre om denne episoden, det var mange rundt som hadde reagert kraftig på dette. Vi snakket med datteren vår, og det kom frem at hun var veldig lei seg på grunn av dette. Broren hennes går og på teatret, og det hender at de surrer en del, glemmer ting og roter bort ting. Det første året var det en del ganger at de glemte manuskript her og der, og det var en del surr. Nå, det siste året, har dette gått mye bedre. Vi har liksom fått inn rutiner på dette. Men, vi fikk høre at instruktøren har gjort andre ting og, om våre barn synes var nedlatende og krenkende. Vi heter "Konglobong" i etternavn, det er ikke det vi heter da, men jeg kaller oss det her, vi har et spesielt etternavn og det er bare vi som heter det i denne lille byen. Instruktøren har ved flere anledninger sagt, mens våre barn har overhørt, "De her Konglobongene er det bare rot med, både barna og mora, bare rot"! Dette er sagt til reiseledere og andre foreldre, barn fra teatret har og overhørt det. Under denne utskjellingsepisoden hadde han etterpå, sikkert for å unnskylde seg, sagt til reiselederne og bussjåføren -Det er bare rot med de der "Konglobongoene"! Jeg ble for 2 år siden skjelt ut offentlig av han, da var det surr med noe, min sønn hadde sagt at han hadde en avtale med instruktøren om noe han hadde glemt på en øving. Når det kom til stykket sa instruktøren at han ikke hadde det og det ble bare rot. Han skjelte meg ut foran masse mennesker, det var utrolig nedverdigende, men jeg har vokst som person siden da og i dag hadde jeg nok ikke tålt det, eller bare tatt i mot. Jeg er alenemamma til flere barn og gjør så godt jeg kan. Jeg møter opp på foreldremøter og har tatt min del av dugnadene, jeg blir satt opp som om jeg ikke er alene, så jeg har absolutt tatt min del. Under en generalprøve kunne ikke datteren min være med, men det var mange foreldre som at tilstede, også en del andre. Da utbryter instruktøren "Noen her er vistnok syk, de ligger hjemme og surkler"... Så går det en stund og hun blir dette nevnt igjen, "Pia er ikke her, hun er syk, sant?" spør han noen i publikum og får et eller annet svar derfra, visnok ja. En utrolig merkelig opplevelse for jeg satt jo der, og jeg kom så tidlig at han hadde kunne spurt meg før forestillingen. Hvem andre enn meg kunne svare på det liksom? Jeg innbiller meg at han ikke hadde gjort alt det her brukt navnet vårt på den nedlatende måten, skjelt mine barn og meg ut, om vi hadde et navn med mer tyngde? Om jeg hadde hatt en mann med meg? Dette er en liten plass og jeg gremmes når jeg møter andre foreldra fra teatret nå, tenker på hvor mange han har sagt nedlatende ting om oss til, når jeg vet om mange allerede. Sendte tekstmeldinger til han samme dag som utskjellingen skjedde, at jeg syntes det var helt uakseptabelt at han snakket sånn til datteren min. Han sa at jeg hadde rett, han hadde mistet beherskelsen helt, og sikkert bannet, men det var en grunn til det og han hadde sendt min melding inn til leder. Jeg fikk ikke noen beklagelse... Men han sa at han skulle beklage til teaterelevene og si at han beklaget at utbruddet hans gikk utover min datter. Det endte med at jeg sendte inn en skriftlig klage til leder i teatret. Jeg ville foreløbig holde unna kulturskolerektoren. Det som skjer når jeg sender inn til lederen er at hun sier det er kjempeleit og at hun skal ta dette opp på neste styremøte. Neste gang jeg snakker med henne sier hun at instruktøren synes barna er kjekke og snille og at han vil at de skal fortsette, men at det har vært en del rot. Hun sier at han har sagt at han skal beklage til meg og til sønnen min angående den episoden med utskjelling. Det om å bruke navnet vårt på den måten hører vi aldri noe om. Instruktøren beklager seg til datteren min, men jeg hører aldri noe fra han. Det gjør jeg leder oppmerksom på, hun hørtes sjokkert ut, har du virkelig ikke hørt fra han? Det går en stund, så blir sønnen min utskjelt av en foreldre for at han hadde skrudd høytaleren på ganske høyt mens datteren satt ved siden av. Sønnen mente ikke å gjøre det, det var ubetenksomhet og en dum ting å gjøre. Han ba om unnskyldning til jenten, og hun sa det gikk fint med hørselen hennes. Forelderen var tydeligvis ikke ferdig og truet gutten med juling 2 ganger, blant andre ting han gjorde var navnkalling. Jeg forstår at forelderen var sint, men det som var ubehaglig var at instruktøren hører på trussler uten å gripe inn. Tankene vandrer dithen at dette kanskje er en forelder som har hørt nedlatende ting om mine barn? Kanskje derfor det er "lett" å snakke sånn til sønnene min, på grunn av instruktøren? Dette tar jeg opp med leder og spør om vi kan få navnet på forelderen, hun vet ikke navnet, men hun videresender til instruktøren og vi hører aldri noe. Jeg traff instruktøren her om dagen, han overså meg, lot som om jeg ikke eksisterte. Da gikk jeg hjem og sendte utmelding på begge barna. Jeg måtte ta kontakt med kulturskolerektor på grunn av dette, og det kommer frem at han allerede vet om utskjellingsepisoden. Og instruktøren hadde fått hard beskjed om å beklage seg til både barnet og meg. Hun var sjokkert over at jeg ikke hadde hørt noe. Da sendte jeg kopi av klagen (som jeg sendte til styreleder) til kulturskolerektor. Imidlertid skriver jeg til leder i teatret at jeg føler at vi ikke blir tatt på alvor, når jeg melder de ut av teatret er svaret jeg får at - det var synd, jeg ville tro at teatret var bra for dem. Jeg ble fornærmet og svarte at dette syntes jeg var dårlig, at jeg ikke følte meg sikker på at hverken barna eller ryktet vårt hadde godt av at de gikk der. Jeg blir bare oversett, får ikke svar. Rektor på kulturskolen gjør nok noe, hun foreslo møte og annet. Men hun hadde bare hørt om den utskjellingen, nå kom det jo en del flere episoder i klagen. Men styret, det plager meg at de bare overser meg, hvorfor skal det bli tatt opp på styremøtet og beskjeden jeg får er at han skal ha beklaget seg. Når jeg sier at han ikke har gjort det får jeg ikke mer respons på henvendelsene mine... Nei, dette ble langt. Håper noen vet hva som er vanlig praksis med klager til et styre og at noen kanskje har råd. Synes det er forferdelig at instruktøren skal slippe unna så lett... Han er forresten kjent for å miste kontrollen og han har sagt mye rart til barn, blitt sintere enn han burde.. Ne og nei, så langt dette ble, håper en sjel eller to orker å lese, føler meg litt liten og ensom oppi dette. Vil liksom ikke at de skal få lov å bare overse meg
Gjest BM2 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Hu og hei... Jeg er redd dette kan ha utspring i en generelt elendig kultur i det teateret dine barn hører til. Aner dessverre ikke hvordan slike ting fungerer... 1
Kittykat Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Jeg aner ikke hvordan dette foregår, men jeg hadde glatt tatt ut barna mine fra teateret pga ekstremt dårlig miljø, klaget på instruktøren og KREVD en kjempeunnskyldning fra han, til meg selv, mine barn og min samboer/mann, for alt han har sagt og gjort mot oss. Måten han har oppført seg på, har i tillegg "smittet" over til andre foreldre og de behandler barna dine på samme måte som han. Det er fullstendig uakseptabelt og jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten. Jeg hadde krevd et møte, lagt fram alt han har sagt/jeg har sett/som andre har sett og hørt og også nevnt det at han fikk streng beskjed om å si unnskyld til meg, men jeg har ikke hørt noe som helst. Pluss at en person som blir så hissig som han, kan ikke jobbe med barn overhodet. Ikke når han kaller barna hestkuk blant annet...... Nei, her må du klage, klage og atter klage, for dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Ta gjerne kontakt med de foreldrene som har hørt og sett han kommetere dere/sagt stygge ting om dere og spør om du kan nevne de ved navn eller om de kan være med i et eventuelt møte. Så kan ikke instruktøren si at det du sier er bare løgn.... Endret 12. juni 2012 av Kittykat 6
Gjest GetOverIt Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Det går en stund, så blir sønnen min utskjelt av en foreldre for at han hadde skrudd høytaleren på ganske høyt mens datteren satt ved siden av. Sønnen mente ikke å gjøre det, det var ubetenksomhet og en dum ting å gjøre. Han ba om unnskyldning til jenten, og hun sa det gikk fint med hørselen hennes. Forelderen var tydeligvis ikke ferdig og truet gutten med juling 2 ganger, blant andre ting han gjorde var navnkalling. Jeg forstår at forelderen var sint, men det som var ubehaglig var at instruktøren hører på trussler uten å gripe inn. Tankene vandrer dithen at dette kanskje er en forelder som har hørt nedlatende ting om mine barn? Kanskje derfor det er "lett" å snakke sånn til sønnene min, på grunn av instruktøren? Dette tar jeg opp med leder og spør om vi kan få navnet på forelderen, hun vet ikke navnet, men hun videresender til instruktøren og vi hører aldri noe. Dette hørtes da mistenkelig likt ut som en annen tråd som nettopp var her. Tror det meste av dette foregår i ditt hodet.
Gjest Twinklefart Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Dette hørtes da mistenkelig likt ut som en annen tråd som nettopp var her. Tror det meste av dette foregår i ditt hodet. Den korps-tråden om han gutten som fikk kjeft og ble kalt stygge ting av faren til jenta?
Gjest GetOverIt Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Den korps-tråden om han gutten som fikk kjeft og ble kalt stygge ting av faren til jenta? Jepp, var den jeg tenkte på.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har lagt ut noen tråder der jeg forkler situasjonen, altså der problemstillingen er den samme, men situasjonen er annerledes. Ved fare for å bli gjenkjent, særlig om det vanker noen som kanskje vet hvem man er her. Jo mer opplysninger man kommer med, jo større sjangse er det for å bli gjenkjent, skjønner godt om det skjer noen ganger her, men kan så klart virke underlig for de som leser. I forrige tråd var det såpass lite informasjon at TS kanskje ikke trengte å forkle situasjonen? Men når hun/han kommer med mer opplysninger må personen kanskje forkle hendelsene litt? Det trenger ikke bety at TS er hverken uærlig eller tullete. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Jeg aner ikke hvordan dette foregår, men jeg hadde glatt tatt ut barna mine fra teateret pga ekstremt dårlig miljø, klaget på instruktøren og KREVD en kjempeunnskyldning fra han, til meg selv, mine barn og min samboer/mann, for alt han har sagt og gjort mot oss. Måten han har oppført seg på, har i tillegg "smittet" over til andre foreldre og de behandler barna dine på samme måte som han. Det er fullstendig uakseptabelt og jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten. Jeg hadde krevd et møte, lagt fram alt han har sagt/jeg har sett/som andre har sett og hørt og også nevnt det at han fikk streng beskjed om å si unnskyld til meg, men jeg har ikke hørt noe som helst. Pluss at en person som blir så hissig som han, kan ikke jobbe med barn overhodet. Ikke når han kaller barna hestkuk blant annet...... Nei, her må du klage, klage og atter klage, for dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Ta gjerne kontakt med de foreldrene som har hørt og sett han kommetere dere/sagt stygge ting om dere og spør om du kan nevne de ved navn eller om de kan være med i et eventuelt møte. Så kan ikke instruktøren si at det du sier er bare løgn.... Jeg fikk mail fra leder i kveld, der står det at "instruktøren har beklaget hendelsene ovenfor deg. Om jeg vil ha noen videre uttalelse fra teatret, gi beksjed." Om det er så at han har sagt at han har beklaget ovenfor meg, så kan jeg forstå at det var vanskelig å svare på mailene mine. Rektor på kulturskolen sa og at han mente han hadde sagt at han hadde beklaget seg. Han har jo ikke det. Da blir det ord mot ord? Har ikke hørt et pip fra han, jeg traff han sist for noen dager siden, da lot han som om jeg ikke eksisterte Jeg skrev at jeg ikke har hørt fra han siden den dagen vi tok opp dette, og at det er derfor jeg har skrevet at vi føler at vi ikke blir tatt på alvor. Anonym poster: 739acd1ef3ea118be8e0794b39b2b4fa
ViljaH Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Dette er en voksen mann som mobber barn. Jeg ville klagd til kultursjefen i kommunen, hvis det er denne som står for å gi teatret midler. Finn ut hvor midlene kommer fra, klag dit, og si fra at teatergruppen har et alvorlig problem med miljø. Krev at hvis pengestøtten skal fortsette, må det følge med krav om opprydning.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 TS, det du beskriver er jo en ekstremt rotete og vimsete familie, med barn som ikke virker modne nok for de aktivitetene de bedriver og en mor som er ekstremt nærtagende. Hva med å søke hjelp? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Hvis barna virkelig VIL drive på med disse aktivitetene så må vel det beste være å sette en strek og starte med blanke ark fra nå av. De kan jo umulig trives hvis det konstant foregår en eller annen uoppgjort konflikt imellom partene. Når det er sagt, teaterinstruktører er mennesker de ogsåk, på godt og vondt. Slik du beskriver vedkommende høres det jo ganske villt ut, på den annen side er det jo vanskelig å være rettferdig ovenfor ALLE barna hvis dine f.eks ikke møter opp eller stiller uforberedt i slike 'gruppe-aktiviteter'.. Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, håper det ihvertfall ordner seg og at dere kan starte med blanke ark slik at alle parter blir fornøyde. Anonym poster: ef8b24556fd4e21746a7cca7022b7a21
Gjest jomfrua Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Vel, hva skal en si annet enn at du må velge dine kamper............og er dette en kamp du skal legge mye energi i når du er alene med mange barn? Passer det ikke dere - så slutt da vel. Jeg må si at selv så sitter jeg i "nærkontakt" med en enslig mor med flere barn og jeg tror hun anser meg som sin koordinator.....hun klager på skolen og at gutten ikke blir fulgt opp og får det tilbudet hun mener han skal ha, hun aner ikke hva ungene trenger av utstyr, hun er ikke oppdatert på lapper som kommer og beskjeder som blir gitt. Men hun er også den som er misfornøyd og som klager........... Selv sitter jeg som ett "opplysningskontor" for henne når hun ringer og lurer på om noe skjer og jeg kjører dette ene barnet (som er venn av min sønn). Til om med i hennes sønns bursdag endte jeg opp som sjåfør for at de skulle komme seg på kino...... Så jeg tenker at det er vel vanskelig for noen å få med seg beskjeder og forholde seg til de forpliktelsene som følger. Så gå litt inn i deg selv, og se om det er der ungene dine skal være hvis det er så galt. Dette er ikke en kamp hvor du ender opp med en vinner.......men kun tapere. 2
Kittykat Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 (endret) TS, det du beskriver er jo en ekstremt rotete og vimsete familie, med barn som ikke virker modne nok for de aktivitetene de bedriver og en mor som er ekstremt nærtagende. Hva med å søke hjelp? Dette får så være. En voksen mann har likevel ikke rett til å gå personlig til angrep på verken ts eller hennes barn. Barna til ts har like mye rett til å være med på dette teateret som andre barn og barna blir også mer modne når de får prøve ting/forskjellige aktiviteter. Jeg hadde sagt klart i fra til denne mannen om at hans oppførsel ovenfor meg og mine barn er uakseptabel og ikke minst barnslig. Men i ts sine innlegg, så virker det ikke som om at han er verken vosken nok eller mann nok til å si unnskyld når han vet at han gikk over streken og har behandlet de dårlig.... Endret 13. juni 2012 av Kittykat 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #14 Skrevet 13. juni 2012 Klassisk eksempel på at kun én familie har problemer med kreti og pleti. Da må man faktisk se på seg selv, og hva man selv gjør feil. Dere høres ut som en familie som ikke bør ha ungene med på fritidsaktiviteter der dere må samhandle med andre, da dere ikke virker å være i stand til å samarbeide, noe dere heller ikke klarer å lære ungene deres. Så meld ungene ut, så slipper teaterlag, foreldre etc. å slite mer med dere. Og ungene slipper å bli kasteballer mellom dere (udugelige) foreldre og fellesskapet i og rundt fritidsaktiviteten(e). Anonym poster: a730598ae1059589798d90d6ec967948 2
Kittykat Skrevet 13. juni 2012 #15 Skrevet 13. juni 2012 Jeg fikk mail fra leder i kveld, der står det at "instruktøren har beklaget hendelsene ovenfor deg. Om jeg vil ha noen videre uttalelse fra teatret, gi beksjed." Om det er så at han har sagt at han har beklaget ovenfor meg, så kan jeg forstå at det var vanskelig å svare på mailene mine. Rektor på kulturskolen sa og at han mente han hadde sagt at han hadde beklaget seg. Han har jo ikke det. Da blir det ord mot ord? Har ikke hørt et pip fra han, jeg traff han sist for noen dager siden, da lot han som om jeg ikke eksisterte Jeg skrev at jeg ikke har hørt fra han siden den dagen vi tok opp dette, og at det er derfor jeg har skrevet at vi føler at vi ikke blir tatt på alvor. Anonym poster: 739acd1ef3ea118be8e0794b39b2b4fa Da hadde jeg sagt til lederen at jeg har ikke fått noe beklagelse fra han og når jeg treffer på han, så vil han ikke snakke med meg. Hvordan kan han påstå at han har sagt unnskyld når han ikke en gang vil snakke med deg? Det rimer ikke.... Det ser ut som om at det vil bli ord mot ord uansett, men det får bare være. Når du føler det urettferdig behandlet/mobbet, så må du ikke gi deg. Og dette virker jo nesten som mobbing av deg bare fordi du er alenemor og det bør og skal en voksen mann ( hvis han kan kalles det i det hele tatt da ) holde seg for god til. Jeg kan ikke si annet enn at jeg ønsker deg lykke til med dette. Og igjen, snakk med de andre foreldrene som har observert han. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå