Gå til innhold

penicillin

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er normalt å få diare av penicillin? Andre som fikk det og hva gjorde dere?

Jeg springer på do hele tiden. Vondt i magen og!

Jeg mente: ER DET normalt *

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Antibiotika dreper gode bakterier i magen, så det kan være helt normalt. Selv har jeg aldri problem med det. Har du ringt legen? :)

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Å få diaré av antibiotika er helt normalt, det er den vanligste bivirkningen. Husk at sopp i underlivet også er en vanlig bivirkning, kan forbygges med melkesyrekapsler/gel.

Anonym poster: bee3c2e91e616cdcb965b4d2db068f87

Gjest Gjest
Skrevet

Antibiotika dreper gode bakterier i magen, så det kan være helt normalt. Selv har jeg aldri problem med det. Har du ringt legen? :)

Ja, men glemte jo og spør om alt annet :P herregud. Sa at jeg hadde så ekstreem diare :P hehe, uff. og det var visst normalt.. ( ringte etter jeg spørte her)

Nå tenker jeg liksom kun på at jeg må på do hele tiden, så glemmer litt det med allergi. Sorry detaljer:D

Men hva er bra å spise og drikke når du har diare?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men glemte jo og spør om alt annet :P herregud. Sa at jeg hadde så ekstreem diare :P hehe, uff. og det var visst normalt.. ( ringte etter jeg spørte her)

Nå tenker jeg liksom kun på at jeg må på do hele tiden, så glemmer litt det med allergi. Sorry detaljer:D

Men hva er bra å spise og drikke når du har diare?

Matvarer som er stoppene er banan, blåbær, ris, pasta, lyst brød og søt melk. Yoghurt/biola bygger opp tarmfloraen igjen. Du får også kjøpt melkesyrekapsler.

Drikk rikelig, for kroppen din trenger ekstra væske når du har diaré.

Gjest Gjest
Skrevet

Matvarer som er stoppene er banan, blåbær, ris, pasta, lyst brød og søt melk. Yoghurt/biola bygger opp tarmfloraen igjen. Du får også kjøpt melkesyrekapsler.

Drikk rikelig, for kroppen din trenger ekstra væske når du har diaré.

Takk for svar. Jeg tar melkesyrekapsler. Men det står at jeg skal bruke 1-2 for unngå/regulere løs mage. Kan jeg ikke ta fler? Gjør det noe om jeg tar 3-4?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan jeg bruke imodium com når jeg bruker antibiotika?

Skrevet

Tråden er ryddet for medisinske råd

Sophie-Ann, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...