Gjest Sofie Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Hei. Prøver å bli gravid, men har veldig uregelmessig sylus, den kan variere fra 40 dager til 110 dager som det var forrige gang. Litt vanskelig å forutse når man har eggløsning med andre ord. Jeg tenkte å prøve eggløsningstester en syklus, men det blir jo sinnsykt dyrt hvis jeg skal bruke dem fra tidlig i syklusen, hvis jeg får en syklus til på nærmere 100 dager mener jeg.... Det jeg lurer på er om det går an å ta dem annenhver dag, for eksempel, for å sjekke om eggløsningne er på vei, er her etc. Har aldri brukt dem før, så vet egentlig ikke hvordan det funker.... På forhånd takk for svar!!! Sofie
Gjest Hulderjenta Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Selvfølgelig går det an, men det hørtes fryktelig dyrt ut... Har du vært i kontakt med lege i forhold til dine (utrolig) lange sykluser? Har syklusene vært lenge sånn? I så fall hadde jeg gått til lege. Lykke til med prøvingen i alle fall! :D
Gjest Sofie Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Hei. Takk for lykkeønskningene. Jeg sluttet med p-pillen for tre-fire år siden, og syklusene har vært slik siden det. Gikk på p-pillen i flere år, så husker ikke hvordan det var før det, men så ekstremt som dette kunne det ikke ha vært, da hadde jeg husket det, regner jeg med... Snakket med lege, og hun sa at det kunne være ustabil eggløsning, men at jeg og samboeren måtte bli sendt til utredning for å finne ut mer om det, og hun kunne gjerne henvise oss. Men jeg syns på en måte det er så drastisk å begynne utredning, så vi vil gjerne prøve litt mer selv, gjøre alt vi kan.... Sofie
Fakse Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Hva med å skaffe deg et nøyaktig termometer å måle selv som et forsøk? Det er jo billigere enn en eggløsningstest, og skal også gi en god indikasjon. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan dette fungerer, men mener å huske at temperaturen stiger litt når eggløsninga er der.
bizzy Skrevet 6. februar 2004 #5 Skrevet 6. februar 2004 Huff, det hørtes ikke ut som serlig morsomme sykluser nei! Har hørt om fler her inne som har kortet ned lange uregelmessige sykluser ved hjelp av DongQuai (ikke sikker på skrivemåten..) som man får kjøpt i helsekost butikker. Ellers vil jeg som Ragnhild anbefale temping så du slipper å bruke så mye penger på el-tester. Dersom du ønsker å prøve el-tester vil jeg anbefale persona tester, som egentlig er til bruk sammen med persona monitor, men fungerer veldig bra å bruke alene som el-tester, og til en helt annen pris enn de vanlige el- testene! Lykke til!
Gjest Sofie Skrevet 6. februar 2004 #6 Skrevet 6. februar 2004 Tusen takk for svar og tips!! Skal gå til innkjøp av dongquai og persona testpinner. Jeg er litt for trøtt om morgenen og natten til å ta tempen, tror jeg, kommer til å bli bare rot regner jeg med... Får prøve en periode med persona først. Sofie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå