Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For min del vil jeg si Kiwi er noe av det absolutt verste jeg har vært borti. Lønna er elendig, du må være i butikken under pausene selvom du ikke får lønnet pause. Medarbeiderne hater som oftest jobben sin så det er alltid noen som er "syke" eller har et eller annet superviktig som gjør at de ikke kan stille på jobb.

Eierne er som oftest alltid gjerrige så det er alltid for få folk på jobb når det er hektisk, og selvsagt må kassemedarbeiderne ta støyten for det. Også må jeg selvsagt ikke glemme åpningstidene. Ikke noe er så jævlig som å åpne butikken 7 på morgenen, eller vente til at den siste kunden skal forlate butikken godt over 23...så du kan få stengt butikken før halv tolv og få dratt hjem.

DRITTKJEDE!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kantine!!!!! :glare::daane:

AnonymBruker
Skrevet

typiske serviceyrker, butikk og resepsjon, da må du ta i mot all dritten til folk og bare smile

Skrevet

I følge "Üppdrag granskning" så er det verste stedet å jobbe i Sverige: McDonalds. Der fikk de høre historier om ubetalte pauser, at de må vaske do med en tannbørste og en daglig leder fikk beskjed av sjefen om å kaste en burger på en ansatt fordi den ikke var god nok også skjelle vedkommende ut foran hele staben.

Jobben min åpner 07:30 og stenger 22:30 og jeg synes det er jævlig nok...

Ubetalte pauser er og ganske uhørt. Man må da få lønn om man har fått beskjed av sjefen om å være der!

AnonymBruker
Skrevet

Narvesen, men det var også mye pga en gal sjef. Gråt mye på jobb da gitt.

Skrevet (endret)

Ledelsen og miljøet spiller veldig inn. :)

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Skrevet

Nå skal det sies at jeg ikke lenger jobber sånn at jeg må stille først eller være siste ut døra, og jeg får stort sett styre min egen dag så jeg kan ikke klage. Dessuten er de fleste kollegaene mine veldig hyggelig^_^

Skrevet

Min første tanker er i en jobb med jævlige kolleger, men jobber du i et serviceyrke med sure kunder og kolleger du ikke trives med, da har du en sterk kandidat til førsteplass.

Gjest Gagaen
Skrevet

Vanskelig spørsmål for det er så indiviuelt etter folks interesser . For meg er det drittjobb hvis jeg måtte sitte på et kontor og se inn i en pc og ta tlf hele dagen , for jeg er ikke laget for å sitte i ro . MÅ være aktiv :) Og å stå ved et samlebånd med en ensformig jobb , døden!

Eller være hjelpepleier og ha ansvar for sjuke ell eldre folk , IKKE min greie .

Lønn har ingenting og si når jeg velger jobb , det er trivsel som teller for meg . :)

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk og synes faktisk det var litt koselig. Ok, det er mye som er helt rævva - men de unge som jobber der er som regel kjempehyggelig. Kundene derimot... :gjeiper:

Ellers har jeg jobbet i et gartneri en gang. DET var helt jævlig. Jobben var jo grei, men herreguuud så sakte tiden gikk. Også er det noe med den tunge, fuktige oksygenluften som får en til å bare dovne vekk hele tiden.

Nå driver jeg eget foretak og synes det er helt topp. Men blir jo ofte irritert på sjefen, som sitter og kaster bort tiden sinn på KG og annet tull hele tiden. :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Bella90
Skrevet

Barnehage! Ikke missforstå, jeg liker barn kjempe godt! Synes bare det er utrolig slitsomt med så mange barn rundt deg hele dagen også er man så utrolig sliten når man kommer hjem fra jobb. Dagene går liksom til å stå opp, dra på jobb, komme hjem, spise middag og sove. Beundrer dere med barn som selv jobber i barnehage!

AnonymBruker
Skrevet

Telefonsalg. Uten tvil det mest nedverdigende jeg har vært borti. Ikke bare får du kjeftet huden full annenhver samtale. Men sjefene gikk rundt og masserte hverandre og skravlet og lo (var tre teamledere) men de kom og kjeftet på deg hvis du ikke hadde mange nok samtaler i løpet av en time. Hadde du ikke nådd salgsmålet når dagen var over, var det forventet at du skulle bli over tiden for å nå det. Lønnen var latterlig. Provisjon hvis du solgte MYE hver dag. Hadde man en flott dag med tonnevis av salg fikk du ikke noe mer i lønn, du måtte ha jevnt over høye salgstall for å bli glad når lønnslippen kom.

Å bli kalt stygge ting eller bare få telefonen lagt på med en gang du introduserte deg gjorde forferdelige ting med selvbildet ditt. Men det var krevd at du smilte fra øre til øre hver samtale uansett.

Fy faen den jobben unner jeg ingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være garderobevakt i julebordsesongen er ganske dritt. Ellers så er pleiemedarbeider på sykehjem en god nummer 2.

Jeg synes ikke butikkjobb er så fælt som dere skal ha det til. Men det kommer vel helt an på personligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Prosjektjobbing innen IT/systemutvikling i en dårlig organisert bedrift. Null oppfølging, vanvittige mengder overtid (gjerne 1000+ i løpet av et år), mye stress og kjeft fra både kunder og sjefer. Et miljø der man jobber hele døgnet, mistenkes hvis man er syk og man ikke har tid til hverken familie eller fritid.

Skal ikke tilbake til en dårlig styrt bedrift for å si det sånn.

Skrevet

Kassa på Obs! Fy f... for en jobb. Sure kunder, ensidig og kjedelig. Måtte jobbe kveld en hel sommer, fordi sjefen utnyttet at sommervikarer ikke MÅ få kveldstillegg etter tariff. Veldig mye kontroll av hvor jeg gikk til enhver tid, måtte ringe informasjonen for å få lov å gå på do, forklare meg for daglig leder hvis jeg fikk mer enn 30 kr differanse i kassa... Følte meg mistenkeliggjort og kriminell uten å ha gjort noe galt! Pluss jentene som hadde jobba seg helt opp til å sitte i informasjonen, som dermed trodde de kunne sjefe deg rundt... Skal aldri tilbake dit!

AnonymBruker
Skrevet

Kassa på Obs! Fy f... for en jobb. Sure kunder, ensidig og kjedelig. Måtte jobbe kveld en hel sommer, fordi sjefen utnyttet at sommervikarer ikke MÅ få kveldstillegg etter tariff. Veldig mye kontroll av hvor jeg gikk til enhver tid, måtte ringe informasjonen for å få lov å gå på do, forklare meg for daglig leder hvis jeg fikk mer enn 30 kr differanse i kassa... Følte meg mistenkeliggjort og kriminell uten å ha gjort noe galt! Pluss jentene som hadde jobba seg helt opp til å sitte i informasjonen, som dermed trodde de kunne sjefe deg rundt... Skal aldri tilbake dit!

Kjenner til det der med mistenkeliggjøring ved kasseavvik. Ikke fra Obs, men fra et annet sted. Husker jeg ble tatt inn til stikkprøve som det ofte ble organisert av de ansatte for å forhindre at de hadde tatt noe. Da ble jeg grillet av en som jobbet der hvorfor jeg hadde så "mye" avvik. Problemet deres var jo bare at jeg var en av de som hadde minst avvik på lista...

Nei, takke meg til et arbeidssted der folk faktisk stoler på deg...

Skrevet

At butikkjobber er grusomme, er mye pga dårlige sjefer. Da jeg først begynte i kassen på en dagligvarebutikk (tørr ikke nevne navnet - men det er en av de største kjedebutikkene), var sjefen helt forferdelig. Fikk kjeft for den minste ting, tvunget til å jobbe ekstravakter til opptil 14 timer i døgnet. Ingen matpauser og bare stress. Ble til slutt slikt at jeg følte angst bare jeg visste at sjefen var på jobb. Han pleide å sitte på kontoret å følge med på oss via sikkerhetskameraene, mens han selv satt på msn med kompisene...

Med en gang vi fikk ny sjef var det som om hele butikken ble forandret. Hun var så flink og snill! Og alle sitt humør ble mye bedre. Man fikk ikke lengre angst for at man ikke powerjobbet hvert eneste sekund man var på butikken. Og kundene merket også at miljøet ble bedre. :) Skulle ønske flere sjefer var som henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...