Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde et innlegg lenger ned her om bio ingeniør.

Er det noen her inne som har den utdannelsen og kan fortelle meg litt om den?Går man på skole hver dag, eller er det mye selvstudie?

Har så lyst til å utdanne meg som det, men er veldig i tvil....

Jeg har tre barn, minste er 2 år og eldste er 15.Jeg selv er midt i 30 årene.

Det jeg lurer på er om det er en tung utdannelse, har altid hatt lyst til å bli sykepleier, men har funnet ut at det ikke er noe for meg.

Hvordan er lønnen til en bioingeniør?

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er det ikke selv, men jeg har en venninne som er det, så jeg svarer likevel.

Studiet på Høgskolen i Østfold er tre-årig med vanlig undervisning i halvannet år. Det siste halvannet året var de utplassert på sykehus med mer praktisk opplæring. De ble delt mellom sykehuset i Fredrikstad og i Tønsberg. Slik var i hvert fall opplegget for ca. 10 år siden.

Om det er en tung utdannelse skal jeg vel ikke uttale meg om, men tror det er mange "vanskelige" navn som må læres. Det er jo mye om kroppen og da går det vel mye på latin.

Lønnen til bioingeniører ligger vanligvis litt under andre ingeniører. Dette skyldes nok til en stor grad at de fleste jobbene er på sykehus og at det er et typisk kvinneyrke. :evil:

Har du lyst til å bli bioingeniør synes jeg du skal prøve det! Men du bør kanskje undersøke om du må flytte på deg siden du har barn.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Tror du tjene ganske bra om du jobber i det privatemarkede i forhold til det offentlige.

Stå på, dette klarer du :D

Skrevet

Jeg har svart deg på den andre tråden! Hvis du er registrert bruker kan du godt sende meg en PM hvis det er noe du lurer på. Skal svare deg så godt jeg kan. :)

Skrevet

Er ikke bioingeniør, og vet ikke noe om yrket, men jeg vet masse om å utdanne seg med tre barn. Begynte selv å studere ved universitet (er adjunkt, dvs lærer i videregående) når jeg hade to barn, 1,5 og 3 år. Fikk nr 3 midt i utdannelsen. Det går kjempefint om man er instilt på litt kveldslesing. Jeg syns nesten det var lettere studere enn å jobbe - man er litt mer herre over sin egen tid. Alle studier krever selvdisiplin, og det kreves kanskje litt ekstra om man har barn, men det går utmerket å gjennomføre! Det er dessuten veldig gøy å studere som voksen sammneliknet med som hormonstinn yngling med tankene oppfylt av alt annet enn sin fremtid. Man er motivert, moden og reflektert på en annen måte, noe som mer enn nok veier opp for eventuel hukommelsesvikt. Good luck!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...