Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere jobbet som frivillig før?

Hvor har dere jobbet ?

Jeg har veldig lyst til å jobbe med frivillighetsarbeid, men alt rundt er veldig dyrt fordi det er mange selskapet som tar mye penger for å organisere turen osv.

Har dere noen anbefalinger eller linker til spennende sider og steder man kan jobbe med som frivillig for å hjelpe?

Er veldig interesert i å jobbe med dyr eller mennesker som trenger det. Det kan godt være i Norge likeså som i utlandet.

Blir veldig glad for innslag her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Jeg ser akkurat selv på en mulig anledning til og gjøre akkurat det samme som du vil :)

Min plan er og bruke 1-2 uker til høsten hvor jeg reiser :)

Har fått vite en god del tips osv, fra en jobb kollega som har reist utrolig mye.

Responsible sin hjemmeside

Kilroy's sin hjemmeside

Jeg har selv sett litt på disse, har ikke bestemt meg helt hva jeg vil.

Det koster nok litt uansett tror jeg men det varierer jo veldig i prisene, spørs hva du skal.

Er jo en del som vaksiner og muligens fly man må betale som ikke er tatt med i "tur-løsningen"

Men begge sidene er veldig seriøse så tviler på det er noe tull. Uansett oppdater meg vist du har funnet ut hvilken løsning du velger :)

Om noen andre med erfaring kunne fortelt litt så hadde jo det vært supert.

Endret av lfcnino
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i å engasjere deg i frivillig arbeid i Norge, må du kontakte en organisasjon som holder på med noe du er interessert i. Nordmenn er blant de som legger ned flest dugnadstimer i verden,så det er mer enn nok å gjøre. Søk i frivillighetsregisteret etter lokale lag og foreninger eller finn din lokale frivillighetssentral.

AnonymBruker
Skrevet

I Norge kan du f.eks kontakte Røde Kors, Kirkens Bymisjon eller en frivillighetssentral. De fleste store organisasjoner som jobber i med nødhjelp i utlandet trenger godt kvalifisert og erfarent personell, som skal være der i mer enn en-to uker, første oppdrag er som regel fra 3-12 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Fokuser på de som faktisk trenger det, ikke hvor du vil reise. Romfolket trenger for eksempel innmari mye hjelp, samme hvor ufyselige vi synes de er. Det ser dog ikke like bra ut på en samfunnsviters CV som et semester i Nicaragua eller Uganda, enda de trenger svært lite hjelp av norske studenter uten medisinsk eller logistisk utdannelse der borte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klipp og lim fra en annen tråd om samme emnet:

"Sjekk ut European volounteer service!

http://www.aktivungd...lontortjeneste/

Jeg vet om flere som har vært EVSer i 3-12 måneder. Det er et EU-stipend som dekker reise, språkkurs, kost og losji+lommepenger faktisk. Hvis du velger deg en litt sentral plass så får du mulighet til å delta på samlinger og sosiale happenings med andre EVSer i området/landet. Virker som en veldig bra måte å jobbe frivillig på så lenge vertsorganisasjonen er seriøs.

Du har også diverse andre stipender, les mer på SIU.no (Senter for internasjonalsiering av utdanning), men disse er hovedsakelig knyttet til et studieforløp (f.eks. Erasmus-stipend) eller som yrkesutvikling (f.eks. Leonardo da Vinci-stipend). "

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg ser akkurat selv på en mulig anledning til og gjøre akkurat det samme som du vil :)

Min plan er og bruke 1-2 uker til høsten hvor jeg reiser :)

Har fått vite en god del tips osv, fra en jobb kollega som har reist utrolig mye.

Responsible sin hjemmeside

Kilroy's sin hjemmeside

Jeg har selv sett litt på disse, har ikke bestemt meg helt hva jeg vil.

Det koster nok litt uansett tror jeg men det varierer jo veldig i prisene, spørs hva du skal.

Er jo en del som vaksiner og muligens fly man må betale som ikke er tatt med i "tur-løsningen"

Men begge sidene er veldig seriøse så tviler på det er noe tull. Uansett oppdater meg vist du har funnet ut hvilken løsning du velger :)

Om noen andre med erfaring kunne fortelt litt så hadde jo det vært supert.

Så gøy! Den siden har jeg også tittet på en del, ser veldig bra ut. Litt dyrt, men varierer jo en del i prisene.

Får vell nesten bare spare litt penger!

Hvor gammel er du? Og har du tenkt på hvilke steder du kunne tenkt deg å reise? :-)

Skrevet (endret)

Jeg blir 21 om 12 dager til :jepp: Jeg er enda litt usikker siden det muligens kan være en kompis også skal gå med. Men jeg har vurdert

-Afrika (safari)

-Peru (Frivillighetsarbeid)

-Brazil (frivillighetsarbeid, lære fattige barn og spille fotball)

Har en følelse at det er heller meg som blir opplært da :skratte:

Akkurat hvilket land har ikke noe og si. Jeg vet enda heller ikke om det skal bli frivillighetsarbeid eller safari tur.

Er utrolig interessert i historie også så jeg bruker litt god tid på og filtrere ut hvor jeg vil gå :)

Endret av lfcnino
Skrevet

Jeg blir 21 om 12 dager til :jepp: Jeg er enda litt usikker siden det muligens kan være en kompis også skal gå med. Men jeg har vurdert

-Afrika (safari)

Ikke kall dette frivillighetsarbeid, så fremt du ikke er profesjonell fotballspiller. Du kan like gjerne gå for safarituren, som uansett ikke hører hjemme i denne tråden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser at du ikke har vurdert Ukraina, men hvis du er interessert kan du sjekke ut denne linken:

Almaz orphanage reliefAlmaz orphanage relief

En liten organisasjon, drevet av en idealistisk menighet, som organiserer kortere og lengre turer med praktisk og sosial hjelp til barnehjemsbarn. Du forandrer ikke verden, men gjør en synlig forskjell for ansatte og barn på barnehjemmene. Jeg har vært der, og anbefaler det virkelig!

Anonym poster: 8146f666b2cca38ac22a2c954bd9b1c2

Skrevet (endret)

Ikke kall dette frivillighetsarbeid, så fremt du ikke er profesjonell fotballspiller. Du kan like gjerne gå for safarituren, som uansett ikke hører hjemme i denne tråden.

Det er frivilighetsarbeid profesjonell eller ei hva har det med saken og si? det er for "fattige barn" i Brazil alså utenlandske barn i Brazil.

Hele poenget er at barnene skal noe og komme til, aktiviteter osv, har jo ikke en dritt og si om du ikke er profesjonell, jeg er selv trener for et fotball lag så hva er problemet?

Angående safarituren så, skrev TS at hun vil kanskje jobbe med dyr og, og det gjør du på noen av de Frivilighetsarbeid's turene til Afrika.

Finn deg en annen tråd,siden du ikke har noe positivt eller relatert å komme med annet en du kritiserer folk som faktisk svarer og hjelper TS med noe informasjon.

Endret av lfcnino
AnonymBruker
Skrevet

Åh, please, hva er pointet med å kommentere hvis du ikke har noe fornuftig å si?

Det var jeg, TS, som spurte om hvor lfcnino kunne tenkt seg å reise, så da må lfcnino få svare også!

Anonym poster: c15d65e5b5a46b3f135429710228c6f2

AnonymBruker
Skrevet

Ser at du ikke har vurdert Ukraina, men hvis du er interessert kan du sjekke ut denne linken:

Almaz orphanage reliefAlmaz orphanage relief

En liten organisasjon, drevet av en idealistisk menighet, som organiserer kortere og lengre turer med praktisk og sosial hjelp til barnehjemsbarn. Du forandrer ikke verden, men gjør en synlig forskjell for ansatte og barn på barnehjemmene. Jeg har vært der, og anbefaler det virkelig!

Anonym poster: 8146f666b2cca38ac22a2c954bd9b1c2

Høres fint ut, dette skal jeg sjekke ut! :-)

AnonymBruker
Skrevet

-Afrika (safari)

Akkurat hvilket land har ikke noe og si. Jeg vet enda heller ikke om det skal bli frivillighetsarbeid eller safari tur.

Er utrolig interessert i historie også så jeg bruker litt god tid på og filtrere ut hvor jeg vil gå :)

Jeg blir 21 jeg også :-)

Spennende, det er sånt jeg også har vurdert, hadde vært gøy å hjulpet til med barn og gjort en liten forskjell i hverdagen deres. Ja, det skjønner jeg godt, hvis man skal gjøre noe sånt som dette så burde man bruke litt tid før man bestemmer seg også!

Oppdater meg på hva som skjer da! Morsom å høre hvis det blir noe tur på deg og isåfall hvordan opplevelser du har fått!

Skrevet

Skal selvfølgelig oppdatere når jeg har funnet ut av noe mer :) Du må selv si om du finner noen spennende muligheter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...