Gå til innhold

Noen flere med nuffer der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Tenkte bare det kunne vært gøy å ha en egen nuffetråd her på kg. Det er jo ikke ofte jeg treffer på noen bamseeiere på gata... :sjenert:.

Jeg er den lykkelige eier av en bamsejente på 1 1/2 år :rodmer:

Her kan vi dele tips, skryte av småhundene våre og sånt ;)

Klem ts

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Tenkte bare det kunne vært gøy å ha en egen nuffetråd her på kg. Det er jo ikke ofte jeg treffer på noen bamseeiere på gata... :sjenert:.

Jeg er den lykkelige eier av en bamsejente på 1 1/2 år :rodmer:

Her kan vi dele tips, skryte av småhundene våre og sånt ;)

Klem ts

Jeg elsker nuffer. :) Min far adopterte en for noen år siden, når en familie ville avlive ham fordi han var så "syk". De hadde bundet ham ute i hagen siden han var valp, og foret ham med antibiotika til han ikke hadde immunforsvar igjen.

Han levde i 3 flotte år med min far, var med på jobben hver dag og stjal fotballer av hjertens lyst.

Det er de flotteste hundene jeg vet om, og drømmer om min egen nuffe en dag. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en nuffe?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Newfoundland hund. Min nærmeste nabo har et oppdrett, så jeg begynner å bli vant til dem :)

NewfoundlandDemi.jpg

Skrevet

Vel,nesten. :fnise: Det er nuffe i leonberger'n

Gutten er 7år og like barnslig som han var i valpeperioden.

Herlige store bamsehunder med enormt stort hjerte

Skrevet

åh....jeg ELSKER nuffer!

Skrevet

åhh har så utrolig lyst på en sånn en etterhvert :)

Utrolig nydelig hunder :)

Skrevet

åhh har så utrolig lyst på en sånn en etterhvert :)

Utrolig nydelig hunder :)

I min erfaring (min far hadde 1, hans ekskjæreste hadde 1) er de de snilleste, roligste hundene jeg noensinne har møtt.

En nuffe sitter med ryggen til deg når den koser seg, for da vet den at du er trygg. :)

De har et mørkt, dypt bjeff som ikke er "gneldring" i det hele tatt. De er utrolig smarte og utrolig dumme (når de plutselig ikke hører hva du sier fordi de har funnet en dam de så absolutt skal svømme i).

De er gode svømmere og ypperlige redningshunder.

Ta en titt på denne!

• Liker 2
Skrevet

Hva er en nuffe?

En hunderase :fnise:

Skrevet

Forkortelse for Newfoundlands hund = nuffe

Gjest finurlig
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men disse rase-kjælenavnene... Når jeg får min Engelske Mastiff, må jeg da kalle den "stiffe" her på KG.....?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men disse rase-kjælenavnene... Når jeg får min Engelske Mastiff, må jeg da kalle den "stiffe" her på KG.....?

Selvfølgelig! Visste du ikke at det er ikke nødvendig å si hele rasenavnet lenger, dersom noen skulle spørre? Si forkortelse navnet, så forstår hele verden hvilke rase det dreier seg om. :fnise:

Anonym poster: 67f79de0d8895cfd0d4f73ff1e10c626

• Liker 1
Skrevet

Nå er Nuffe ikke et navn KG folk har funnet på da.

Hva du kaller rasen din ,blir vel opp til deg ? Men de fleste raser med litt lengre navn ,har forkortelser kallenavn, kosenavn o.l.

Skrevet (endret)
finurlig skrev (På 13.6.2012 den 17.43):

Neida... det er bare litt kortere å skrive 

Endret av Shoe
AnonymBruker
Skrevet

Må fortelle noe litt morsomt, da... Vi gikk en tur forbi noen sauer her en dag. Sauene var kjempenysjerrig og ikke redd i det hele tatt, men nuffa mi ble ganske skeptisk! "Hjelp, for noen små lam!" og jogget fort i motsatt retning :fnise:

Anonym poster: 358761aa837a2a1982a466b88cc004f5

Skrevet

Jeg har ei nuffetispe på 9 mnd. Det er en herlig hunderase, men du verden hvor mye hår, sikkel og møkk det blir ;) Fra før har jeg en Shih Tzu gutt på snart 5 år. Det er utrolig hvor godt de to hundene går sammen.

Men nå har vi en herlig tid kan dere tro, for nå er tispa nettopp hatt løpetid så den stakkars gutten her rir på henne så fort hun legger seg ned. Han klater opp og rir der han kommer til. Han har fått sprøyte med den hjelper ikke så godt som jeg håpet på.

Men uansett om det er mye jobb, så er jeg utrolig glad i begge to :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...