AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Om et par uker skal jeg på en tre ukers ferie i Mellom-Amerika. Her hjemme går jeg mye turer, og har en jobb hvor jeg bygger muskler da jeg driver med tunge løft av diverse varer. I tillegg spiser jeg sunt og variert. For ett par år siden bodde jeg på feriestedet, og la på meg seks kg på bare noen mnd. Nå skal det sies at jeg drakk hver helg, spiste masse junk og moderat med mosjon. Nå når jeg skal ned igjen på ferie der, vil jeg gjerne beholde vekten og musklene som jeg har nå, jobbet hardt for å få vekk det jeg la på meg forrige gang. Hvordan kan jeg gjøre det? Det blir selvsagt mye soling og bading, er jo tross alt en ferie, men vil jo holde meg i form samtidig. Kan jeg miste muskler i løpet av tre uker? Eller tar det lengre tid? Har et slikt treningsstrikk, tenkte å ta med meg dette så jeg ihvertfall får trent litt biceps, men er dette nok?
Gjest Nanne70 Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Jeg tror ikke tre uker er tilstrekkelig tid til at du mister mye muskelmasse, men gode styrkeøvelser som ikke krever noe utstyr er f.eks. pushups, planke, knebøy, utfall og tricepdips.
Gjest *Maja* Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Nja, mye muskelmasse mister du nok ikke om du er godt trent. Om du legger på deg så er det vikigste at du holder fettprosenten nede ved å spise sunt og være aktiv. Om fettprosenten er lav når du kommer hjem så vil det være mindre arbeid når du kommer hjem i og med at du slipper å både kutte fettprosent og bygge opp muskelmasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå