Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har så veldig indre uro, og da er det masse negative tanker og er fryktelig rastløs. Jeg lurer på om det kan være noe at feks kaffe skaper den indre uroen? Eller om det er noe jeg mangler?

Dere uten indre uro og lite negative tanker, hvordan ser kosten ut hos dere?

Evt, hva for trening hjelper?

Endret av Bø65
Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg sitter nok neppe på fasitsvaret for alle, men for min egen del blir jeg lett ekstra urolig om jeg drikker for mye kaffe, særlig om den ikke kombineres med skikkelig mat. Så å bytte ut kaffe med koffeinfri te kan være et fint sted å starte.

Ellers mener jeg å ha hørt at fisk kan hjelpe med ulike psykiske tilstander, særlig konsentrasjonsproblemer, og det skader uansett ikke å spise rikelig med fisk. Det samme går for grønnsaker.

Så, ingen kaffe, minimalt med sukker - rikelig med sunne kornslag, fisk og grønnsaker kan i hvertfall ikke skade. Husk også på å komme deg ut hver dag om du ikke alt gjør det, en rask gåtur hjelper ofte litt på å prosessere tankene forterer selv om det heller ikke er en mirakelkur.

Kan forresten legge til at blant annet yoga kan hjelpe for noen siden man gjerne får bedre grep om pusten og avspenningsteknikker. Om det er så ille at det går betydelig utover skole/jobb er det alltids mulig å ta det opp med fastlegen din neste gang du er der, med tanke på henvisning videre eller andre råd. :)

Skrevet

Jeg starter dagen med kaffe uten noe frokost, venter evt noen timer med frokost. Og jeg tar en kaffelatte. Så skal prøve å ikke ta det om morgenen ihvertfall før frokost alene.

Fisk er ikke så ille å spise, så får sjekke om jeg kan få i meg mer makrell i tomat og fisk til bla.a. middag. Hvorfor hjelper fisk egentlig?

Er det generelt grønnsaker, eller er noe bedre enn andre? feks, mindre vann og mer vitaminer og mineraler i?

Jeg sitter nok neppe på fasitsvaret for alle, men for min egen del blir jeg lett ekstra urolig om jeg drikker for mye kaffe, særlig om den ikke kombineres med skikkelig mat. Så å bytte ut kaffe med koffeinfri te kan være et fint sted å starte.

Ellers mener jeg å ha hørt at fisk kan hjelpe med ulike psykiske tilstander, særlig konsentrasjonsproblemer, og det skader uansett ikke å spise rikelig med fisk. Det samme går for grønnsaker.

Så, ingen kaffe, minimalt med sukker - rikelig med sunne kornslag, fisk og grønnsaker kan i hvertfall ikke skade. Husk også på å komme deg ut hver dag om du ikke alt gjør det, en rask gåtur hjelper ofte litt på å prosessere tankene forterer selv om det heller ikke er en mirakelkur.

Kan forresten legge til at blant annet yoga kan hjelpe for noen siden man gjerne får bedre grep om pusten og avspenningsteknikker. Om det er så ille at det går betydelig utover skole/jobb er det alltids mulig å ta det opp med fastlegen din neste gang du er der, med tanke på henvisning videre eller andre råd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...