Gjest gjest Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Er innom KG jevnlig, og har det siste året lagt merke til en sur tendens blant KGere som jeg ikke liker. Veldig ofte klikker KG lesere seg ende over i ren sjalusi. Det spiller ingen rolle hva slags tema det blir snakket på KG, sjalusiens vinger har bredd seg kraftig her. Bare det siste året har jeg telt 150 tråder som oversyres av sjalusi. Flere som har lagt merke til dette? Foreslår at KG brukere med tendens til drama sjalusi trekker seg ut av forumet på dagen. 1
Vulpes Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Kan du komme med eksempler? For jeg skjønner helt ærlig ikke helt hva du sikter til. 4
Gjest Vampen Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Det hadde vært fint med noen konkrete eksempler, siden "Du er sjalu!" er et argument som brukes i tide og utide her inne. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 jeg blokkerer de som lager uggen stemning. en ting er å være uenig men noen oppfører seg ikke skikkelig å da orker jeg ikke lese innlegg av disse. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er litt sjalu på at du har så god oversikt og så god hukommelse at du kan anslå antall tråder med sjalusi såpass nøyaktig. Du må jo ha en hjernekapasitet på linje med rainman. 3
floony Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Folk har ulik oppfatning av hva som er begrunnet og ubegrunnet sjalusi. Din definisjon behøver slettes ikke være riktig.
Gjest gjest Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Eksempler? Det er bare å lese, så finner du eksempler.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Eksempler? Det er bare å lese, så finner du eksempler. Kanskje ikke alle er like ømfintlige som deg, så du må nesten vise eksempler. 2
Gjest Vampen Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Eksempler? Det er bare å lese, så finner du eksempler. Det hadde vært greit med noen eksempler på hva du (TS?) oppfatter som sjalusi. Det er liksom litt av premisset for debatten. 3
Gjest Maneater Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Er innom KG jevnlig, og har det siste året lagt merke til en sur tendens blant KGere som jeg ikke liker. Veldig ofte klikker KG lesere seg ende over i ren sjalusi. Det spiller ingen rolle hva slags tema det blir snakket på KG, sjalusiens vinger har bredd seg kraftig her. Bare det siste året har jeg telt 150 tråder som oversyres av sjalusi. Flere som har lagt merke til dette? Foreslår at KG brukere med tendens til drama sjalusi trekker seg ut av forumet på dagen. Så du mener at dersom man ikke er perfekt så kan skal man ikke skrive inn her. Synes KG må være enn grei kanal for å få ut slike problemer på. Visste i alle fall ikke at sjalusi var en av dødssyndene.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Eksempler er jo tråder hvor brukere får pepper fordi de lever ett liv mange kanskje drømmer om men ikke tør innrømme, som f.eks, tråder som omhandler kvinner i deltidsstillinger, tråder ang au pairer, kvinner som velger å holde barna hjemme noe år, og tråder hvor kjente pene kvinner i Norge omtales, som fotballfrue, Tone Damli etc..... Her hyles det om kvinneundertrykkelse, og janteloven regjerer selv om det klart skinner gjennom at det kun dreier seg om sjalusi. Anonym poster: 9a9bdc36c54434bc1d6401868aa894d7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #13 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har også lagt merke til det... kanskje ikke dirrekte sjalusi, men en del "kjeftekjerringer" Anonym poster: 0051094ff22abc2b6d70f9df1185c0e1
Vulpes Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 At folk kan være nebbete er jeg enig i, men hvor er likhetstegnet mellom det og sjalusi? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #15 Skrevet 14. juni 2012 At folk kan være nebbete er jeg enig i, men hvor er likhetstegnet mellom det og sjalusi? Jeg mente ikke at det var noen likhet mellom det... Anonym poster: 0051094ff22abc2b6d70f9df1185c0e1
Gjest juppsi Skrevet 14. juni 2012 #16 Skrevet 14. juni 2012 Jeg har lagt merke til sjalusi ja. På tråder der det vises bilder av andre jenter.
Gjest Søgni Skrevet 15. juni 2012 #17 Skrevet 15. juni 2012 Eksempler er jo tråder hvor brukere får pepper fordi de lever ett liv mange kanskje drømmer om men ikke tør innrømme, som f.eks, tråder som omhandler kvinner i deltidsstillinger, tråder ang au pairer, kvinner som velger å holde barna hjemme noe år, og tråder hvor kjente pene kvinner i Norge omtales, som fotballfrue, Tone Damli etc..... Her hyles det om kvinneundertrykkelse, og janteloven regjerer selv om det klart skinner gjennom at det kun dreier seg om sjalusi. Anonym poster: 9a9bdc36c54434bc1d6401868aa894d7 Jeg er enig i at det sikkert er noen som er misunnelige, også i disse trådene. Spesielt når det gjelder utseende er det mye valideringsbehov og usikkerhet å skimte. Men man må evne å se forskjellen og nyansene i de ulike innleggene og ulik argumentasjon. Jeg for min del synes både deltidsarbeid, au pair-ordninger, å være hjemme med barn, og ulike pene kvinner (avhengig av tema, selvsagt) er temaer som er verdt å diskutere, jeg da. Men sjalu? Nei, det er jeg ikke. Jeg er faktisk mer lei av at janteloven og sjalusi skal dras inn hver eneste gang man ytrer noe her inne. Ikke all kritikk av pene damer er forankret i sjalusi, noen av oss kan tilogmed leve bra med å ikke være skjønnhetsidealer og samtidig se noe kritikkverdig en pen kvinne gjør. Du vet, ikke alle forankrer selvbildet og selvfølelsen, identiteten og sin verdi som menneske i hvordan en ser ut. Nå er ikke jeg engasjert i fotballfruedebatten etc., men jeg synes dette argumentet kommer opp alt for ofte generelt. Så jeg synes du analyserer tråder på en utrolig dårlig og lite nyansert måte
Tulling Skrevet 15. juni 2012 #18 Skrevet 15. juni 2012 Man må tåle at andre ikke deler samme oppfatning uten å anta at vedkommende er sjalu. For tviler det er tilfellet i de fleste tilfellene du sikter til. "Hun/han er bare sjalu" -Selvbedrag kalles det.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #19 Skrevet 20. juli 2012 Jeg tror aldri jeg har lest ordene sjalu og misunnelig så ofte som etter at jeg fant KG... Anonym poster: eb4df7d1683e3e882baa3391f03ab253
HedvigR Skrevet 20. juli 2012 #20 Skrevet 20. juli 2012 Vel, jeg er enig i at det ofte er sure og frekke innlegg her, men vet ikke helt om de fleste skyldes sjalusi. Usikkerhet muliens ja, og mangel på folkeskikk. Føler sjalusikortet blir dratt frem litt ofte her. Men at det i NOEN tilfeller kan skyldes misunnelse er jeg med på, men alt stammer nok ikke derifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå