Gå til innhold

Hellas / Tyrkia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har et sted å anbefale? Vi er 2 venninner på 30 år som skal på tur i juli. Det vi ønsker oss:

* Nærhet til en fiiin strand (helst ikke steiner / klipper, men sandstrand)

* Nærhet til et sentrum (kan være lite) med gode restauranter og litt uteliv

* Et sted som ikke er veldig utpreget barnefamilie-sted, men heller har endel unge mennesker og litt festing (men da tenker jeg ikke på et utpreget partysted med masse 18-åringer heller).

Ferien vår skal først og fremst være sol, strand og avslapning, men litt festing blir det nok også.

Noen som har forslag? Tar gjerne imot konkrete hotelltips også, i tillegg til tips om sted.

Vi tenker da først og fremst på Hellas og Tyrkia (har inntrykk av at mange steder i Spania har høyere priser og langt flere barnefamilier og eldre?), men andre forslag tas også imot med takk :)

Til slutt: er Hellas bedre egnet for 2 jenter enn Tyrkia?

Skrevet

For guds skyld, dropp Tyrkia. No way in hell om jeg gidder å dra tilbake i hvertfall. Makan til mange innpåslitene drittfolk skal du leite lenge etter :snurt:

kommer fra jente som har vært der to ganger, med samme opplevelse hver gang. Landet egner seg ikke for jenter på tur egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker en eller annen øy i Kykladene(Hellas).

Naxos eller Paros kanskje.

Har selv vært på Naxos og var helt greit der. Bor dere i Naxos by er det kort avstand til strand og byliv.

Apollo har reiser til begge øyene. Nå er det noen år siden jeg var der så er ikke sikker på hvilke hotell de har nå, men fikk inntrykk av at de fleste hoteller fra 3 (+)stjerner og oppover har helt ok standard. De fleste ligger også i kort avstand til både by og strand.

Skrevet

Tusen takk for gode tips, dere! jeg har vært i Alanya før og syntes det var kjempefint, men da på kjærestetur. Da holdt folk seg litt unna, men så fort vi jentene gikk alene, var enkelte mer innpåslitne. Så det er nok muligens som du sier, at det ikke egner seg så godt for jenter på tur, flottere for par og familier kanskje?

Var Naxos bare helt greit, eller var det bra? Hvordan var stranden og restaurantene? Det med kort avstand til både strand og sentrum er viktig for oss. Location, location, location! Hehe.

Skrevet

Nåja, første gangen jeg var det va jeg med familien. mamma, pappa og tre døtre på 17, 13 (meg) og 7. Vi to eldste ble rett og slett forfulgt INNE på hotellet. Husker flere utrolig ubehagelige episoder hvor ene karen som jobbet i baren fulgte etter meg og hoppet på meg i gangene. Holdet meg fast bakfra og beit meg i skulderen og hvisket ting i øret mitt :kjefte: en gang da han gjorde det samme i lobbyen, skulle storesøsteren min hjelpe å få meg løs. Da beit han henne i armen, hun hadde bitemerke i mange timer etterpå :nei: Storesøster ble opptil flere ganger kastet ut i bassenget med klærene på, en gang med mobilen i lommen. Det var tross alt kjekt med "våte jenter".

Endte opp med at hverken jeg eller storesøster turde å gå ut til bassenget aleine, og da vi gikk ute på gatene, gikk vi alltid og leide pappa. For da snakket de til han og ikke til oss... Heldigvis fikk lillesøster mindre oppmerksomhet, hun var enda liten :sukk:

Andre gangen reiste jeg med en kjæreste. Da var det ingen at de lokale som gadd å snakke til meg en gang. Alt gikk gjennom typen. Jeg kunne spørre om noe inne på en butikk, og han fikk svar. Snakk om respektløshet!

Tyrkia kan funke som kjærestetur ja om du trives med å være i bakgrunnen og høre kjæresten din få skryt for hvor fin du er forran trynet ditt, som om du ikke var der... men ikke noe jeg vil anbefale noen egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nåja, første gangen jeg var det va jeg med familien. mamma, pappa og tre døtre på 17, 13 (meg) og 7. Vi to eldste ble rett og slett forfulgt INNE på hotellet. Husker flere utrolig ubehagelige episoder hvor ene karen som jobbet i baren fulgte etter meg og hoppet på meg i gangene. Holdet meg fast bakfra og beit meg i skulderen og hvisket ting i øret mitt :kjefte: en gang da han gjorde det samme i lobbyen, skulle storesøsteren min hjelpe å få meg løs. Da beit han henne i armen, hun hadde bitemerke i mange timer etterpå :nei: Storesøster ble opptil flere ganger kastet ut i bassenget med klærene på, en gang med mobilen i lommen. Det var tross alt kjekt med "våte jenter".

Endte opp med at hverken jeg eller storesøster turde å gå ut til bassenget aleine, og da vi gikk ute på gatene, gikk vi alltid og leide pappa. For da snakket de til han og ikke til oss... Heldigvis fikk lillesøster mindre oppmerksomhet, hun var enda liten :sukk:

Andre gangen reiste jeg med en kjæreste. Da var det ingen at de lokale som gadd å snakke til meg en gang. Alt gikk gjennom typen. Jeg kunne spørre om noe inne på en butikk, og han fikk svar. Snakk om respektløshet!

Tyrkia kan funke som kjærestetur ja om du trives med å være i bakgrunnen og høre kjæresten din få skryt for hvor fin du er forran trynet ditt, som om du ikke var der... men ikke noe jeg vil anbefale noen egentlig.

Veldig greit å få en påminnelse på dette, Pialill. Enig i at kulturen er veldig forskjellig og at Hellas muligens er et bedre valg. Som sagt har jeg vært i Alanya og synes det er superflott ved Kleopatrastranden, men ved nærmere ettertanke egner nok Hellas seg bedre. Har forresten vært i Korfu, og der likte jeg meg egentlig ikke så godt. Stranden i Gouvia var ikke så fin, og det var ikke spesielt mye å gjøre der synes jeg.

Så dit vil jeg nok ikke tilbake, men det er sikkert mange andre steder i Hellas jeg ville likt bedre :) Skal sjekke ut Naxos og Paros.

Eller kanskje Kroatia også kunne vært noe for jentetur? Noen erfaringer med det?

Ellers er det jo en bra ting å kunne støtte Hellas i denne vanskelige perioden.

Vi tenker forresten å ta en restplass, og kanskje vente til sånn 2 dager før for å få de beste prisene :) Har aldri gjort det før, men tipper det blir bra. Og ser at det ofte er restplasser til de aller fleste stedene i Hellas og Tyrkia, så det kan sikkert være ok å plukke seg ut noen favoritter på forhånd.

Anonym poster: 1acacb94de141cd293a5c383a5d6db16

Skrevet

Det var jeg som skrev over, forresten. Hender visst at jeg huker av for AB selv om det ikke var meningen, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til Hellas om jeg var dere. Kos er vel typisk party øy, og vi sov på hotell midt i byen. Helt forferdelig de dagene vi ikke festet, fordi det var klin umulig å sove med støyen fra alle barene. Har også vært på Naxos og Antiparos, og elsket begge øyene. I Naxos var det flotte strender, en fantastisk gamleby, og allright uteliv. Antiparos var verdens mest sjarmerende plass med flotte strender, gode resturanter og endel barer til kveldstid. Det var også en helt fantastisk solnedgang der, der sola bare forsvant ned i havet.

Var også en dag på Syros, men rakk ikke danne meg det store bilde der. Så ut som en veldig spennende øy dog.

Anonym poster: 0e3d38e674c495ab3da0763aae8438a6

Skrevet

Jeg ville dratt til Hellas om jeg var dere. Kos er vel typisk party øy, og vi sov på hotell midt i byen. Helt forferdelig de dagene vi ikke festet, fordi det var klin umulig å sove med støyen fra alle barene. Har også vært på Naxos og Antiparos, og elsket begge øyene. I Naxos var det flotte strender, en fantastisk gamleby, og allright uteliv. Antiparos var verdens mest sjarmerende plass med flotte strender, gode resturanter og endel barer til kveldstid. Det var også en helt fantastisk solnedgang der, der sola bare forsvant ned i havet.

Var også en dag på Syros, men rakk ikke danne meg det store bilde der. Så ut som en veldig spennende øy dog.

Det hørtes utrolig bra ut! Absolutt noe å vurdere. Hvilken av øyene Naxos og Antiparos var det mest liv på? Da tenker jeg barer etc. og hvilke aldersgrupper fikk du inntrykk av at det var flest av der? Var det mange gode restauranter å velge blant?

Flotte strender er akkurat det vi er på jakt etter - ønsker oss litt liv, men Kos som du nevner, blir nok litt for mye av det gode ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...