AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hei. Jeg og min samboer skal på familievernkontoret for parterapi. Det er barn inni bildet. Men jeg lurer da på om dere har noen form for tips? Er det noe jeg bør passe meg for å si/ta opp, eller er det "fritt spillerom"? Tenker da altså på om terapeuten kommer til å spørre og grave om alt som har foregått i forholdet i årene før barnet kom, eller om man kun fokuserer på problemene per dags dato? Er det ellers en grei regel at når man har dratt derifra, så skal man ikke dvele ved det som har vært sagt, men heller være positive og velge å gjøre noe koselig sammen? Ser for meg at hvis man fortsatt er uenige når man drar derfra, så kan det blir dårlig stemning. Men kanskje man unngår det hvis man blir enige på forhånd om at det skal være LOV å si akkurat hva man føler, og at når man er ferdig der, så legger man det litt bak seg og heller gjør noe godt for forholdet enn å diskutere videre. Ellers noen tips?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Vær forberedt på ahaopplevelser - plutselig skjønner du kanskje hvorfor du reagerer som du gjør på bestemte ting din partner gjør, eller hvorfor alle samtaler om tema x ender i krangling. Terapeuten hjelper dere å finne mønstre, og sammen kan dere bryte dem og få det bedre. Kanskje blir dere så lettet og oppglødd over det dere finner ut, at det blir god stemning etter samtalen? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Takk for svar! Ja jeg håpr jo vi skal få oss noen aha-opplevelser, både han og jeg! Og at vi skal bli flinkere til å kommunisere.. Blir spennende dette, men er ved godt mot, for nå gjør vi endelig noe for å prøve å få det bedre!
Glorya82 Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Hei TS:) Jeg prøver å få med mannen på en sånn samtale selv, men han er fortsatt negativ til det. Hadde vært fint, dersom du har tid, å skrive litt om hvordan dere opplevde samtalen?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #5 Skrevet 13. juni 2012 Hei TS:) Jeg prøver å få med mannen på en sånn samtale selv, men han er fortsatt negativ til det. Hadde vært fint, dersom du har tid, å skrive litt om hvordan dere opplevde samtalen? Ja det kan jeg gjøre, men det er ikke før i juli da, så det må nok vente litt.. Anonym poster: ec84b4a6769ebb162da19e2425d0c0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå