Gå til innhold

Eddik mot sur lukt i klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vise kvinner her på KG!

Det har seg sånn at kjæresten min sine klær har fått en sur lukt over seg. Du vet, litt sånn klær som ligger for lenge våte får, bare han faktisk henger de opp med en gang. Ikke digg å ligge i armkroken hans mens vi slarver foran TV'en lenger for å si det sånn.

Et kjapt søk på google viser at eddik visstnok er et vidundermiddel. Men hvordan i alle verdens dager gjør man dette? Har brun 7% eddik liggende. Skal det i kammeret der vaskemiddelet er, eller skal det i skyllemiddelkammeret, istedet for skyllemiddel?

Jeg tvang han til å sette på en kokvask igår for å drepe bakterier som evnt befinner seg i vaskemaskinen, forresten. Så nå er vi (les: jeg) gira på å prøve ut dette trikset med eddik i håp om at han igjen skal lukte deilig mannfolk som jeg er vant med! ;)

Taakk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleiere å slenge en skvett eddik i kammeret for skyllemiddel om klærne begynner å lukte muffens. Spesielt treningsklær får jevnlig en dæsj eddik. OG nei, det lukter ikke eddik av klærne etterpå!

Skrevet

Det er vel hvit eddik som skal brukes?

Jeg bruker det ofte til klesvask hvis noe lukter litt rart, dæsjer litt oppi sammen med vaskemiddelet også hvis det lukter skikkelig ille. Funker som bare det.

• Liker 1
Skrevet

Ja det hjelper :)men du må bruke hvit eddik.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Knallbra!:)

Så løsninga på de sure t-skjortene og genserne er altså hvit eddik i skyllemiddelkammeret! Men det er istedet for skyllemiddel? Eller sammen med det? Eventuelt sammen med vaskemiddelet?

Nei, jeg er ikke mye husmoremne som dere kanskje skjønner :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis klærne er skikkelig sure hjelper det ikke alltid med eddik i skyllemiddel-kammeret. Da tar du vann i en bøtte og heller oppi en halv flaske eddik, og lar det stå i et døgn ca. Funker garantert ;) Men eddik sammen med eller istede for skyllemiddel kan forebygge sur lukt senere :)

Skrevet

Tuuuusen takk for svar!:) Da prøver jeg det! Fingers crossed ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slutta helt med skyllemiddel. Bruker kun Eddik til all klesvask. Eddik tar ikke bare bort lukt, men bevarer fargen i tøyet og mykgjør det.

Eddik kan også brukes til annen rengjøring. Jeg bruker alltid Eddik i skyllevannet når jeg vasker vinduer, og Eddik i skyllevannet når jeg vasker kjøleskpet.

Anonym poster: edd121756eee6692283c47545de9afab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...