Gjest mari kontrari Skrevet 12. juni 2012 #1 Skrevet 12. juni 2012 Hei, lurte på om det er noen som har kjennskap til om det er noen av juicene man får kjøpt på matbutikken som er sunnere enn andre? Pleier typisk å drikke et lite glass til frokost, så små kaloriforskjeller gjør ikke så mye, men om en er rene kaloribomben sammenlignet med andre velger jeg kanskje bort den. Men først og fremst tenker jeg på om det er noen som har mer gunstig innhold av vitaminer/fiber/gir saktere blodsukkerstigning ol.? Sjekker opp litt selv også, men har ikke fått meg til å samle sammen alt av juice på butikken for å foreta en grundig sammenligning 1
OhMickey Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Hva slags juice drikker du da ? Personelig tenker jeg mer på sunnhet enn kalorier, juicene av ex appelsin har ikke store kaloriforskjeller. Velger alltid "Ikke fra konsentrat" og "ikke tilsatt sukker" og med fruktkjøtt(da får du litt fiber også). Her er litt juicy-info: (hehe) http://www.side2.no/helse/article1129236.ece http://www.klikk.no/foreldre/mat/article376549.ece
Gjest mari kontrari Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Jeg drikker i grunn det allermeste av ren juice, unngår de som er blandet med sukker. Så jeg lurer vel egentlig mest på om det er noen som har ekstra gunstige effekter som jeg er uvitende om, siden jeg smaksmessig liker de fleste. Linkene dine var forøvrig interessante, skal merke meg noen typer derfra.
frkmammatil3 Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Jeg drikker i grunn det allermeste av ren juice, unngår de som er blandet med sukker. Så jeg lurer vel egentlig mest på om det er noen som har ekstra gunstige effekter som jeg er uvitende om, siden jeg smaksmessig liker de fleste. Linkene dine var forøvrig interessante, skal merke meg noen typer derfra. Jeg har ingen kilder, men har flere ganger hørt at Tropicana juicene skal være sunne Ellers er Sunniva juicen et godt alternativ også.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Tropicana og Cevita er ferskpressede, ikke fra konsentrat, ikke tilsatt sukker. Dette er de eneste huicene jeg drikker, jeg hater ting fra konsentrat.
Athene Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 To appelsiner og en juicepresse. Jeg lager meg juice hver morgen, det er gjort på under ett minutt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Juice fra konsentrat er like sunn som ferskpresset - men den smaker jo på langt nær like godt. Og en ting som kan være greit å vite: står det "juice" på kartongen så er det faktisk ikke lov å tilsette sukker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå