Gå til innhold

Burde vi prøve munnkurv `først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma og pappa har en gammel hund på 12 år som begynner å bli døv , i det siste har han begynt å snappe etter datteren min, senest igår beit han henne.

Vanligvis er den en kosebamse og en god hund, Det er bar så sårt fordi han er så veldig knyttet til meg og pappa og han oppfører seg vanligvis eksemplarisk

Vi vurderer å kjøpe munnkurv , fordi vi har lite lyst til å avlive en topp premiehund og en trofast komapnjong gjennom 11 år!

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg synes dere først og fremst skal undersøke om hunden har det vondt jeg. Plutselig adferdsendringer kan skyldes smerter.

I tillegg sier du at han begynner å bli døv. Er det mulig han snapper fordi han blir skremt?

Ellers synes jeg at dere bør tenke mest på hva som er best for hunden, ikke at dere selv ikke ønsker å miste en trofast venn (selv om jeg skjønner dere godt). Hvordan vil hunden livskvalitet bli med munnkurv? Spesielt hos en hund som ikke er vandt til det?

• Liker 4
Skrevet

La nå den trofaste vennen slippe å bli påsatt munnkurv i en alder av 12 år!

Hvis dette egentlig er en kosete hund, er det noe som plager den når den plutselig begynner å snappe. Ta den til dyrlegen!

Dessverre er det slik at man som hundeeiere er herre over liv og død, og dette ansvaret er det mange som skyver fra seg! La ikke hunden plages unødig.

Vil du at det siste minnet om denne gode vennen skal være at den bet barnet ditt????

• Liker 1
Skrevet

faktisk ja han skvetter noen ganger og da knurrer han en del!

Pappa skal ringe dyrlegen idag og be om en time for undersøkelse av hunden sitt hode, fordi min forrige hund som var en eldre halvsøster av vår nåværende hund hadde en hjernesvulst som sendte henne i en koma som hun aldri våknet av og måtte avlives. Pappa mistenker at det er noe sånn, så derfor skal vi se om visst det er det. Men samtidig må vi diskutere videre med oppdretteren som er medeier i hunden.

Mamma tenker å sett munnkurv på den så lenge barna mine er på besøk hos dem, men når vi er gått og når pappa går tur med den hunden så kan den gå uten, fordi Pappa er hundens herre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken relevans er det at han er en topp premiehund? :klo:

Skrevet

at han oppførte seg helt flott og likte utstillinger og fikk mange premier. Men som sagt blir det dyrlege idag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...