AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #21 Skrevet 11. juni 2012 botflies legger egg under huden på mennesker og dyr, det skjer hele tiden at mennesker får med seg sånne. Men de "renner" ikke ut da, de er liksom bare èn.
Påsagløggen Skrevet 11. juni 2012 #22 Skrevet 11. juni 2012 Det finnes en flue som angriper og infiserer mygg, ved å sprøyte eggene sine inn i den. Når denne myggen så biter ett menneske, blir disse eggene overført til bitt"hullet". Her vil eggene kose seg og etterhvert klekke som larver. Disse larvene har "mothaker" som de bruker til å grave seg videre inn i huden, og spiser vevet. Dette kan opleves svært smertefullt. Måten å bli kvitt disse er ved å smøre vaselin på byllen etter å ha stukket hull på den, for på den måten å blokkere larvens oksygentilførsel. Da vil den komme opp til overflaten for å få luft, og da napper man den ut med pinsett. Kanskje dette kan gjøres også med ditt tilfelle? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #23 Skrevet 11. juni 2012 TS, du MÅ ringe 113 og få hjelp. Tenk om du smitter mange rundt deg? Dette er en alvorlig sak, så ring med en gang, med mindre det er en døgnåpen legevakt i nærheten. Det vil være lurt at du ringer legevakten før du drar, slik at de kan forberede seg. Du kan ikke bare valse inne der, itilfelle du smitter alle som er der. 3
Gjest notetur nomen Skrevet 11. juni 2012 #24 Skrevet 11. juni 2012 Det finnes en flue som angriper og infiserer mygg, ved å sprøyte eggene sine inn i den. Når denne myggen så biter ett menneske, blir disse eggene overført til bitt"hullet". Her vil eggene kose seg og etterhvert klekke som larver. Disse larvene har "mothaker" som de bruker til å grave seg videre inn i huden, og spiser vevet. Dette kan opleves svært smertefullt. Måten å bli kvitt disse er ved å smøre vaselin på byllen etter å ha stukket hull på den, for på den måten å blokkere larvens oksygentilførsel. Da vil den komme opp til overflaten for å få luft, og da napper man den ut med pinsett. Kanskje dette kan gjøres også med ditt tilfelle? NEI!! DRA TIL SYKEHUS! Ko ko.. Personen trenger kanskje kirurgi, antiboitika, antiparasittmidler og stivkrampesprøyte. Uansett, hestebrems er ikke små dyr som kryper ut.
Thorn Skrevet 11. juni 2012 #25 Skrevet 11. juni 2012 Har du hørt om veggedyr-invasjonen, du... http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/da-veggedyrene-var-ferdige-saa-kroppen-til-lene-slik-ut-3765216.html Folks kofferter fra fjernere strøk osv... Veggdyr legger så vidt jeg vet ikke egg under huden til folk, så jeg putter fingrene i ørene, lukker øynene og nynner mens jeg forsøker å fortrenge det faktum at slike ekle insekter også kan haike i kofferter. Men hvis de var så vanlig som veggdyr burde de vel allerede ha vært i Norge, om enn i liten grad? Og i så fall hadde vel Dagbladet og VG vært veldig nøye på å fortelle oss om det
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #26 Skrevet 11. juni 2012 Jeg har lest om ett eller annet innsekt som kyper inn i huden og legger egg faktisk. For lenge siden. Så dette trenger ikke å være tull. Dra til legevakten med deg!! JEg ville ikke ha utsatt noe sånt Kun lopper som legger egg under føttene, men da må du ha vært i afrika og sånt.
Gjest notetur nomen Skrevet 11. juni 2012 #28 Skrevet 11. juni 2012 (Folk er morsomme as. Sette seg til hjemmr og pirke med pinsetter og desinfisering når de fakta faen ikke er hjlpeløse ute i villmarka i Amazonas, men det er et sykehus i hver by man kan kan ta en enkel taxi til... ) Parasittene hopper ikke på andre. Men de kan bosette seg i norsk natur. Derfor vil man ta livet av dem på sykehus. Og behandle folk så de ikke får blodforgiftning. 3
Gjest notetur nomen Skrevet 11. juni 2012 #29 Skrevet 11. juni 2012 Kun lopper som legger egg under føttene, men da må du ha vært i afrika og sånt. Regnskogen.
Gjest notetur nomen Skrevet 11. juni 2012 #30 Skrevet 11. juni 2012 Fordi det ER trolling vel. Jeg vet at det finnes insekter, blant annet edderkopper, som kan legge egg under huden på mennesker MEN hadde det skjedd at en byll hadde gått hull på og insekter rant ut, så hadde man ikke satt seg på kg for å skrive innlegg. Man hadde blitt hysterisk og ringt 112. Ringt Politiet? Men ellers, enig med du. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #31 Skrevet 11. juni 2012 Har dere hørt om det dyret i afrika, som man får i seg gjennom dårlig vann, og som spiser seg gjennom hele benet, og kommer ut under foten? De sier det skal være veldig smertefult om man ikke får hjelp.
Gjest gjest Skrevet 11. juni 2012 #32 Skrevet 11. juni 2012 Er ikke akutt dødsfarlig eller superuvanlig med parasitter under huden etter å ha vært "syden"...tror ikke det smitter mellom mennesker heller. Men når du kommer tilbake fra legen ville det være interessant å høre hvor du har vært..
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #33 Skrevet 11. juni 2012 (endret) Ringt Politiet? Men ellers, enig med du. De setter deg over til riktig sentral uansett Endret 13. juni 2012 av ninuska_ 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #34 Skrevet 11. juni 2012 Har dere hørt om det dyret i afrika, som man får i seg gjennom dårlig vann, og som spiser seg gjennom hele benet, og kommer ut under foten? De sier det skal være veldig smertefult om man ikke får hjelp. Ja æsj. Fy faen så sykt!!! Og så syns jeg synd i de stakkars mennene som opplever å få den lille fisken opp i penis 2
Gjest notetur nomen Skrevet 11. juni 2012 #35 Skrevet 11. juni 2012 Veggdyr legger så vidt jeg vet ikke egg under huden til folk, så jeg putter fingrene i ørene, lukker øynene og nynner mens jeg forsøker å fortrenge det faktum at slike ekle insekter også kan haike i kofferter. Men hvis de var så vanlig som veggdyr burde de vel allerede ha vært i Norge, om enn i liten grad? Og i så fall hadde vel Dagbladet og VG vært veldig nøye på å fortelle oss om det Ehh... Nå påstår ikke jeg at TS har blitt bitt av veggedyr, eller at de loppestikkene hun har er kommet her i landet. Hun har sikkert blitt bitt på en strand et sted. Og overdriver omfanget. Eller så har hun tatt narkotiske stoffer som gir hallusinasjoner.Eller noe sånt. Uansett, at hun ikke "kom på" å ringe legevakt eller sykebil hvis hun har parasitter i huden sin høres for drøyt ut. Så derfor går jeg for meth bugs inntil det motsatte er bevist.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #37 Skrevet 11. juni 2012 Ja æsj. Fy faen så sykt!!! Og så syns jeg synd i de stakkars mennene som opplever å få den lille fisken opp i penis Ja, det har jeg hørt om! Må være en utrolig liten fisk. Kan ikke kvinner også få den i tissen sin? Hva var det egentlig med denne lille fisken?
apekatt Skrevet 11. juni 2012 #38 Skrevet 11. juni 2012 Ja, det har jeg hørt om! Må være en utrolig liten fisk. Kan ikke kvinner også få den i tissen sin? Hva var det egentlig med denne lille fisken?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #40 Skrevet 11. juni 2012 Ja, det har jeg hørt om! Må være en utrolig liten fisk. Kan ikke kvinner også få den i tissen sin? Hva var det egentlig med denne lille fisken? Nei jeg husker ikke helt, men det var når mennene gikk ut i elva for å fange fisk, så fantes det en minifisk som klarte å komme seg inn i urinrøret i penis. Så fikk de visst syke smerter, naturlig nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå