Gå til innhold

Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eg trur ikkje ein kan byggje oppfatninga si av kor gamal ein ser ut, på kommentarane til nokre tilfeldige folk. Sjølv om nokre folk trur ein er mykje yngre enn ein eigentleg er, synest nok fleirtalet at ein ser heilt "normal" ut for alderen. Eit par stk har lurt på om eg var systera til ungane mine - det tyder jo ikkje at eg ser ut som eg er 10, det tyder at dei har litt dårleg gangsyn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Jeg er glad for at jeg ikke bryr meg ihvertfall. Har aldri latt meg smigre av kommentarer på byen. Alle trekker jo fra x-antall år uansett. Dessuten spør jeg aldri hvor gammel folk tror jeg er. Det tyder jo på at man begynner å dra på åra.

Har venninner som har lange utgreiinger hvis noen sier de ser yngre ut. Det er visst stor stas.

Vet også av erfaring at det er hat når noen spør hvor gamle jeg tror de er. Da trekker jeg fra noen år må jeg innrømme.

Selv synes jeg det er smått idiotisk. Man er seg selv og sin alder uansett hvordan man bærer den. Og mulig det er det ultimate å se ut som man er 25 når man er 40. Hvorfor? Det er selvsagt noe media har lært oss. Kjendiserier og viss vass.

Fantastisk å se sunn og vital ut, men det kan man jammen gjøre med noen rynker også - og selv om man er 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28, men folk som ikke vet alderen min tipper på rundt 20. Blir alltid spurt om leg for å kjøpe øl :jepp:

Endret av Ariel69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er 44, og ser ut som 44. Når en har blitt så gammel som meg, er det temmelig relativt om man ser yngre/eldre ut enn man er. Hvem skal man sammenlikne seg med, lissom? Sammenliknet med Jennifer Aniston ser jeg temmelig utdatert ut. Sammenliknet med enkelte jeg gikk på skolen sammen med, ser jeg en del yngre ut.

For meg er det ikke så viktig å tviholde på evig ungdom, men jeg synes jo det er stas hvis noen tipper at jeg er 35 :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Også vil jeg legge til - til alle dere i 20-åra - det er helt håpløst å bedømme alder på dere. Det er derfor dere alltid blir spurt om leg på polet o.l. Det er umulig å se om noen er 20, 23 eller 27 lissom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er glad for at jeg ikke bryr meg ihvertfall. Har aldri latt meg smigre av kommentarer på byen.

Det er vel litt spesielt?

Anonym poster: 65e7511357f5c5ab9659c0192063898a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er vel litt spesielt?

Anonym poster: 65e7511357f5c5ab9659c0192063898a

Hvorfor? Om antydning til yngre alder blir brukt som sjekketriks - så er ikke det noe jeg biter på ihvertfall. Er det en regel som sier at man MÅ la seg sjarmere av å bli gjettet som yngre enn man er? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut utseendemessig ? Nærmer meg 40 styggfort, jeg ser nok 5-10 år yngre ut.

Hvor gammel tror folk som ikke er kjent med din alder at du er(generelt) ? Rundt 30-35.

Hvor gammel synes du at du selv ser ut i speilet ? 33 kanskje....

At du ser eldre ut eller yngre ut, har dette skapt fordeler

eller ulemper for deg i livet ditt ? Positivt når det gjelder å få oppmerksomhet fra yngre menn. (finnes det andre fordeler?) Negativt på den måten at jeg har mindre autoritet, blir noen ganger tatt mindre seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 30, men ser yngre ut pga at jeg er slank og tar botox og restylane, så ser ut som 20. Må vise legg for å kjøpe cider og snus i butikken. Er sykepleier, og pasienter tror bestandig jeg er student.. :sjenert:

30 og botox???????????? :eeeh:

Anonym poster: 157afed121ae6ab2950557fda12e2ad4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare så det er sagt, voksne damer på 50 blir også spurt etter legitimasjon. Det kommer ann på hvor idiot personen bak kassen er iblandt.

Jeg er 23 og ser ut som det synes jeg selv. Folk tror som regel jeg er 20.

Anonym poster: 87eb27d7dd1a30d9744271df175123d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte

Nå snakker jeg ikke til de som er 18-25 - som noen andre sa så er det omtrent klin umulig å tippe alder på mennesker i den aldersgruppen. Når det er sagt så tror jeg at jeg hadde blitt fornærma om noen tippet meg på 15 da jeg var 23.

Når det gjelder voksne mennesker - 30-50 år så må man ta med en stor klype salt hva folk sier til deg.

Det verste jeg vet er når noen sier at jeg må tippe alderen deres .. jeg sier konsekvent 10 år mindre enn hva jeg egentlig tror - bare fordi jeg er så livredd for å fornærme noen. Skrekken min er å tippe noen eldre enn faktisk alder ... og at de skal bi dødelig fornærmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det er de på 20-25 som blir mest sjokkert over alderen min og det er gjerne de som tipper meg yngst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Bare så det er sagt, voksne damer på 50 blir også spurt etter legitimasjon. Det kommer ann på hvor idiot personen bak kassen er iblandt.

Jeg er 23 og ser ut som det synes jeg selv. Folk tror som regel jeg er 20.

Anonym poster: 87eb27d7dd1a30d9744271df175123d9

Er man i tjue-åra er alder vanskelig å fastslå pluss minus fem år.

Det du sier om leg spørs helt sikkert på hvilke briller vedkommende som spurte hadde den dagen. Da jeg ble spurt om leg på polet da jeg var 37 - ikke sjans i havet at jeg egentlig så ut som under 25!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at det er de på 20-25 som blir mest sjokkert over alderen min og det er gjerne de som tipper meg yngst.

Det er nok fordi dei reknar med at damer på snart 40 ser ut som bestemødre ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er nok fordi dei reknar med at damer på snart 40 ser ut som bestemødre ;)

Og det spørs vel hvilke kriterier man legger til grunn når man tipper alder også. Jeg ser godt at Jennifer Aniston feks er over førti - på tross av plettfri hud og et fresht utseende. Det har noe med modning å gjøre.

Jeg tror mange ukritisk mener folk er yngre enn de er basert på feks lite rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest O___o

Jeg er twentysomethingyearold og ser ut som jeg er ti år eldre, noe jeg har gjort siden jeg var 11.

Det var kult da - ikke kult nå. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det spørs vel hvilke kriterier man legger til grunn når man tipper alder også. Jeg ser godt at Jennifer Aniston feks er over førti - på tross av plettfri hud og et fresht utseende. Det har noe med modning å gjøre.

Jeg tror mange ukritisk mener folk er yngre enn de er basert på feks lite rynker.

Einig i det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 28, men ser vel tydeligvis en del yngre ut (vanskelig å si selv) :vetikke:.

Har en unge og var på barseltreff. Da kom bestemora til en av ungene innom og skulle snakke med dattra si (som er like gammel som meg og har 3 barn). Hun ble nysgjerrig på de andre mødrene og spurte meg: "har du fler barn du da?" og før jeg rakk å trekke pusten for å svare, kjørte hun på med "nei selvfølgelig har du da ikke det, har ikke rukket å få noe fler barn du - er da så ung enda. Men folk begynner tidlig med barn nå, de er jo nesten bare barn selv vet du!"

Jeg ble litt :hakeslepp: . Mistet igrunn munn og mele en stund og kjerringa dro, men tenkte etterpå at jeg skulle spurt hvordan dattra hennes som var like gammel som meg hadde rukket å få 3 unger da. Og om hva som er normal alder å bli mor i hennes øyne, siden 28 år er "såååååå tidlig" å få barn. Bare for å gjøre henne litt flau over at hun er så brautende :tongue:

Anonym poster: 1d260404e5be97831c90130d7bdcb879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, men kan i ubarbert versjon se ut som om jeg er 22+, og barbert se ut som en 16åring :) Kommer fra en familie hvor ALLE ser yngre ut enn de er, så jeg regner med å følge den rekka der !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...