AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #81 Del Skrevet 12. juni 2012 De på Polet spør uten unntak etter LEGG, da??? De gjør det på ren automatikk. Samme hvis man kjøper røyk, utenom hos pakkissjappene. Jeg er 24 år, men har 2-3 ganger det siste året fått utbrudd som "Å, jeg trodde du var 18!" eller noe. :-D Alle tror jeg er lillesøsteren til lillesøsteren min, men jeg har store blå øyne, runde kinn og generelt ser ut som en forvokst baby. "Alt på deg er så rundt og søtt", har jeg fått høre. Ehm. du hørtes skikkelig søt ut hihi forvokst baby :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nenya82 Skrevet 12. juni 2012 #82 Del Skrevet 12. juni 2012 Ja,jeg syns kanskje ikke det er så rart at folk fokuserer mer på det at folk sier at de ser yngre ut enn de er.Jeg gjør det selv jeg,men nå er det få som forteller meg at jeg ser eldre ut nå. Tror ikke selv at jeg ser veldig mye yngre ut enn jeg er og i hvert fall ikke at jeg er ungdomskilden,men jeg velger alikevel å ta det som et kompliment når noen tror at jeg er 18 Jeg syns forøvrig ikke at det er merkelig at folk tror at en som er 22-24 kan være 18 eller yngre,for det er ikke store forskjellen i utseende eller oppførsel ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolle Skrevet 12. juni 2012 #83 Del Skrevet 12. juni 2012 Jaja, jeg sier bare hva jeg mener og mine erfaringer. Og når man ser på svarene her i tråden så tviler jeg sterkt på at folk sitter bak skjermen og gjør seg til lyst løgnere pga et par årstall. I bilde trådene her er det mange jeg kunne trodd var flere år yngre enn hva de er. Det er ikke snakk om at det å få barnebillett på bussen er hemmende i seg selv, men det er som flust av folk her inne har skrevet, man føler at folk ikke tar en så seriøst, det forventes mindre om et menneske man tror er 16 enn et menneske man tror er nærmere 30. Det handler om 1.inntrykket og ting som følger med. Men for alt i verden det er jo godt mulig jeg ikke har peiling på hva jeg selv opplever. Jeg har ikke skrevet at DE lyver, jeg skriver at folk rundt dem lyver, ergo tror de at de ser yngre ut enn de gjør. Som sagt, ikke alle, men de fleste, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #84 Del Skrevet 12. juni 2012 Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut utseendemessig? Er 28, blir gjerne tatt for å være 18-20. Hvor gammel synes du at du selv ser ut i speilet? 22? Ikke mye tegn på at jeg nærmer meg 30, altså! :gjeiper: At du ser eldre ut eller yngre ut, har dette skapt fordeler eller ulemper for deg i livet ditt ? Vel, jeg er kjapp med å henge på meg navnelappen på konferanser og andre faglige sammenkomster der jeg ikke kjenner noen! Men når de vet hvem jeg er går det ok - jeg må nok bevise litt ekstra at jeg vet hva jeg driver med. Ovenfor menn på byen er det en stooor ufordel. Jeg blir stadig flørtet med av guttunger jeg ikke har noen interesse av og oversett av de over 30 (inntil jeg har presentert meg selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym hunkjønn Skrevet 12. juni 2012 #85 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 39 år. Jeg ser absolutt yngre ut NATURLIG! Må fortsatt vise leg på utesteder, polet....Føler selv jeg er under 25, ca 22, 23 år. Jeg lever på mange måter som jenter i 20-årene, har ikke barn f.eks. Jeg har samme kropp som da jeg var tenåring ( bruker samme kles størrelser ) : velproposjonert, vever og atletisk på samme tid, nett, smale hofter, grasiøs, rund, liten fast sprettrumpe som jeg er veldig fornøyd med, faste , fine bryst à la håndfull størrelse, alt naturlig. Er veldig "jentete" hvis dere forstår hva jeg mener, null kjærringfaktor som enkelte kan få med tida... Jeg har fint hår og veldig pen hud, nesten ingen rynker, som sagt alt naturlig. Jeg har sola meg lite, generelt tatt godt vare på huden og helsa mi. Aldri røyka. Spiser mest sunt, men kan og kose meg innimellom, ingen fanatiker. Trener regelmessig, men ingen treningsnarkoman. Tror jeg er "blessed" med gode gener. Faren min ser , og har alltid sett ekstremt mye yngre ut. Da han var i 40-årene, trodde alle han var student, måtte vise leg. Han ser 20 år yngre ut eller mer....Mamma ser og bra ut, søsken også. I tillegg er jeg glad i å ta vare på meg selv. Jeg tror at en kombinasjon av dette gjør at man blir "den beste utgaven" av seg selv, hvis man kan si det sånn. Ser at dette med alder og utseende kan være svært individuelt, spesielt når man blir mer voksen. Noen av mine jevngamle venninner ser mye eldre ut enn meg...det tror jeg og kan ha med livsinnstilling å gjøre...de har blitt mere "satt" hvis dere skjønner hva jeg mener. Noen lever bare for eller "gjennom" barna sine, glemmer å leve selv føler jeg. Det er selvsagt viktig å leve for barna ( har som sagt ikke barn selv, men forstår.. ), men når de helt glemmer å utvikle seg selv, synes jeg det er litt synd. Ser og det har med gener og livsstil å gjøre. Hvis man steiker seg i sola i åresvis, tar solarium, storrøyker osv, vil det oftest vises på ansiktet seinere i livet. Hvis man aldri beveger seg, vil det oftest vises på kroppen over tid. Man kan gjøre noe selv for å holde seg yngre/godt. Jeg tror og det kan ha med trivsel å gjøre, hvordan man egentlig har det. Har man et bra fohold til sin partner, eller et dårlig? Har man et bra liv som singel? Har man det bra med seg selv? Har man en sykdom? Det er mange forskjellige grunner som spiller inn tror jeg. Livslyst, nye prosjekter, å utvikle seg selv og sine evner. Men jeg synes ikke skjønnhet har med alder å gjøre. Nå var jo disse spørsmålene knyttet til alder så skal avslutte der. Jeg er fornøyd med meg selv og er hittil takknemlig for mitt ansikt/kropp/"innpakning", som jeg alltid håper vil se godt ut uansett alder. Synes det ikke har vært noe ulempe å se så mye yngre ut, tvert imot, men hvis jeg møter gutter som tror jeg er på deres alder ( noe jeg har gjort ofte ), kan det noen ganger være frustrerende å "forklare" at jeg er 12-15 år eldre enn de tror jeg er...Men jeg har en tendens til falle for yngre gutter, så er jo heldig som har draget på endel av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 12. juni 2012 #86 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 39 år. Jeg ser absolutt yngre ut NATURLIG! Må fortsatt vise leg på utesteder, polet....Føler selv jeg er under 25, ca 22, 23 år. Jeg lever på mange måter som jenter i 20-årene, har ikke barn f.eks. Jeg har samme kropp som da jeg var tenåring ( bruker samme kles størrelser ) : velproposjonert, vever og atletisk på samme tid, nett, smale hofter, grasiøs, rund, liten fast sprettrumpe som jeg er veldig fornøyd med, faste , fine bryst à la håndfull størrelse, alt naturlig. Er veldig "jentete" hvis dere forstår hva jeg mener, null kjærringfaktor som enkelte kan få med tida... Jeg har fint hår og veldig pen hud, nesten ingen rynker, som sagt alt naturlig. Jeg har sola meg lite, generelt tatt godt vare på huden og helsa mi. Aldri røyka. Spiser mest sunt, men kan og kose meg innimellom, ingen fanatiker. Trener regelmessig, men ingen treningsnarkoman. Tror jeg er "blessed" med gode gener. Faren min ser , og har alltid sett ekstremt mye yngre ut. Da han var i 40-årene, trodde alle han var student, måtte vise leg. Han ser 20 år yngre ut eller mer....Mamma ser og bra ut, søsken også. I tillegg er jeg glad i å ta vare på meg selv. Jeg tror at en kombinasjon av dette gjør at man blir "den beste utgaven" av seg selv, hvis man kan si det sånn. Ser at dette med alder og utseende kan være svært individuelt, spesielt når man blir mer voksen. Noen av mine jevngamle venninner ser mye eldre ut enn meg...det tror jeg og kan ha med livsinnstilling å gjøre...de har blitt mere "satt" hvis dere skjønner hva jeg mener. Noen lever bare for eller "gjennom" barna sine, glemmer å leve selv føler jeg. Det er selvsagt viktig å leve for barna ( har som sagt ikke barn selv, men forstår.. ), men når de helt glemmer å utvikle seg selv, synes jeg det er litt synd. Ser og det har med gener og livsstil å gjøre. Hvis man steiker seg i sola i åresvis, tar solarium, storrøyker osv, vil det oftest vises på ansiktet seinere i livet. Hvis man aldri beveger seg, vil det oftest vises på kroppen over tid. Man kan gjøre noe selv for å holde seg yngre/godt. Jeg tror og det kan ha med trivsel å gjøre, hvordan man egentlig har det. Har man et bra fohold til sin partner, eller et dårlig? Har man et bra liv som singel? Har man det bra med seg selv? Har man en sykdom? Det er mange forskjellige grunner som spiller inn tror jeg. Livslyst, nye prosjekter, å utvikle seg selv og sine evner. Men jeg synes ikke skjønnhet har med alder å gjøre. Nå var jo disse spørsmålene knyttet til alder så skal avslutte der. Jeg er fornøyd med meg selv og er hittil takknemlig for mitt ansikt/kropp/"innpakning", som jeg alltid håper vil se godt ut uansett alder. Synes det ikke har vært noe ulempe å se så mye yngre ut, tvert imot, men hvis jeg møter gutter som tror jeg er på deres alder ( noe jeg har gjort ofte ), kan det noen ganger være frustrerende å "forklare" at jeg er 12-15 år eldre enn de tror jeg er...Men jeg har en tendens til falle for yngre gutter, så er jo heldig som har draget på endel av dem Dette kunne vært en tv-shop-reklame for deg selv! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 12. juni 2012 #87 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 39 år. Jeg ser absolutt yngre ut NATURLIG! Må fortsatt vise leg på utesteder, polet....Føler selv jeg er under 25, ca 22, 23 år. Jeg lever på mange måter som jenter i 20-årene, har ikke barn f.eks. Jeg har samme kropp som da jeg var tenåring ( bruker samme kles størrelser ) : velproposjonert, vever og atletisk på samme tid, nett, smale hofter, grasiøs, rund, liten fast sprettrumpe som jeg er veldig fornøyd med, faste , fine bryst à la håndfull størrelse, alt naturlig. Er veldig "jentete" hvis dere forstår hva jeg mener, null kjærringfaktor som enkelte kan få med tida... Jeg har fint hår og veldig pen hud, nesten ingen rynker, som sagt alt naturlig. Jeg har sola meg lite, generelt tatt godt vare på huden og helsa mi. Aldri røyka. Spiser mest sunt, men kan og kose meg innimellom, ingen fanatiker. Trener regelmessig, men ingen treningsnarkoman. Tror jeg er "blessed" med gode gener. Faren min ser , og har alltid sett ekstremt mye yngre ut. Da han var i 40-årene, trodde alle han var student, måtte vise leg. Han ser 20 år yngre ut eller mer....Mamma ser og bra ut, søsken også. I tillegg er jeg glad i å ta vare på meg selv. Jeg tror at en kombinasjon av dette gjør at man blir "den beste utgaven" av seg selv, hvis man kan si det sånn. Ser at dette med alder og utseende kan være svært individuelt, spesielt når man blir mer voksen. Noen av mine jevngamle venninner ser mye eldre ut enn meg...det tror jeg og kan ha med livsinnstilling å gjøre...de har blitt mere "satt" hvis dere skjønner hva jeg mener. Noen lever bare for eller "gjennom" barna sine, glemmer å leve selv føler jeg. Det er selvsagt viktig å leve for barna ( har som sagt ikke barn selv, men forstår.. ), men når de helt glemmer å utvikle seg selv, synes jeg det er litt synd. Ser og det har med gener og livsstil å gjøre. Hvis man steiker seg i sola i åresvis, tar solarium, storrøyker osv, vil det oftest vises på ansiktet seinere i livet. Hvis man aldri beveger seg, vil det oftest vises på kroppen over tid. Man kan gjøre noe selv for å holde seg yngre/godt. Jeg tror og det kan ha med trivsel å gjøre, hvordan man egentlig har det. Har man et bra fohold til sin partner, eller et dårlig? Har man et bra liv som singel? Har man det bra med seg selv? Har man en sykdom? Det er mange forskjellige grunner som spiller inn tror jeg. Livslyst, nye prosjekter, å utvikle seg selv og sine evner. Men jeg synes ikke skjønnhet har med alder å gjøre. Nå var jo disse spørsmålene knyttet til alder så skal avslutte der. Jeg er fornøyd med meg selv og er hittil takknemlig for mitt ansikt/kropp/"innpakning", som jeg alltid håper vil se godt ut uansett alder. Synes det ikke har vært noe ulempe å se så mye yngre ut, tvert imot, men hvis jeg møter gutter som tror jeg er på deres alder ( noe jeg har gjort ofte ), kan det noen ganger være frustrerende å "forklare" at jeg er 12-15 år eldre enn de tror jeg er...Men jeg har en tendens til falle for yngre gutter, så er jo heldig som har draget på endel av dem Godt skrevet og forklart! Jeg blir også tatt for å være betydelig yngre enn det jeg er (og jeg er en god del eldre enn deg), men det skyldes ikke det man vanligvis forbinder med ordet "livsstil". Jeg røyker "med begge hender", spiser og drikker godt, trener altfor lite. For meg er det nok en kombinasjon av gode gener, klesstil + hvordan jeg fremstår som person. Jeg har andre interesser enn mange andre på min alder, og er "barnslig" akkurat når det måtte passe meg. Og selvfølgelig er min mann yngre enn meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 35 Skrevet 12. juni 2012 #88 Del Skrevet 12. juni 2012 Fyller snart 21, og ser yngre ut. Er i tillegg ganske lav, så blir ofte tatt for å være yngre enn det jeg er, kanskje rundt 16-17? Blir ihvertfall ofte spurt om leg, og blir tatt for å være barn. Synes ikke alltid det er like kult, men når jeg blir eldre er det jo egentlig bare en fordel å se yngre ut Det kan jeg skrive under på Når jeg var yngre, ble jeg alltid tatt for å være mye yngre enn det alderen min skulle tilsi, og det opplevde jeg som ekkelt, og ikke en sjelden gang så fikk folk nærmest "sjokk" når de fikk kjennskap til alderen min eller de ble litt lattermilde. "Du ser jo ut som et barn" var mantraet. Noe som førte til at jeg ikke torde å være med på utesteder osv i frykt for at folk skulle kommentere alderen min. I dag er jeg 35, men fortsatt sliter jeg med at folk fortsatt får seg en kjempe overraskelse når de får vite alderen min, og dørvaktene reagerer fortsatt når de sjekker legitimasjonen min. De aller fleste tipper min alder til å være 24-25. Aldri over. Så da betyr det vel at den dagen jeg fyller 45, så ser jeg endelig ut som den alderen jeg bærer i dag, som 35-åring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 12. juni 2012 #89 Del Skrevet 12. juni 2012 Jeg er 49 og ser ut som jeg er 49. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråle** Skrevet 12. juni 2012 #90 Del Skrevet 12. juni 2012 Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut utseendemessig ? Jeg er 31år og har alltid sett yngre ut enn min reelle alder. Hvor gammel tror folk som ikke er kjent med din alder at du er(generelt) ? Det kommer an på hvor gamle de selv er. Voksne og eldre mennesker er dårligst på å anslå alder. De fleste gjetter at jeg er rundt 22-24år. Av barn blir jeg ikke kategorisert som "blant de voksne". Hvor gammel synes du at du selv ser ut i speilet ? Jeg ser et fjes uten linjer og rynker, jeg syns selv jeg ser ut som jeg er 25år sånn ca. At du ser eldre ut eller yngre ut, har dette skapt fordeler eller ulemper for deg i livet ditt? Det har ikke skapt mange problemer, men jeg merker at menn på min alder ikke skjønner at jeg er på deres alder. Derfor skygger de unna meg ifh til dating fordi jeg er for "ung". Ellers blir jeg ofte blir plassert i "ung&dum"-kateorien i jobbsammenheng. Jeg begynte nylig i ny jobb med stort sett bare voksne mennesker, og der var det opplest og vedtatt at jeg kom rett fra universitet og uten arbeidserfaring. Jeg fikk mange spørsmål om jeg var på fylla i helga hver mandag, og kommentarer om at jeg vet ditt og datt (gjerne knyttet til festing eller noe annet overfladisk) "fordi jeg er så ung". Ettersom jeg holder meg godt, også kroppslig, får jeg en del kommentarer på kropp og utseende, men jeg er usikker på om sånne ting er direkte knyttet til alder og ungdommelig utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
(-:Aerius:-) Skrevet 12. juni 2012 #91 Del Skrevet 12. juni 2012 31. Blir ofte tippet til å være 15-17. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngvildSF Skrevet 12. juni 2012 #92 Del Skrevet 12. juni 2012 Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut utseendemessig? Jeg er 20 år (91-modell). Ser nok yngre ut, men aner ikke hvor mye yngre. Hvor gammel tror folk som ikke er kjent med din alder at du er(generelt)? De er temmelig ubestemmelige. Noen tror jeg faktisk er 20 år, men de fleste tror jeg er yngre. Har hørt alt fra, 16-18 til 9 år eller en 8.klassing. Hvor gammel synes du at du selv ser ut i speilet? Jeg vet ærlig talt ikke. Yngre naturligvis. Er ingen sminkedukke. At du ser eldre ut eller yngre ut, har dette skapt fordeler eller ulemper for deg i livet ditt ? Foreløbig ikke, tror jeg, men så er jeg ikke så gammel heller. Leg viser jeg automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommee Skrevet 13. juni 2012 #93 Del Skrevet 13. juni 2012 Oppsummering: Rundt 60-65 personer mener de ser betraktelig yngre ut enn de er. 6-7 personer mener de ser eldre ut, med ett unntak er disse 18-22 år. Tror som andre skriver her at mange sier det for å være høflig, samtidig er det vel litt fornærmende om man gjetter feil i "feil retning". Ser mange skriver lange innlegg for å forklare hvordan alderen "ikke synes", så dette temaet er nok viktig for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 13. juni 2012 #94 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg får være litt motsatt her jeg da Jeg er 26 og tror jeg ser ut som om jeg er rundt 28-30. Jeg tror aldri noen har tippet at jeg er yngre enn jeg er Ble nektet barnebillett på bussen da jeg fortsatt var under 16 (eller er det 15 grensa er?). Har omtrent aldri blitt bedt om å vise leg, og i hvert fall ikke etter jeg bikka et par og tjue (nå skal det sies at jeg sjelden kjøper sprit og ikke er så ofte på byen, men allikevel). Det er ikke det at jeg er rynkete, men kler meg kanskje litt "voksent", og er relativt høy, og har ikke et "barnslig" utseende. Jeg bruker også innimellom briller og det gjør vel at jeg ser eldre ut. Flaks at ikke jeg er en av de som ser ut som om jeg er 16-18 år fortsatt, siden samboeren er i midten av tredveåra, da hadde folk vel trodd jeg var dattera hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. juni 2012 #95 Del Skrevet 13. juni 2012 Nja, med mine 178 og curvy figur, har jeg alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er. Jeg sluttet liksom å være jente da jeg var 16, gikk aldri veien om dame, bare rett på kvinne. Måtte vise bevis på bussen for å kjøpe barnebillett, fra jeg var ca tolv. Etter at jeg passerte 30 snudde det noe og nå ser jeg visstnok yngre ut. Selv syns jeg at jeg ser ut som jeg gjør, og er fornøyd, og føler at jeg ser ut som ei som har det bra og er så gammel som hun er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. juni 2012 #96 Del Skrevet 13. juni 2012 Eg synest sjølv eg ser ut som alderen min. Men når ein er i midten/slutten av 20-åra er ein i ein fin alder sånn sett Ein kan lett kle/sminke seg yngre og eldre. Men eg ser definitivt forskjell på bileter av meg frå då eg var 18-20 og no. Det handlar ikkje om rynker - dei færraste får jo rynker å snakke om før dei er over 30 - men ein får eit litt annerleis ansikt, på ein måte. Meir markerte trekk, litt smalare kinn. Eg har ofte fått høyre at eg ser yngre ut, men trur det har meir med situasjon og oppførsel og gjera. Når eg seier at eg er skilt og har to barn, vert folk meir overraska Men eg trur generelt dei fleste av oss likar å tru me ser yngre ut enn me er. Når me får kommentarar på alder, får me jo gjerne kommentarar på at me ser yngre ut. Dei færraste seier vel at dei trudde ein var eldre (med mindre det er snakk om heilt unge folk, sjølvsagt). Dermed får ein ikkje den rette oppfatninga. Eg synest dei fleste ser ut som alderen sin, sånn ca. Me samanliknar oss jo gjerne med den eldre generasjon og korleis dei såg ut då dei var like gamle som oss. Eg synest eg ser yngre ut no, enn det mamma gjorde (iflg bilteter) då ho var i siste halvdel av 20-åra. Men det var ei anna tid, med ein annan klesstil osv. Å verte spurt om legitimasjon er jo ikkje noko prov for at ein ser yngre ut, eg vert alltid spurt dei få gongene eg handlar sånt, det tyder ikkje at eg ser yngre ut, men at dei er strenge på kven dei sel alkohol/tobakk osv til. Og det er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente Skrevet 13. juni 2012 #97 Del Skrevet 13. juni 2012 Var på et skisentet. Billettmannen " hei barnebillet?" Jeg: " nei voksen" Så gikk jeg til typen min og sa " haha han trodde jeg var under 18 for han spurte om barnebillett." Typen: " eh.. barnebillett her er under 15 år" Jeg er 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 13. juni 2012 #98 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg kan legge til flere episoder, siden vise leg/kommentarer fra andre mennesker egentlig ikke sier noe om alderen din - det er enten bare for å være hyggelig, eller fordi det er en jobb som må gjøres. Jobbet som ute-tekniker da jeg var 24 år, og på jobb ble jeg flere ganger tatt for å være en utplasseringselev (!) og to ganger fikk jeg også spørsmål om jeg hadde OD-dag!! Har hele tiden ofte betalt barnebillett (under 15/16 år) på båt og buss, som regel slår billettøren inn barnetakst uten å spørre på forhånd. Flere av vennene av en kompis trodde ikke jeg var "lovlig" og kjeftet på han fordi de trodde han (28) datet en 15-åring (vi datet forresten ikke, bare venner). Da var jeg 25 år gammel. Er ikke alltid slike ting er så positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 13. juni 2012 #99 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) Jeg er 31 år gammel og føler at jeg ser ut alt fra 25 - 40, det kommer ann på dagsformen. De fleste tipper jeg er 25 - 26, men tror det hadde vært annerledes om de hadde sett de mest skrekkingydende morratrynene mine. Jeg er ganske liten og har alltid hatt barnslige trekk i ansiktet, så har aldri sluppet inn på utesteder osv før jeg hadde legg å vise frem. Røyk/sprit måtte jeg vise legg for å få kjøpe til jeg var rundt 26. En mann stoppet meg når jeg var på tur med Schæfern og spurte om jeg ikke var for ung til å gå på tur med den alene. Da måtte jeg le litt, for jeg var 28. Sønnen til ei jeg jobber med hadde spurt henne om hvordan jeg kunne være sjefen hennes, jeg kunne jo ikke være eldre enn 22! Sønnen er 21. Jeg ER forøvrig heller ikke sjefen hennes, det var bare noe vi spøkte med da han var innom hjemme idet vi på jobb hadde ett litt lystig lag. Før kunne jeg syntes det var litt kjipt å alltid blit tatt for å være yngre, men nå syntes jeg det (i de fleste tilfeller) bare er hyggelig. Eneste som plager meg litt nå er at jeg, som noen skrev over her, blir behandlet litt som "hun unge som vi ikke kan forvente all verdens fra" på jobb. Heldigvis pleier det å rette seg så fort alderen min kommer opp. Endret 13. juni 2012 av Bonito Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maneater Skrevet 13. juni 2012 #100 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette bekrefter det man sier om at alle går rundt og tror de holder seg bedre enn de jevnaldrende. Slik har jeg vel trodd selv også. Man tar det jo til seg når man blir kalt "Tjej" og "jente". Har faktisk ofte blitt tatt for å være i samme generasjon som datteren i farta. Skulle ha tak i min datter på barneskolen 5. el. 6. klasse. Spurte noen jenter om de visste hvem hun var og om de hadde sett henne. Jenta svarte "Er du søsteren hennes, eller?". På toget spurte konduktøren; "Er søsteren din snill eller?"til datteren min da vi skulle til byen på kino for 5 til 10 år siden. I begravelse var det en dame som ikke kjente oss som spurte om jeg også var barnebarnet til svigermoren min etter at min datter hadde presentert seg. Faren min ble spurt om jeg var barnebarnet hans da han hadde meg med på en tilstelning. En gang så tror jeg en bekjent trodde mannen min hadde med seg min datter i stedet for meg etter kommentaren hans å dømme.Min datter er nå 20.Vi hadde ikke møtt denne mannen på flere år. Man blir jo utvilsomt innbilsk av slike ting. Men man blir jo desto mere skuffet når noen ikke er like imponert. Tror mange av oss kan virke yngre ved første overfladiske øyekast. Vet jo egentlig ikke hvor gammel jeg ser ut sånn faktisk. Jeg håper jeg ser betydelig yngre ut enn 40+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå