Gå til innhold

Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

snart 29 men får høre at jeg ser ut som en 20 åring pga min fine og rene hud, og naturlige utseende uten noen form for sminke.

Får fin hud av å smøre meg inn med most kald agurk iblandet aloevera:) og la dette virke i ca 15 min før jeg skyller det av:)

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir 23 i år og når de sjekker legg i butikken får jeg noen ganger høre at "Oi, du så yngre ut enn du er". Det har også hendt at jeg skal på kino med 15 (!!!) årsgrense og har blitt spurt om legg av kinovakten i døren inn til salen... Da dette skjedde lo jeg bare og viste legg, og fyren ble ganske flau.

Mamma synes også jeg ser yngre ut enn min alder. Som regel, når folk tipper, får jeg høre 17 år. Bortsett fra når jeg er ute og noen tipper, da gjetter de 18 siden jeg tross alt har komemt inn på utestedet.

Selv synes jeg at jeg ser 22 ut. Men jeg kan skjønne det litt óg, jeg har langt brunt hår med lugg og lugg gir en jo et litt mer barnslig look. Da jeg hadde svart hår og piercing feks, var det sjeldnere at jeg ble spurt om legg, da den piercingen jeg hadde gjerne var 18årsgrense på og det vet jo de fleste.

Endret av floony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 år. En på jobben lurte på hvor gammel jeg var. Han trodde jeg var ca 35. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mamma er 42 . ofte blir hun tatt for å være storesøstra mi eller jeg storesøstra hennes :fnise: noen har trodd vi var like gamle. altså 22.

tanten min er 40 og blir fortsatt spurt om legg på polet om hun skal kjøpe vin.

familien min er ungdommelig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Jeg er 18 år, men når det er vanlig skoledag og jeg har på meg danseklær og joggesko + hårstrikk med krøller spør bussjåføren HVER GANG: "barn, ja?" - altså 15 år eller mindre. Når jeg har på meg klær jeg liker, sminke og stylet ellers syns andre jeg ser mer 19-20 ut. Kommer veldig an på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinklefart

Jeg er 26, og har sett ut som om jeg var 26 siden jeg var 15. Håper det er sånn det blir når jeg er eldre også :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte alltid krangle med bussjåførene når jeg var under 15 for å få de til å gi meg barnebillett! Vært på utesteder og sånt siden jeg var 13...

Nå er jeg 26 og ser vel kanskje yngre ut tror jeg. Er ikke mange år siden jeg måtte vise leg nesten hver gang jeg kom i rideklær, men ikke i vanlige klær! Folk slutter ikke å ri når de er over 18 liksom =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er du og hvor gammel ser du ut utseendemessig ?

Hvor gammel tror folk som ikke er kjent med din alder at du er(generelt) ?

Hvor gammel synes du at du selv ser ut i speilet ?

At du ser eldre ut eller yngre ut, har dette skapt fordeler

eller ulemper for deg i livet ditt ?

Er 26. Ser ut som en femten-nittenåring. Selv synes jeg at jeg ser ut som en tjueåring, kanskje. Hovedsaklig pga noe sjenerthet/verken høy eller breiskuldra/små pupper you name it. For min del har det vært ulemper da man blir sett på som at man har mer erfaring jo eldre man er. Mer yrkesmessig erfaring og livserfaring. Det er ikke så bra når jeg er arbeidsledig. Også *tror* jeg at det var en gutt i en butikk jeg jobba i før som var litt interessert i meg, noe som er flaut når han åpenbart var yngre enn meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21 år, men får stadig høre fra nye mennesker jeg møter at de tror jeg er 23-25 år. Har blitt fortalt av mange at personlighet og oppførsel er hovedsakelig det som gjør at jeg ser eldre ut, men hva vet vel jeg. Kan jo hende det er andres måte å være hyggelig på.

Jeg synes selv at utseende mitt matcher alderen min, men at jeg skiller meg ut fra andre 21 år gamle jenter jeg ser på grunn av klesstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 år, og tror jeg ser så gammel ut som jeg er, men det er kanskje litt vanskelig å bedømme selv. Blir spurt om leg, men det ser jeg ikke på et tegn om at jeg ser ut som jeg er under 18, de fleste unge blir jo spurt om leg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 28. Tror jeg ser ut som jeg er ca 23. Folk syns veldig ofte at jeg ser yngre ut enn jeg er. Må ofte vise leg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bolle

Jeg har langt blondt hår, bollekinn, et rundt ansikt og blå øyne. Er i tillegg tynn og har ikke verdens største pupper. Jeg tror folk blir usikre på alderen på f.eks polet og vil være på den sikre siden, er nok derfor de spør om leg. Nå er jeg 22, og synes jeg ser ut som en 22-åring, de fleste synes nok også det. Det er bare når jeg har pratet en stund med noen uten å ha fortalt alderen at de tror jeg er eldre. det siste jeg fikk høre var "du fremstår så rolig og voksen". Det siste folk gjør er iallefall å BRY seg om hvor gammel jeg er...

Dessuten tror jeg folks oppfatning av andres mening om deres alder ikke stemmer for de fleste her. Er nok løgner og tilfeldigheter som gjør at de tror de er ungdomskilden selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 29 iår, men jeg ser vel ut som jeg er 18-20 år.

For kanskje 1-2 år siden ble jeg spurt om legitmasjon når jeg skulle kjøpe en pakke Ibux, noe jeg ble en smule irritert over.

Men får vel bare prøve å se det positive i det, eller noe i den duren.

Jeg ser kanskje litt yngre ut pga jeg er asiatisk? Ikke vet eg, men en jeg fortalte alderen min til fikk et lite sjokk ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dessuten tror jeg folks oppfatning av andres mening om deres alder ikke stemmer for de fleste her. Er nok løgner og tilfeldigheter som gjør at de tror de er ungdomskilden selv. ;)

Vel når man blir spurt om legg ved kjøp av øl og røyk ofte, når kjæresten må kjøpe det til meg de gangene jeg ikke har med kort, når man blir konfrontert med at man ser ung ut, når man ikke bare en gang men gjentatte ganger automatisk får barnebillett på buss, hva skal jeg svare på spm her da?

Ser du yngre ut enn hva du er? Nei jeg ser eldre ut, er 27 men kan ikke gå noen plasser uten legg, tante barnet mitt på 17 har faktisk fått kjøpt cider av kassedamen men jeg kar ikke sjangs. En gang, to ganger og gjerne 5-6 ganger er tilfeldigheter, men når man har fått høre dette i 10 år så er det ikke lengre det.

Så svarer de fleste her at det er mange negative ting ved å se yngre ut enn hva en er, så om folk tror at det gir en forhøyning av selvtilliten å hele tiden høre at man er yngre enn hva en ser ut som så er jo det misvisende og folk bør se igjennom tråden en gang til. Jeg skulle ønske at alder og utsende sto i stil, å få høre at man ser ut som en 15 åring når man er 27 handler da virkelig ikke om at man tror man er ungdomskilden selv. Kanskje om 10 år at jeg vil føle det, men de fleste som har svart i denne tråden ligger faktisk mellom 20 og 30, da ønsker en ofte å bli tatt seriøst ikke som en fjortis

Løgner? Ja det høres slik ut på noen få i denne tråden at folk som svarer lyger ”å for en spesiell type damer det var her da, hee hee, ja dere er virkelig unike må jeg si, alle synes de ser yngre ut enn hva de er, snakk om å lure seg selv” Skulle tro dere kjente meg bedre enn hva jeg gjør selv.

Under "klær og mote" forumet ser jeg ofte tråder som går ut på å finne en stil som står til alderen ”jeg ser så ung ut, hjelp meg med stilråd som står til alderen min” Så det er nok ganske mange som ser yngre enn hva de vil.

Men selvsagt: de bare lyger :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolle

Vel når man blir spurt om legg ved kjøp av øl og røyk ofte, når kjæresten må kjøpe det til meg de gangene jeg ikke har med kort, når man blir konfrontert med at man ser ung ut, når man ikke bare en gang men gjentatte ganger automatisk får barnebillett på buss, hva skal jeg svare på spm her da?

Ser du yngre ut enn hva du er? Nei jeg ser eldre ut, er 27 men kan ikke gå noen plasser uten legg, tante barnet mitt på 17 har faktisk fått kjøpt cider av kassedamen men jeg kar ikke sjangs. En gang, to ganger og gjerne 5-6 ganger er tilfeldigheter, men når man har fått høre dette i 10 år så er det ikke lengre det.

Så svarer de fleste her at det er mange negative ting ved å se yngre ut enn hva en er, så om folk tror at det gir en forhøyning av selvtilliten å hele tiden høre at man er yngre enn hva en ser ut som så er jo det misvisende og folk bør se igjennom tråden en gang til. Jeg skulle ønske at alder og utsende sto i stil, å få høre at man ser ut som en 15 åring når man er 27 handler da virkelig ikke om at man tror man er ungdomskilden selv. Kanskje om 10 år at jeg vil føle det, men de fleste som har svart i denne tråden ligger faktisk mellom 20 og 30, da ønsker en ofte å bli tatt seriøst ikke som en fjortis

Løgner? Ja det høres slik ut på noen få i denne tråden at folk som svarer lyger ”å for en spesiell type damer det var her da, hee hee, ja dere er virkelig unike må jeg si, alle synes de ser yngre ut enn hva de er, snakk om å lure seg selv” Skulle tro dere kjente meg bedre enn hva jeg gjør selv.

Under "klær og mote" forumet ser jeg ofte tråder som går ut på å finne en stil som står til alderen ”jeg ser så ung ut, hjelp meg med stilråd som står til alderen min” Så det er nok ganske mange som ser yngre enn hva de vil.

Men selvsagt: de bare lyger :sukk:

Nå har jo du et ganske ekstremt tilfelle da, men du så kanskje ikke at jeg skrev "de fleste" og ikke "alle"?

Med løgner mener jeg at de fleste gjetter lavere tall og tar i litt nedover når de gjetter alder. Jeg gjør det selv, jeg vil vel ikke fornærme noen. Og om du ikke har lagt merke til det så har de blitt ekstremt påpasselige med å sjekke alder ved salg av rusmidler. I tillegg er det ikke lett for ei jente på 18 eller en mann oå 52 å se alderen på de som er eldre/yngre. I allefall ikke når det ikke er store forskjellen på en 15-åring og en 25-åring. De går gjerne kledd likedan og sminker seg like mye. Dessuten har jwg ikke tro på at "å få barnebillett på bussen og bruke tid på å hise leg" er så hemmende i hverdagen for de fleste. Så ja, jeg tror ikke de flestes oppfatning er et bilde på virkeligheten. Men nåde meg om jeg tørr å utfordre andres "universelle" sannhet.. sukker tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

De på Polet spør uten unntak etter LEGG, da??? De gjør det på ren automatikk. Samme hvis man kjøper røyk, utenom hos pakkissjappene.

Jeg er 24 år, men har 2-3 ganger det siste året fått utbrudd som "Å, jeg trodde du var 18!" eller noe. :-D

Alle tror jeg er lillesøsteren til lillesøsteren min, men jeg har store blå øyne, runde kinn og generelt ser ut som en forvokst baby. "Alt på deg er så rundt og søtt", har jeg fått høre. Ehm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jo du et ganske ekstremt tilfelle da, men du så kanskje ikke at jeg skrev "de fleste" og ikke "alle"?

Med løgner mener jeg at de fleste gjetter lavere tall og tar i litt nedover når de gjetter alder. Jeg gjør det selv, jeg vil vel ikke fornærme noen. Og om du ikke har lagt merke til det så har de blitt ekstremt påpasselige med å sjekke alder ved salg av rusmidler. I tillegg er det ikke lett for ei jente på 18 eller en mann oå 52 å se alderen på de som er eldre/yngre. I allefall ikke når det ikke er store forskjellen på en 15-åring og en 25-åring. De går gjerne kledd likedan og sminker seg like mye. Dessuten har jwg ikke tro på at "å få barnebillett på bussen og bruke tid på å hise leg" er så hemmende i hverdagen for de fleste. Så ja, jeg tror ikke de flestes oppfatning er et bilde på virkeligheten. Men nåde meg om jeg tørr å utfordre andres "universelle" sannhet.. sukker tilbake.

Jaja, jeg sier bare hva jeg mener og mine erfaringer. Og når man ser på svarene her i tråden så tviler jeg sterkt på at folk sitter bak skjermen og gjør seg til lyst løgnere pga et par årstall. I bilde trådene her er det mange jeg kunne trodd var flere år yngre enn hva de er.

Det er ikke snakk om at det å få barnebillett på bussen er hemmende i seg selv, men det er som flust av folk her inne har skrevet, man føler at folk ikke tar en så seriøst, det forventes mindre om et menneske man tror er 16 enn et menneske man tror er nærmere 30. Det handler om 1.inntrykket og ting som følger med.

Men for alt i verden det er jo godt mulig jeg ikke har peiling på hva jeg selv opplever.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...