Gå til innhold

Antall flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange flasker trenger man til en baby som bare skal ha MME?

Og har noen prøvd den dampsterilisatoren til flasker? Er den bedre en å koke de i kasserolle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Dersom babyen sakl leve kun på mme, ville jeg ha kjøpt en slik ting som skal brukes til å rense flaskene, dampsterilisator.

Jeg ville skjekket hvor mange måltider som regnes og kjøpt nok flasker til å lagre opp et døgns forbruk. Så ville jeg hatt et sett som var ferdig sterilisert og et par, tre ekstra.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en slik steriliserings-dings. :riste:

Det er vel bare den første tiden det anbefales å koke flaskene,

etterhvert holder det å vaske dem i maskin eller vaske med såpe og vann for hånd.

Vi må ikke bli for hysteriske heller... :sprettoy::tunge1::wink:

Skrevet

Joa men det er så innmari kjedelig og stå og koke de i kasserolle.. :-?

Brenner fingertuppene vekk når du fisker de opp gjør man og :wink:

Gjest mammamie
Skrevet

Jeg vil anbefale avent sin sterilisator. Etter en uke med grytekoking var jeg drittlei. Da vi ikke har oppvaskmaskin er sterilisatoren verdt sin vekt i gull!

Fordeler med sterilisatoren er at du risikerer ikke glemte "flaskegryter". Flasker og smokker kan smelte i gryta å ta fyr hvis du skulle være uheldig å glemme den. Det tar ca 10 min fra du setter på sterilisatoren til flaskene er ferdige. I mens kan du gjøre andre ting, den slår seg av selv når den er ferdig.

Jeg har 6 aventflasker og 6 sano baby flasker (vanlige fra dagligvaren). Begge typene passer i sterilisatoren, må bare stables ulikt. Litt mer trøbbel med store dr Brown flasker. Kanskje litt i overkant å ha 12 flasker, men da vasker jeg 6 flasker hver dag som står klar til neste dag.

Mitt lille gull er nå blitt 5 mnd, jeg bruker fremdeles sterilisatoren daglig. Er kanskje ikke nødvendig å ha sterile flasker lenger, men det er ingenting ekstra jobb å stable de i maskinen.

Beste baby-handel-kjøpet jeg har gjort. Sparer masse tid, som lille gull nyter godt av :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...