Gjest agurk Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Hvor mange flasker trenger man til en baby som bare skal ha MME? Og har noen prøvd den dampsterilisatoren til flasker? Er den bedre en å koke de i kasserolle?
Gjest Hilde K S Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Dersom babyen sakl leve kun på mme, ville jeg ha kjøpt en slik ting som skal brukes til å rense flaskene, dampsterilisator. Jeg ville skjekket hvor mange måltider som regnes og kjøpt nok flasker til å lagre opp et døgns forbruk. Så ville jeg hatt et sett som var ferdig sterilisert og et par, tre ekstra.
Thomasine Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Jeg ville ikke kjøpt en slik steriliserings-dings. Det er vel bare den første tiden det anbefales å koke flaskene, etterhvert holder det å vaske dem i maskin eller vaske med såpe og vann for hånd. Vi må ikke bli for hysteriske heller...
Gjest agurk Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Joa men det er så innmari kjedelig og stå og koke de i kasserolle.. :-? Brenner fingertuppene vekk når du fisker de opp gjør man og
Gjest mammamie Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Jeg vil anbefale avent sin sterilisator. Etter en uke med grytekoking var jeg drittlei. Da vi ikke har oppvaskmaskin er sterilisatoren verdt sin vekt i gull! Fordeler med sterilisatoren er at du risikerer ikke glemte "flaskegryter". Flasker og smokker kan smelte i gryta å ta fyr hvis du skulle være uheldig å glemme den. Det tar ca 10 min fra du setter på sterilisatoren til flaskene er ferdige. I mens kan du gjøre andre ting, den slår seg av selv når den er ferdig. Jeg har 6 aventflasker og 6 sano baby flasker (vanlige fra dagligvaren). Begge typene passer i sterilisatoren, må bare stables ulikt. Litt mer trøbbel med store dr Brown flasker. Kanskje litt i overkant å ha 12 flasker, men da vasker jeg 6 flasker hver dag som står klar til neste dag. Mitt lille gull er nå blitt 5 mnd, jeg bruker fremdeles sterilisatoren daglig. Er kanskje ikke nødvendig å ha sterile flasker lenger, men det er ingenting ekstra jobb å stable de i maskinen. Beste baby-handel-kjøpet jeg har gjort. Sparer masse tid, som lille gull nyter godt av :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå