AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er desperat etter mindre lår, føler de bare vokser og vokser..... kan jeg slanke de (vet det ikke går an å punktslanke) ved å jogge? Har det god effekt? føler ikke jeg kjenner noe i lårene når jeg jogger, kun leggene, så hjelper det egentlig?
anónimo Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er desperat etter mindre lår, føler de bare vokser og vokser..... kan jeg slanke de (vet det ikke går an å punktslanke) ved å jogge? Har det god effekt? føler ikke jeg kjenner noe i lårene når jeg jogger, kun leggene, så hjelper det egentlig? Du må nok slankes litt fra topp til tå, men jo du kan punkttrene til en viss grad gjennom styrketrening rettet mot lår og rumpe, f.eks. knebøy. Da vil det skje saker vettu. Det skjer imidlertid ikke på 123... Noen av oss er nok født med litt mer lår enn andre, men gjennom styrketrening kan de bli faste og fine læll
Gjest *Maja* Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Lavere fettprosent, mindre av alt. Mine lår ble betraktelig slankere da jeg begynte å jogge, men resten av kroppen ble jo også smalere.
Asso Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 For min del fikk jeg mindre lår når jeg begynte å jogge, men som det blir nevnt over her, ble hele kroppen jevnt over slankere. Jeg har tidligere drevet med fotball og håndball. Fra å være brede og korte ble de lengre og smalere, føler jeg Men jeg synes det er trist å miste musklene jeg en gang hadde både i lår og legger. Men jogging er absolutt en god plass å begynne. Løp i motbakker og i skogsterreng. Leggene vil få mye belastning når du jogger, og knærne, men lårene er helt klart med. Ikke stress med å kjenne det.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Tusen takk for svar! Gjør ikke noe at resten av kroppen blir smalere også, men er i hovedsak lårene som er problemet - føler de er så mye større enn resten. Da satser jeg på jogging fremover Jogger på tredemølle da, bør jeg ha på noe der det står incline?
Marsipan Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har fått smalere lår etter et jeg begynte å jogge. Leggene, derimot, har bare est ut. Rene muskler, riktignok, men jeg kunne godt tenkt meg å ikke få så mye av dem!
Gjest *Maja* Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Tusen takk for svar! Gjør ikke noe at resten av kroppen blir smalere også, men er i hovedsak lårene som er problemet - føler de er så mye større enn resten. Da satser jeg på jogging fremover Jogger på tredemølle da, bør jeg ha på noe der det står incline? Ville hatt den på iallefall 1.5. Da blir belastningen mindre på knærne
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 Ok, tusen takk. Hvor ofte og hvor lenge/langt bør jeg løpe i løpet av en uke for å få effekt?
Gjest *Maja* Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 Ok, tusen takk. Hvor ofte og hvor lenge/langt bør jeg løpe i løpet av en uke for å få effekt? Hvor erfaren løper er du? Det tar tid å komme i løpeform. Jeg startet(etter å ha powerwalket med joggeintervaller 3-4 ganger i uka for å komme i løpeform) med 3 km 3 ganger i uka. Konsentrerte meg om det frem til løpeformen ble sterkere og økte til 5 km 3 ganger i uka. Da begynte jeg virkelig å merke det. I dag løper jeg 4-5 mil i uka og har fått skikkelig digge bein. Men kostholdet er jo selvsagt alfa omega når fettprosenten skal ned, men en må spise rett for å beholde muskelmassen.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #10 Skrevet 14. juni 2012 Hvor erfaren løper er du? Det tar tid å komme i løpeform. Jeg startet(etter å ha powerwalket med joggeintervaller 3-4 ganger i uka for å komme i løpeform) med 3 km 3 ganger i uka. Konsentrerte meg om det frem til løpeformen ble sterkere og økte til 5 km 3 ganger i uka. Da begynte jeg virkelig å merke det. I dag løper jeg 4-5 mil i uka og har fått skikkelig digge bein. Men kostholdet er jo selvsagt alfa omega når fettprosenten skal ned, men en må spise rett for å beholde muskelmassen. Tusen takk for godt svar Hvor lang tid tok det før du klarte dette? Jeg klarer 4 km nå, men klarer ikke løpe hele tiden. Klarer maks å løpe 11-15 minutt i strekk før jeg må gå i 2-3 minutt. Er ikke erfaren i det hele tatt, har nettopp begynt å trene for første gang i mitt liv! Anonym poster: 5c80af7a6b0cae44e738022aa57d31dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå