Gå til innhold

Det passer aldri å slanke seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 10 kg, men begynner å miste motivasjonen.

NÅ har jeg gnagsår, og da må jeg hvile foten til det har grodd. Gnagsårplaster syns jeg ikke funker. Får med andre ord ikke trent. Jeg har dessuten mensen for tida, og jeg hater å trene med mensen.

Om en uke skal jeg ha eksamen som jeg må lese masse til. Stresset øker, og jeg orker ikke tenke på slanking i denne perioden. Vil bare fokusere på å gjøre det bra på eksamen.

Om to uker skal jeg ha en operasjon på sykehus, og da vet jeg at jeg må ta det med ro.

Hva skjer resten av sommeren?

Jo, i begynnelsen av juli skal jeg til USA! Gleder meg enormt mye. Syns det virker så kjipt å slanke seg i USA :tristbla: Vil ikke tenke på mat og kalorier når jeg er der.

Etter USA skal jeg på en slags leir, og på slike sosiale steder får man mange stygge blikk om man lever på diett.

Etter USA skal jeg på cruisebåt.

Jeg VET at dette er ræva unnskyldninger, men akkurat nå vil jeg bare gi faen. Hva skal jeg gjøre? Føler at jeg aldri har anledning til å slanke meg. Det er så vanskelig med disse feriene. Liker faktisk hverdagene best. Nå har det sklidd helt ut med maten og kosthold, jeg som var så flink en periode :tristbla: Hva skal jeg gjøre? Slanking er jo bare restriksjoner.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn som må holde meg hjemme når jeg skal slanke meg. Jeg klarer ikke å følge opplegget når jeg drar hjemmefra.

Mitt forslag er at du skal ikke slanke deg, men heller ikke gå opp i vekt i løpet av ferien din. Ikke tenk at du slanker deg, men at du er sunn fordi du liker det og fordi det er bra for kroppen din. Du er et sunt menneske! Hold deg mye i aktivitet slik at det veier opp for litt mer inntak av energi.

• Liker 1
Skrevet

På apoteket har de et gnagsårplaster som er litt tykkere enn vanlig gnagsårplaster. Har du prøvd det? Den har "bikube"-mønster på plasteret.

Hvis du ser på slanking som restriksjoner, så er det ikke rart du er demotivert. Greit nok at det er mange utfordringer foran deg, men hvorfor skal du la det stoppe deg? Hva er viktigst? Å gå ned noen kilo eller å spise det som faller deg inn der og da?

Det trenger ikke være fråtsefest selv om du skal på tur!? Spis det du har lyst på, men prøv å spise mer frukt enn godteri. Når du spiser, så forsøk å spis litt saktere enn du vanligvis gjør.

Du trenger ikke SI til noen at du prøver å gå ned til vekt. Blir du tilbudt kake, så MÅ du ikke si ja. Det går an å si at du ikke har lyst på/ble så mett etter middagen osv. Drikk mye vann (det fyller magen litt også, så du får metthetsfølelse litt fortere).

Sjokolade føles godt der og da, men det er ikke så digg når den setter seg fast på rumpa og magen. Et eple smaker godt der og da det også, men den fester seg ikke på magen sånn som sjokoladen gjør.

Skrevet

Det er DU som må ta avgjørelsene. Vil du fråtse, spise noe godt eller slanke deg? Jeg tenker at det er greit å unne seg litt på ferie, men det betyr ikke at man ukontrollert kan stappe i seg det man vil. Drikk vann med masse isbiter - kjempegodt på sommeren. Spis masse god frukt. Velg noe godt men sunt til middag. Husk - A MOMENT ON YOUR LIPS, FOREVER ON YOUR HIPS!

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Når du skal på ferie: spis mindre posjoner, på den måten får du alle smaksopplevelsene, men unngår mange kcal. I USA gir de større posjoner enn i Norge. Aldri spis opp alt på tallerken!

Når du er hjemme, og noe kommer i veien: bit tenna sammen og gjennomfør! Gnagsår? Ta en sykkeltur! Eksamen? Gå en kjapp tur for å klarne hodet! Mensen? Unn deg noe godt FØRSTE dagen, tilbake i rutine etterpå :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis det samme, spis mindre. Tren kroppsøvelser og sykling når du har gnagsår. Ta pauser i lesingen og gjør noen øvelser/gå en liten tur. På cruise har de vel treningsrom.

Nå må du se løsninger frøken. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Det er DU som må ta avgjørelsene. Vil du fråtse, spise noe godt eller slanke deg? Jeg tenker at det er greit å unne seg litt på ferie, men det betyr ikke at man ukontrollert kan stappe i seg det man vil. Drikk vann med masse isbiter - kjempegodt på sommeren. Spis masse god frukt. Velg noe godt men sunt til middag. Husk - A MOMENT ON YOUR LIPS, FOREVER ON YOUR HIPS!

åh herregud

• Liker 4
Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Det handler om valg og vilje rett og slett. Innstillingen er jo også dårlig når en tenker på den måten du gjør. Det handler ikke om slanking, det handler om en sunn livsstil. Det er noe som skal vare livet ut.

Livet stopper ikke opp fordi en velger å leve sunt og trene.

Å være på ferie eller gå i selskap handler ikke om å fråtse og geffle alt du kommer over. Ferie handler om nye opplevelser og fester handler om å treffe nye mennesker.

Klart en skal kose seg, men det kan en gjøre uten å legge på seg.

Endret av *Maja*
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...