AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Uff, jeg synes jeg er litt sær her jeg sitter. Men saken er den at jeg er invitert i tre utdrikningslag i sommer. Jeg skal i ett bryllup, og i de to andre er jeg invitert med som en del av en gjeng, hvor ikke alle skal i bryllup. Så er saken at jeg synes disse utdrikningslagene blir veldig dyre. Alle skal holdes i Oslo-området, med diverse underholdning og aktiviteter. Og prisen forloverne har satt per pers er henholdsvis, 7-800, 900 og 1200 (!) Det er sikkert sært, men jeg synes liksom det er greit å betale mye for utdrikningslag når jeg skal i bryllupet (det er det til 900), for da "får jeg igjen" en stor og påkostet fest senere. Men jeg synes det er stive "priser" for de to andre, selv om det jo er superhyggelig og moro å være del av en sånn dag! Og jeg har jo meldt meg på for flere måneder siden, jeg føler det blir litt feig å backe ut nå som prislappen blir satt. Hva er vanlig å betale i utdrikningslag?
kråkefjas Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 Vært på to i det siste. Det ene kostet 2500 + bytur. Det andre tror jeg var 1200 + bytur.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Jeg er tydeligvis mye særere enn deg, for jeg hadde ikke gått på en fest som kom med faktura. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #5 Skrevet 11. juni 2012 Synes 500,- burde være max. Men kan godt betale for drikken min selv i tillegg hvis det innebærer bytur. Har arrangert noen utdrikkingslag selv, og det går fint an å få en flott dag innenfor den prisen.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #6 Skrevet 11. juni 2012 Jeg hadde faktisk betalt for å slippe å gå i utdrikningslag.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #7 Skrevet 11. juni 2012 Hadde nok ikke giddet å bruke så mye penger nei, men det er jo synd å trekke seg nå, for da blir det vel dyrere for de andre.
Evie Skrevet 11. juni 2012 #8 Skrevet 11. juni 2012 Jeg derimot syns ikke prisene på utdrikningslagene var så stive i seg selv, men er klart det blir mye når man blir invitert i tre stk. Du får reise i den eller de du helst vil i :-)
Gjest Annaires Skrevet 11. juni 2012 #9 Skrevet 11. juni 2012 (endret) 600-1200 har jeg betalt. Men jeg ser ikke på dette som en forferdelig utgift da. Jeg vil jo være med å feire venninnen min selv om jeg ikke skal "få igjen" i form av mat og drikke på bryllupsfesten. Akkurat som om at jeg gir bryllupsgave selv om jeg ikke er invitert i bryllupet. Jeg gir jo ikke for å få igjen, men gir fordi jeg vil glede. Endret 11. juni 2012 av Annaires
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #10 Skrevet 11. juni 2012 Maks 500, om det er en god venninne. Ingenting om man er invitert og ikke skal i bryllup selv.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #11 Skrevet 11. juni 2012 Er det ikke usannsynlig frekt å forvente at folk som ikke engang er bedt i bryllupet om å være med å betale for å drikke ut bruden?? Det er også helt hårreisende å be om bindende påmelding før man oppgir prisen, så jeg syntes du trygt kan trekke deg. Personlig er jeg lite interessert i å betale mer enn i underkant av 400 kr. for å elta i utdrikningslag. 4
Gjest Annaires Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Er det ikke usannsynlig frekt å forvente at folk som ikke engang er bedt i bryllupet om å være med å betale for å drikke ut bruden?? Hvorfor det? Er det ikke hyggelig å være med på å skape et hyggelig minne for venninnen din?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 har vært i to utdr.lag og det ene kostet 1300,-og det andre 2000,-! Var rimelig sjokkert når jeg hørte hva det kostet:)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #14 Skrevet 11. juni 2012 Jeg var påmeldt ett som ble sagt 900 et par uker før! Da sa jeg faktisk ifra til forloveren at jeg syns det var fryktelig mye for jeg kjente ikke bruden så godt heller, var en ny nabo. Så jeg sa ifra at jeg kunne ikke legge ut så mye og at om dette ble summene måtte jeg enten bare vere med på det som ikke koster og unngå aktivitetene (rafting og gokart), eller ikke komme i det hele tatt (Vi var kaffigjester, kjøpte gave til rundt 500) Så hun satte seg ned og gikk igjennom alt og endet opp med å ta alkoholen til bruden på seg selv, be alle ta med drikke selv, og kutte gokarten. Da ble summen på 450 og alle de andre var også glade for dette hørte jeg senere for de syns det var mye! Så det er ikke farlig å si ifra/spørre
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #15 Skrevet 11. juni 2012 Jeg driver å planlegger et nå til sensommeren og håper å ikke komme over 500 Om jeg klarer det vet jeg ikke, spørs på hvor mange vi blir og om jeg får til ting som jeg vil.
Gjest "gjest" Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Hadde ikke dratt i utdrikkingslag hvis jeg ikke var buden i bryllup og jeg hadde maks brukt 300-600kr uansett.
Thorn Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 For meg kommer det veldig an på hva pengene inkluderer. Hvis det er spa til bruden mens alle andre sitter og koper melder jeg meg ut. Hvis det er aktiviteter som inkluderer alle (type gokart, paintball, dansekurs etc) med mat og drikke til, kunne jeg ha strukket meg mot 1500 for ei veldig god venninne. For mer perifere venner ville jeg nok satt et tak på rundt 500.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Jammen glad jeg er for "gammel" til sånt . I min vennekrets hvor vi nå har bikket 40 så er det lite med den type utdrikkingslag. Vi har gått ut å spist en hyggelig middag hvor vi betaler hver for oss og har spleiset på maten til kommende brud. Har kostet mellom 300 - 600 kr. 1
angelica100 Skrevet 12. juni 2012 #19 Skrevet 12. juni 2012 Jeg var forlover for min søster for kort tid siden og skulle arrangere utdrikningslag for henne. Prøvde først og sette prisen til 500 kr men etter jeg hadde regnet ut hva ting kostet måtte jeg øke til 750 kr enda gikk jeg i underskudd og dekket sikkert 3000 kr av egen lomme. Man skal gjerne ha noen aktiviteter på en slik dag, alkohol til bruden, kansje og mat lunsj og middag osv dette blir det penger av. I det jeg arragerte fikk alle inngang spa/boblebad, tapas lunsj på restaurant, dansekurs (noe bruden synes var artig og igrunn mange andre) bruden fikk og finne seg et antrekk for kvelden (hun fikk utdelt 500 kr og skulle finne seg et antrekk på 30 min på et senter, samt grilling, drikking, kake (som så ut som en mann med utstyr) og snacks. Til sammen blir det penger av slik. Tror ikke så mange hadde blitt så fornøyd med og gjort det veldig mye billigere for da måtte man kuttet ut viktige deler av utdrikningslaget.
Suzy Skrevet 12. juni 2012 #20 Skrevet 12. juni 2012 Jeg arrangerte nylig utdrikningslag selv og der ble prisen 600 pr pers. Det syns jeg egentlig var mer enn nok og forsøkte opprinnelig å få det ned på maks 500... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå