AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg og min samboer har en datter på tre og et halvt år. Han jobber skift og er borte endel. Han har alltid villet være "snill" forelder, mens jeg er opptatt av rutiner og struktur. Og ikke minst at jenta skal gjøre ting selv. Jeg opplever han ofte som lite konsekvent sammen med henne. Han kan foreksempel si; "nå teller jeg til tre så legger du den fra deg... en, to.... en, to.. en, to, legg den fra deg!" Jeg prøver å ikke blande meg når sånne situasjoner oppstår, for han må jo få gjøre ting på sin måte. Alikevel blir jeg frustrert og kjenner jeg blir irritert. I tillegg legger jeg nok mye av irritasjonen over på han dersom jenta vår ikke gjør som hun skal. "Hvis han hadde vært mer konsekvent hadde dette gått bra.." Når jeg er alene med jenta går ting lettere, det samme sier han hvis han er alene med henne. Har fått høre av andre at det oftere er lettere å håndtere barn midt i trassen alene, for da slipper barnet å ha mange å forholde seg til. Jeg vet jeg legger alt for stor skyld på han, men det er vanskelig å hele tiden føle seg som den "slemme", bare fordi jeg vil at hvis jeg sier vi skal ha på bukse, og hun vil ha shorts, så er det jeg som skal bestemme det. Jeg har prøvd å snakke med samboeren min om problemet og hver gang sier han at han skal ta seg sammen osv. og jeg prøver å si at vi må bli mer enige om en middelvei, men vi ser ikke ut til å få det til. Jeg merker ingen forandring på måten han gjør ting på. Jeg vil gjerne bevare forholdet, men disse tingene skaper så mye irritasjon i hverdagen! Noen som har opplevd det samme? Noen tips for hvordan komme seg ut av det?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #2 Skrevet 11. juni 2012 TS her. Ja, jeg må jo legge til. Måten jeg føler han skjemmer henne bort på er å gjøre ting for henne straks hun ber om det. Hun kan foreksempel sitte i sofaen med glasset på bordet og han står på kjøkkenet. Så kan hun rope "pappa, jeg vil ha saft" Så kommer han og løfter koppen til henne. Til meg roper hun aldri det, for hun vet at jeg bare vil si at da må hun ake seg ut av sofaen og hente den selv.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Kjære deg, når dere har et virkelig problem kan du lage en ny tråd! Husk å kyss ditt barn og mann god natt før du legger deg Lykke til! 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Kjære deg, når dere har et virkelig problem kan du lage en ny tråd! Husk å kyss ditt barn og mann god natt før du legger deg Lykke til! Kyss barnet godnatt JA, men mannen NEI. En mann som motarbeider din oppdragelse av barnet, må i det minste sendes på kurs i barneoppdragelse og samarbeid før han kan få tillates å være sammen med barnet alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå