frk. sørensen Skrevet 11. juni 2012 #1 Skrevet 11. juni 2012 Jeg skal begynne på et studie i Danmark til høsten (molekylærbiologi). Regner med tid på skolen er relativt likt der som ved lignende fag her i Norge. Er det noen som går denne type realfagsstudie som kan fortelle meg ca hvor mange timer i uka de faktisk er på skolen, gjerne også hvor mange timer obligatorisk oppmøte og hvor mye egentid (lesing)???
drosophilia Skrevet 12. juni 2012 #2 Skrevet 12. juni 2012 Jeg skal begynne på et studie i Danmark til høsten (molekylærbiologi). Regner med tid på skolen er relativt likt der som ved lignende fag her i Norge. Er det noen som går denne type realfagsstudie som kan fortelle meg ca hvor mange timer i uka de faktisk er på skolen, gjerne også hvor mange timer obligatorisk oppmøte og hvor mye egentid (lesing)??? Hehehe - hei! Jeg er mol.bio student ved UiO. Jeg liker ikke å lese på skolen, men vil si at jeg leser tilsvarende hvertfall en full arbeidsuke. Jeg leser også masse i helgene. Egentlig har jeg ikke noen "av"-periode fra studier i semesteret, og det har vært tøft å jobbe ved siden av dette semesteret (4.semester). Jeg vet ikke hvordan ting er lagt opp ved din skole, men når du skal ha labkurs kommer du til å være mye på skolen. Obligatorisk oppmøte er helt opp til skolen din. Det kan du sikkert se av emnesidene der. Ellers er feltet superspennende!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #3 Skrevet 12. juni 2012 Ingeniørstudent her. Jeg passer på å få med alle forelesninger, og de kan være fra 2-6 øker hver dag. Obligatorisk 3 økters lab 2-3 ganger i uken. Regneøvelser gjør jeg ofte hjemme da jeg konsentrerer meg bedre i ro og fred. Trenger jeg hjelp blir jeg på skolen eller spør Wolfram Alpha;) Så på en vanlig da er jeg på skolen fra 0815 til ca 1430-1530
drosophilia Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Ingeniørstudent her. Jeg passer på å få med alle forelesninger, og de kan være fra 2-6 øker hver dag. Obligatorisk 3 økters lab 2-3 ganger i uken. Regneøvelser gjør jeg ofte hjemme da jeg konsentrerer meg bedre i ro og fred. Trenger jeg hjelp blir jeg på skolen eller spør Wolfram Alpha;) Så på en vanlig da er jeg på skolen fra 0815 til ca 1430-1530 Tror det med forelesning er veldig individuelt. For meg personlig føles det som bortkastet tid (jeg får leste mye mer pensum på 2t enn foreleser går gjennom).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå