Gå til innhold

høyskolestudenter: hvor mange timer er du på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på et studie i Danmark til høsten (molekylærbiologi). Regner med tid på skolen er relativt likt der som ved lignende fag her i Norge. Er det noen som går denne type realfagsstudie som kan fortelle meg ca hvor mange timer i uka de faktisk er på skolen, gjerne også hvor mange timer obligatorisk oppmøte og hvor mye egentid (lesing)???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne på et studie i Danmark til høsten (molekylærbiologi). Regner med tid på skolen er relativt likt der som ved lignende fag her i Norge. Er det noen som går denne type realfagsstudie som kan fortelle meg ca hvor mange timer i uka de faktisk er på skolen, gjerne også hvor mange timer obligatorisk oppmøte og hvor mye egentid (lesing)???

Hehehe - hei! Jeg er mol.bio student ved UiO. Jeg liker ikke å lese på skolen, men vil si at jeg leser tilsvarende hvertfall en full arbeidsuke. Jeg leser også masse i helgene. Egentlig har jeg ikke noen "av"-periode fra studier i semesteret, og det har vært tøft å jobbe ved siden av dette semesteret (4.semester). Jeg vet ikke hvordan ting er lagt opp ved din skole, men når du skal ha labkurs kommer du til å være mye på skolen. :)

Obligatorisk oppmøte er helt opp til skolen din. Det kan du sikkert se av emnesidene der.

Ellers er feltet superspennende!

AnonymBruker
Skrevet

Ingeniørstudent her.

Jeg passer på å få med alle forelesninger, og de kan være fra 2-6 øker hver dag. Obligatorisk 3 økters lab 2-3 ganger i uken. Regneøvelser gjør jeg ofte hjemme da jeg konsentrerer meg bedre i ro og fred. Trenger jeg hjelp blir jeg på skolen eller spør Wolfram Alpha;)

Så på en vanlig da er jeg på skolen fra 0815 til ca 1430-1530

Skrevet

Ingeniørstudent her.

Jeg passer på å få med alle forelesninger, og de kan være fra 2-6 øker hver dag. Obligatorisk 3 økters lab 2-3 ganger i uken. Regneøvelser gjør jeg ofte hjemme da jeg konsentrerer meg bedre i ro og fred. Trenger jeg hjelp blir jeg på skolen eller spør Wolfram Alpha;)

Så på en vanlig da er jeg på skolen fra 0815 til ca 1430-1530

Tror det med forelesning er veldig individuelt. For meg personlig føles det som bortkastet tid (jeg får leste mye mer pensum på 2t enn foreleser går gjennom). :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...