Gå til innhold

Utleiemegleren - erfaring? Hvordan velger de leietaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

vi skal snart flytte til Oslo og er igang med den interessante oppgaven å finne et sted å bo. Utleie i første omgang. Jeg ser at mange av annonsene på Finn er igjennom Utleiemegleren, og det virker jo i utgangspunktet ganske greit. Er det noen som har erfaringer med disse?

Og vet dere hvordan de velger leietaker? Ser at flere av leilighetene har annonsert en eller flere visninger, så jeg regner med at det er mange interessenter. For å få leie en bolig, må man si at man vil ha den i løpet av de første fem min på visning for å være førstemann? Må man si at man vil leie, usett? Må man by opp leiepris? Er det loddtrekning..?

Jeg er helt blank akkurat her, håper noen kan hjelpe. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

vi skal snart flytte til Oslo og er igang med den interessante oppgaven å finne et sted å bo. Utleie i første omgang. Jeg ser at mange av annonsene på Finn er igjennom Utleiemegleren, og det virker jo i utgangspunktet ganske greit. Er det noen som har erfaringer med disse?

Og vet dere hvordan de velger leietaker? Ser at flere av leilighetene har annonsert en eller flere visninger, så jeg regner med at det er mange interessenter. For å få leie en bolig, må man si at man vil ha den i løpet av de første fem min på visning for å være førstemann? Må man si at man vil leie, usett? Må man by opp leiepris? Er det loddtrekning..?

Hei!

Jeg har noen venner som nettopp fikk leilighet via Utleiemegleren. De gjør kredittvurdering og rangerer kandidater etter egnethet økonomisk og ift. huseiers ønske. Man fører seg på "interesseliste".

Det er mange som søker bolig i Oslo, så det er lurt å forhandle om pris (ja, det blir ofte en slags budrunde!). :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei,

jeg hadde en ekkel erfaring med Leie- Bolig AS. Jeg vil advare deg å signere på deres avtaler som gir dem rett å fakturere deg uten å gjøre en dr--tt. Det eneste LB AS er flink til det å sende deg regninger. Jeg ville anbefale deg å gjøre jobben selv og unngå meglere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

æsj, sier litt om hvordan utleiemarkedet har blitt., kvalmt

Anonym poster: 105ffbd6af4b83347ca1a7b6f4cbe240

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid hos Ragde eiendom, det var veldig ålreit. Det virket som om det var førstemann til mølla, jeg tok kontakt og fikk "utdelt" en leilighet som jeg kunne velge om jeg ville ha eller ikke.

Fikk regning på leia tilsendt i posten ca en måneds tid før månedskiftet. Signert i utgangspunktet under 1 års avtale, men det var ikke noe problem å si opp tidligere. Min kontaktperson var behjelpelig med å leie ut leiligheten før oppsigelsestiden gikk ut også.

Det eneste jeg syns var litt rart, var at de fakturerte meg 300 kroner for et postkasseskilt jeg tross alt fikk gratis hos Posten.. :sjenert:

Anonym poster: 6b8f9c982381d0d9aaf81be22c3744d4

• 2 år senere...
Skrevet

Hei,

jeg hadde en ekkel erfaring med Leie- Bolig AS. Jeg vil advare deg å signere på deres avtaler som gir dem rett å fakturere deg uten å gjøre en dr--tt. Det eneste LB AS er flink til det å sende deg regninger. Jeg ville anbefale deg å gjøre jobben selv og unngå meglere.

Jeg har sjøl hatt dårlig erfaring med Leie-bolig. Sånn som de holder på tror jeg ikke de kommer til å overleve særlig lenge. Finn noen andre, eller lei ut på egenhånd!

Skrevet

Utleiemegleren er veldig ryddig.

Anonymous poster hash: a3df7...b3d

• Liker 1
Skrevet

Gjør jobben selv, TS. Legg ut annonse på finn eller hybel.no

Mange utleiere (inkl meg) sitter på gjerde og venter på den aktuelle leietakeren. Vi orker ikke å legge ut annonse selv, grunnet altfor stor pågang. Så derfor titter vi heller på annonsene som legges ut:)

Og hvis de leilighetene som utleiemegleren har ligger ved Sinsen, så HOLD DEG LANGT UNNA! Området kalles slummen i Oslo pga de som bor der.

Jeg mener ikke at Sinsen er ett dårlig sted å bo, men akkurat det område der kan du bare holde deg unna.

Anonymous poster hash: e3c56...a22

Skrevet

Hei,

Jeg leier gjennom utleiemegleren nå. De har vært ryddige og det har gått helt fint.

Du må fylle ut et skjema på visning om du er interessert også sender de det videre til huseier som avgjør hvem som får leie. da teller ting som inntekt, sivilstatus,alder,ønsket botid,referanser,jobb m.m. De tar kredittsjekk og ringer referanser.

Anonymous poster hash: d013b...36b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...