Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt lærerutdanning til høsten. Jeg har allerede tatt 60 sp engelsk årsstudium, 40 sp historie og 20 sp exphil/exfac. Til sammen altså 120 sp. Noen som vet om jeg kan få disse fagene godkjent som "adjunkt med opprykk", dersom jeg altså tar fireårig lærerutdanning? Er det antall poeng det går på?

Jeg vil gjerne få utnytte de poengene jeg alt har tatt, dersom det er mulig. Om de godkjennes som "opprykk" ville jo det vært flott! Men, må man ha didaktikken i det faget man har opprykk i? Jeg har nemlig ikke praksis og didaktikk i engelsken. Men vil jo veldig gjerne undervise i det. Så da må jeg kanskje ta engelsk på nytt likevel, evt bare praksis og didaktikk. slik ståa er nå vil jeg kanskje få poengene godkjent som opprykk, men jeg kan ikke undervise i engelsk. Da må jeg ta didaktikken....

?

Dette ble litt kaotisk, håper noen forstår nogenlunde hva jeg lurer på... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

For det første kan det være greit å informere hvor du har tenkt å studere? Er det lektorutdanning?

Utenom det, så er det obligatoriske kurs som må tas innen både første- og andrefag. I mange tilfeller så dekker årsstudiet disse, men ikke alltid. Gjør de det, så skal det være null problem å få de godkjent som en del av lektorutdanninga.

Hvorvidt du må ta didaktikken aner jeg ikke.

Skrevet

Ikke lektorutdanning, 1.-7. trinn eller 5.-10. ved HiOA.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vil studere 5-10, ville jeg heller tatt fag og avsluttet med PPU. Da slipper du å ikke få "betalt" for alle faga dine. Opprykket er for 60 stp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...