Gå til innhold

Hvorfor har legene så lang lunsj ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har jeg gått og lurt litt på...

Jeg har observert det hos flere steder, alltid 45 minutters lunsj, mot den vanlige halvtimen.

Hvorfor har leger så lang lunsj ?

Lunsjer de i hele 3 kvarter, eller ligger det også andre ting under denne "lunsjen-tida", som er satt opp slik at de ikke er tilgjengelige hverken på døra eller pr. telefon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene her har lunsj fra 11.30 til 13.00...... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Legene her har lunsj fra 11.30 til 13.00...... :roll:

Tror heller de skal ha lunch en gang i løpet av den tiden.

På legekontoret hvor jeg jobber har vi 30 min lunchpause.

Men på noen legekontor har de såpass press på pasienter at det må takes når de er ferdige, og ligger de på etterskudd må også lunchpausen taes når det er tid.

Så noen plasser har de ikke telefontid fra kl 11.00 - 13.00 fordi de skal i løpet av den tiden ha 30 min pause.

Det er et stort trykk på pasienter og ofte dukker det opp akutte ting som gjør at mye blir forskøvet litt.

Skrevet

I den tiden signerer de resepter og skriver under på legeerkleringer. Så de har ikke lunch hele tiden. De er mye papirarbeid som skal ordnes, svar på prøver, gi info til pasienter.

Skrevet
I den tiden signerer de resepter og skriver under på legeerkleringer. Så de har ikke lunch hele tiden. De er mye papirarbeid som skal ordnes, svar på prøver, gi info til pasienter.

OK.

Lurte litt på om det var noe mer enn bare lunch ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min far er lege og har lang lunsj, men det er arbeidende lunsj. Mange ting som skal tas opp i lunsjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...