Gå til innhold

Staffordshire Bull Terrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ønsker etterhvert å få meg en Staff-valp og lurer på om det er noen som vet om noen seriøse oppdrettere?

Dette blir min første hund, er det noen som vil fortelle om gode/dårlige erfaringer med denne rasen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Det er MYE bedritne oppdrettere i staff-verden. Anbefaler deg stb-forum.no. Det er det mange med godt med kunnskap om rasen, og som vet klart hvilke oppdrettere som er best (og hvilke du bør holde deg unna). Det er en meget populær rase, og mye useriøst blant oppdrettere. Det er også mye sykdom som bør være sjekket ut og klarert hos foreldre, søsken av foreldre, besteforeldre, oldeforeldre osv.

Det er en herlig, glad rase med masse av energi. Veldig fin familiehund, ekstremt flott med barnefamilier. MEN du må gå ut i fra at du får en hund som ikke tåler trynet på andre hunder av samme kjønn. Det er selvfølgelig unntak, men det er ikke så mange. Dette er en rase som sliter med samkjønnsagressjon, og det må du vite før du kjøper en. Viktig med god psyke og gode linjer hos foreldre, også veldig viktig med sosialisering. Men som sagt, du bør gå ut i fra at det ikke blir en "park-hund", så du ikke går på en smell den dagen hunden evt sloss med en annen.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, det er mye useriøst, så det er greit å gjøre grundig research først tenkte jeg!

Ja, jeg er klar over at de ikke går så godt overens med andre hunder,

bor på et relativt lite sted, der man ikke møter på andre med en gang man stikker hue ut døra! Tror det er en grei plass å ha en slik hund på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...